AllRail oskarża Polskę o blokowanie konkurencji na torach
- Rażący przykład nielegalnego państwowego protekcjonizmu - tak stowarzyszenie AllRail skomentowało sytuację, w której odmówiono przyznania dostępu do 84% tras, o które wnioskował w Polsce czeski Regiojet. AllRail twierdzi, że o podobne trasy bez problemów ubiega się PKP Intercity.
mat9 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 105
- Odpowiedz
Komentarze (105)
najlepsze
Ludzie chcą wielu połączeń, często, regularnych i to w dodatku z dobrze zaplanowanymi przesiadkami.
Problem w tym, że to kosztuje, kosztuje bardzo dużo, a tylko mała część połączeń jest opłacalna.
Jeżeli wprowadzimy prywatnych przewoźników na te najbardziej oblegane trasy, to praktycznie pozbawiamy państwowego przewoźnika możliwości choć minimalnej amortyzacji kompletnie niedochodowych, a koniecznych do utrzymania linii.
No chyba, że bawimy się
@sceptre: Czy inpost nie był często łapany na wyrzucaniu listów sądowych do lasu bo mieli takie braki wśród pracowników?
Cwaniaczki przewoźnicy niech zaczną starać się o trasy niedochodowe dla PKP, ale nie zrobią tego nigdy bo mają to w siusiaku, pasażerów jak i aspekt społeczny utrzymania trasy
"Komercjalizuj zysk uspołeczniaj straty"
Jak chce ten allrail użytkować np. trasę Wrocław- Wawa to musi obsłużyć przy okazji 10 tras z pipidów do Białegostoku. Taki powinien być wymóg.
Komercyjne trasy to te, które przynoszą najlepsze zyski, za to ludzie mieszający na prowincji budzą się z kijem w tyłku jak przychodzi do "komercjalizowania" ich trasy. Czytaj - usunięcia. Dlatego, mimo, że jestem za kapitalizmem to niektóre
@Tytanowy: A to nie jest tak że od 2003 roku przewozy lokalne są dotowane przez samorządy wojewódzkie? Z czego następnie wynikło usamorządowienie PKP PR?