Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko226
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
koder

koder

Dołączył 17 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1871
  • Znaleziska 816
  • Mikroblog 1055
  • Obserwujący 22
  • Obserwowane 21

306

"ΔV: Rings of Saturn" można już znaleźć na Steam

"ΔV: Rings of Saturn" można już znaleźć na Steam

Cztery miesiące temu dodawałem wykop, że robię gierkę w konwencji twardej fantastyki naukowej. Dziś można ją znaleźć na Steam.

koder
z
store.steampowered.com
dodany: 07.08.2018, 10:24:05
  • 119
  • #
    gamedev
  • #
    steam
  • #
    chwalesie
  • #
    kodermakesgames
  • #
    scifi
  • #
    godot
koder
koder
Autor
07.08.2018, 10:28:25
  • 53
@Athanasius: Tu mnie masz. Na swoją obronę - takie są warunki dystrybucji, gra musi poleżeć jako "coming soon". No i chcę jeszcze podorabiać i dopieścić różne rzeczy. Nie wspominając już o oczekiwaniu na stabilną wersję #godot 3.1.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 10:33:43
  • 33
@pin-gwin: Zgłaszałem do GOG, nie byli zainteresowani dystrybucją. ¯\_(ツ)_/¯ Masz jakieś wtyki?
koder
koder
Autor
07.08.2018, 10:53:50
  • 9
@berylpl: Zawsze bardzo podobał mi się "Elite 2: Frontier", ale nie porównywałbym za bardzo. Akcja gry jest ograniczona do pierścienia Saturna i stacji kosmicznej Enceladus Prime - głównie ze względu na odległości i moje zacięcie, żeby utrzymywać wszystko jak najbliższe realizmowi.

Chyba lepszym opisem gry byłaby dekonstrukcja klasycznych "Asteroids".
koder
koder
Autor
07.08.2018, 11:08:12
  • 8
@pin-gwin: Coś wykombinuję - systemów płatności jest trochę, jest w czym wybierać. Niestety sprzedaż detaliczna wiąże się z dość uciążliwymi obowiązkami fiskalnymi. Tak czy siak gra jest bez DRM.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 11:12:27
  • 5
@berylpl: Na jesieni (raczej późnej), gdzieś tak za p--o (ale takie lepsze ;) ).
koder
koder
Autor
07.08.2018, 11:13:42
  • 14
@redmonk: Zawsze chciałem wydać ją "w cenie piwa". A jakiego piwa, to zależy, co uda zmieścić w grze - cały czas dodaję nowe funkcje.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 11:38:34
  • 16
@FabianBlendzior: Dzięki, ale widziałem ten materiał i robiłem całkiem spory research co do wyceny i całego marketingu gry. Zwrócę też uwagę, że są piwa powyżej 200zł (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
koder
koder
Autor
07.08.2018, 11:48:22
  • 9
@sq6oxf: Mac i Linux też są w planach. Linux prawdopodobnie od pierwszego dnia - po prostu teraz nie ma builda, więc nie jest zaznaczona opcja w sklepie.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:01:17
  • 11
@boubobobobou: "Hard science fiction (pol. twarda fantastyka naukowa) – podgatunek fantastyki naukowej kładący nacisk na naukę i technologię, uwzględniający wiele szczegółów technicznych." za wikipedią. A w grze to widać tak, że silniki mają prawdziwy odrzut, lasera nie widać bez medium, wszędzie są wykorzystywane prawdziwe jednostki itp.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:10:17
  • 6
@FabianBlendzior: Oj, to jest temat na niezły wykład. Polecę książkę "Predictably Irrational", porusza wiele fajnych tematów związanych z marketingiem, popartych całkiem konkretnymi badaniami. Ja za podstawę wyceny przyjmuję średnią liczbę godzin zabawy, którą moim zdaniem gra zapewni.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:11:54
  • 4
@Krx_S: Pod koniec jesieni, za cenę piwa (acz raczej niekoniecznie z biedronki). Cały czas trwa rozwój tytułu, więc i data ostatecznej premiery i ostateczna cena zależy od tego, ile uda mi się w nią zmieścić.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:12:37
  • 1
@mojemacki: Pewnie jak zamkniętą betę odpalę. O ile się do niej zgłosisz :)
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:15:13
  • 1
@majwsik: A co ma na pokładzie?
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:23:23
  • 19
@mayek: Najlepszym sposobem na powiadomienie jest wishlista na steamie. Ale postaram się pamiętać.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:24:31
  • 1
@Migfirefox: @mojemacki: O otwarciu bety na pewno napiszę na #kodermakesgames, polecam obserwować (o ile już nie obserwujecie).
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:26:03
  • 2
@majwsik: Jak ostatni raz sprawdzałem, to chodził całkiem fajnie na 920M - ale szczerze powiedziawszy, dawno nie sprawdzałem jak sobie radzi na starszym sprzęcie. Ale powinno działać - a jak nie będzie działać dobrze, to poprawię, żeby działało :)
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:26:26
  • 2
@Migfirefox: A to też na pewno będzie
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:29:06
  • 3
@Krx_S: Na pewno będziemy. O rozwoju postuję w miarę regularnie na #kodermakesgames i #deltav.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:41:10
  • 5
@Mesmeryzowany: Wręcz przeciwnie, jest ich wiele. Każdy układ odniesienia ma swoją parę.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:49:34
  • 0
@bloodydziq: Dzięki.

Choć można też powiedzieć "po zwiastunie i screenach można stwierdzić, że da się tylko piłkę pokopać... nic ciekawego się nie dzieje". A ludzie w takie Fify grają (nie wiem czemu, mnie nie kręci).

Może to po prostu nie gra dla Ciebie? A może zmienisz zdanie po spróbowaniu? Gust to bardzo indywidualna sprawia.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 12:58:01
  • 15
@lubie-kasztany: Tak, Godot 3.1. Godot strasznie mnie ujął za serce swoją strukturą - wygląda na silnik zrobiony przez programistę dla programistów, niektóre rzeczy robi się w nim wyjątkowo naturalnie. Rozważałem zarówno #unity3d jaki i #ue4, ale #godot po prostu do tego projektu jest lepszy.

No i oczywiście licencja MIT.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 13:16:46
  • 5
@lubie-kasztany: Godot jest szczególnie dobry, jeśli kiedykolwiek przychodził Ci do głowy pomysł w rodzaju "napiszę sobie silnik".
koder
koder
Autor
07.08.2018, 13:23:53
  • 3
@moooka:

1. Badań nie będziesz raczej prowadził, nie takich z technologii kosmicznych. Ale będziesz za to mógł wymieniać podzespoły statku, dostrajać różne parametry (np. temperaturę pracy reaktora), no i oczywiście kupić inny statek.

2. Walka będzie, ale nie będzie osią gry. Najczęściej nawet zwycięstwo skończy się uszkodzonym statkiem, co jest dość niebezpiecznie w
koder
koder
Autor
07.08.2018, 13:26:38
  • -3
@bloodydziq: Filmik jest celowany do konkretnej publiki, może w Ciebie akurat nie trafił. Będą inne. No i oczywiście nie wykluczam, że to nie jest po prostu odpowiednia gra dla Ciebie - nie każdemu będzie się oferowana przez ΔV rozgrywka podobać.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 13:39:17 via Android
  • 0
@noitakto Będzie. Może nie day 1, ale będzie.
koder
koder
Autor
07.08.2018, 13:42:49 via Android
  • 0
@maniel tak. Jak kupię, to dodam. A kupię jak tylko się na tle sprzeda kopii. Pierwsze inwestycje idą w hardware do portów.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:03:07
  • 1
@b0lec: W 3.1 na razie nie bardzo. Są elementy bardzo dobrze udokumentowane, ale wpadasz czasami na minę - dokumentacja jest od dużo starszej wersji i nie pasuje do silnika. Często czytam źródła, żeby zobaczyć jak coś faktycznie działa.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:09:53
  • 1
@bloodydziq: @cookiemonstar: @KarLak: przyznaję rację. Na pewno będą jeszcze inne trailery, w miarę jak się gra rozwija. Może nawet dedykowane eksponujące konkretne aspekty gry.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:16:20
  • 1
@moooka: Z tą załogą to właśnie jakoś tak.

A czepiasz się słusznie, to będzie niedługo poprawione - w samym modelu fizycznym gry płomień zatrzymuje się i odpycha asteroidę, tylko reprezentacja graficzna tego nie pokazuje. Powinno być poprawione w jednym z najbliższych, bo mi dwóch alfatesterów truje o tym w zasadzie przy każdym jednym teście.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:22:56
  • 0
@noitakto: Całkiem możliwe - mam już na chwilę obecną pełne wsparcie dla kontrolerów xbox/sony/nintendo, więc postaram się ją (w końcu) przeportować na wszystkie platformy, które tylko Godot obsłuży. Na androida/ios jednak bym nie liczył, nie bardzo sobie wyobrażam sterowanie.

Na początek jednak zacznę od dokupowania właśnie steamcontrolera i innych rzeczy, które chyba fajnie obsługiwać, a akurat nie mam do testowania. Może dorobić sterowanie kierownicą, albo joystickiem z force feedbackiem?
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:23:36
  • 2
@FvX457YR: Owszem zastanawiam się nad wydaniem dema. Decyzja jeszcze nie zapadła.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:25:16
  • 0
@niezle_j---a: Dzięki, jestem z niego dumny.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:28:05
  • 0
@b0lec: Powinien, The Expanse była jedną z inspiracji. Nawet miałem sugestię dać podtytuł "what belters do when they are not at war" ( ͡º ͜ʖ͡º)
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:32:27
  • 0
@Badmojo: Kawai elfy mnie zdradziły?
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:33:30
  • 1
@drzemol: Wypadało by dać, nie? W końcu gra jest o wykopach w kosmosie :)
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:34:45
  • 0
@diemsi: No niestety trzeba poczekać do jesieni na pełny dostęp. Early Access nie przewiduję, nie lubię EA.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:35:25
  • 0
@TroglodytaGerwazy: Dzięki, ale mam w devteamie kompozytora i gra ma oryginalną ścieżkę dźwiękową.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:38:24
  • 1
@orz: Działalność miałem już wcześniej. Formalności nie są jakieś specjalnie uciążliwe, w sumie może godzina roboty. Trochę więcej uwagi trzeba samej stronie w sklepie poświęcić.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:43:37
  • 0
@noitakto: Przypuszczam, że minimalnie, ale też statystyk nie mam. Dałem jako przykład.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 05:55:03
  • 1
@noitakto: Dobrze myślisz, po to właśnie fabułę dodałem ( ͡º ͜ʖ͡º)
koder
koder
Autor
08.08.2018, 06:22:19
  • 0
@Ingeborg: Społeczność wykopu dość wspierała mnie na mikroblogu, dlatego zawsze dawałem pierwszeństwo wykopowi w dostępie do informacji o rozwoju gry.

Pomyślałem, że oficjalne miejsce w sklepie jest na tyle istotnym kamieniem milowym, że zasługuje na własny wykop.
koder
koder
Autor
08.08.2018, 07:21:15
  • 0
@FvX457YR: Pomyślę. Ale przecież i tak w takie demko nie pograsz dwóch godzin, nie lepiej po prostu zamówić i potem zwrócić jak nie pasuje?
koder
koder
Autor
08.08.2018, 12:56:15
  • 1
@noitakto: wolałbym nie spoilować, ale mogę ujawnić, że być może zahaczy o paradoks Fermiego oraz Wielki Filtr.
koder
koder 07.08.2018, 10:26:31
  • 15
Upublicznienie strony sklepu #steam swojej pierwszej gry to ekscytujące przeżycie. Zatem #chwalesie drogi #gamedev , #deltav od #kodermakesgames można od dziś znaleźć na steamie. Tutaj wykop.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rewowler_Ocelot
Rewowler_Ocelot
07.08.2018, 11:00:25
  • 2
@koder: No i gdzie są osiągnięcia.
  • Odpowiedz
ThePirate
ThePirate
ThePirate
07.08.2018, 21:54:20
  • 0
trzymam kciuki!
  • Odpowiedz
koder
koder 04.08.2018, 11:55:06
  • 12
Trzeba być nieźle trzepniętym by latać statkiem z uszkodzonym reaktorem jądrowym, ale gra cię nie powstrzyma. Poziom trudności jednak znacznie rośnie gdy turbina przeciąża się i wyłącza co pewien czas. Ale jeśli chcesz robić za #januszekosmosu i przyoszczędzić, to czemu nie?

ΔV: Rings of Saturn | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Trzeba być nieźle trzepniętym by latać statkiem z uszkodzonym reaktorem jądro...

źródło: comment_bEs7HthYShbtcaYAEQIrTcGWdCJ8SfgO.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stormkiss
stormkiss
stormkiss
04.08.2018, 18:40:57
  • 2
@koder: jedna z niewielu gier, ktore staraja sie realistycznie oddac to jak steruje sie pojazdem kosmicznym (z malutkimi silnikami manewrowymi na czele). A nie czlowiek oglada jakis film/serial albo gra w cos i pojazdy zachowuja sie jakby lecialy w atmosferze :D
  • Odpowiedz
Migfirefox
Migfirefox
06.08.2018, 08:51:51
  • 2
@koder: W sumie zniknięcie HUDa w momencie awarii reaktora jakoś mało mi się realne wydaje. Dziwne żeby na statku kosmicznym nie było akumulatora który by podtrzymywał chociaż komputer.
  • Odpowiedz
koder
koder 02.08.2018, 09:56:48
  • 5
Składam powoli stronę #stream dla #deltav. Powoli, bo zwiastun czeka w kolejce na konwertowanie ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ. W międzyczasie zatem pochwalę się nim zatem tutaj.

ΔV: Rings of Saturn | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Składam powoli stronę #stream dla #deltav. Powoli, bo zwiastun czeka w kolejc...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

djzidane
djzidane
02.08.2018, 23:11:18
  • 1
@koder: O! Propsik za Godot Engine! ogólnie coraz fajniej sam silnik wygląda (warto zostać patronem), chłopaki poszukują też kogoś do pomocy w implementacji "Motion Matching"{Fajny ficzer} to tak dla mirków programujących #cpp . #gamedev , #programowanie. a ogólne i zasadnicze pytanie do ciebie @koder , powiedz mi na czym ma polegać w twojej grze sam gameplay? Czy sama gra, będzie posiadać jakiś
djzidane - @koder: O! Propsik za Godot Engine! ogólnie coraz fajniej sam silnik wyglą...
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
03.08.2018, 05:48:59
  • 1
@djzidane: gameplay to tak 40% latanie i odkrywanie pierścienia, 30% kopanie i wożenie minerałów, 30% ulepszanie, naprawiane i handel statkami, 20% przetrwania w ciężkich warunkach jak nam się statek popsuje gdzieś w pierścieniu no i ze 20% zarządzania samą firmą wydobywczą, zatrudnianie ludzi, ubezpieczenia, etc.
  • Odpowiedz
koder
koder 30.07.2018, 06:09:11
  • 2
Drogi #gamedev. Osiągnięcia (achievements) #steam - w dzisiejszych czasach warto robić, czy nie warto? No i czemu?

Osiągnięcia?

  • Koniecznie, bez tego nie ma gry 41.9% (44)
  • Ani mnie to ziębi, ani grzeje 47.6% (50)
  • Osiągnięcia to rak na zdrowym ciele gamedevu 10.5% (11)

Oddanych głosów: 105

  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

r.....k
r.....k
konto usunięte 30.07.2018, 07:02:03
  • 6
@koder: aczikmenty to jeden z powodów, dla których warto grać po przejściu głównego wątku gry (lub gdy chcesz porobić coś innego niż po prostu grind/jakieś inny powód)
  • Odpowiedz
Rewowler_Ocelot
Rewowler_Ocelot
30.07.2018, 07:47:54
  • 4
@koder: Na Steamie jest 30k aplikacji, po co grać w gry, które nie mają osiągnięć jak mam 25k takich co je mają? :P
  • Odpowiedz

366

Nowe zdjęcia Marsa i Saturna od Hubble’a

Nowe zdjęcia Marsa i Saturna od Hubble’a

Saturn i Mars. Dwie majestatyczne planety, które przyciągają nasz wzrok z kompletnie różnych względów. Saturn i jego piękne pierścienie są niejako ozdobą naszego Układu, a Mars planetą, która już wkrótce ma się stać naszym drugim domem w tym pustym i pełnym niebezpieczeństw Wszechświecie.

konto usunięte
z
glodniwiedzy.pl
dodany: 27.07.2018, 08:02:01
  • 68
  • #
    nauka
  • #
    kosmicznapropaganda
  • #
    mars
  • #
    nasa
koder
koder 27.07.2018, 12:37:58
  • -1
@starnak: Trzeba by być nieźle trzepniętym, by próbować pozyskać cokolwiek z pierścienia. Nie ma lepszych miejsc w układzie słonecznym?
koder
koder 27.07.2018, 12:52:42
  • -2
@starnak: No to po co na Saturna lecieć? Tam nie ma nic wartościowego.
koder
koder 27.07.2018, 13:00:13
  • -2
@starnak: A jakież to metale szlachetne niby miałby by być w pierścieniach?

398

Siostra zrobiła swoją pierwszą grę na Steam - ClusterDisaster

Siostra zrobiła swoją pierwszą grę na Steam - ClusterDisaster

Siostra ze szwogrem zrobili swoją pierwszą grę na steam'a. Wszelkie pomysły i porady mile widziane :) Gracz wciela się w rolę systemu obronnego komputera, którego system został zaatakowany przez niszczycielskiego wirusa...

Vadzajna
z
store.steampowered.com
dodany: 27.07.2018, 10:59:01
  • 128
  • #
    technologia
  • #
    gry
  • #
    steam
  • #
    gamedev
  • #
    pcmasterrace
koder
koder 27.07.2018, 12:34:33
  • 27
@Amadeo: Prawdę powiedziawszy, to ten gameplay bardziej mi się podoba od trailera. Na trailerze chyba jest mniej FPS i gra robi wrażenie bardziej prowizorycznej.
koder
koder 23.07.2018, 18:47:44
  • 12
Nie lubię hitpointsów.

No bo niby jak ktoś stuknie 50 razy młotkiem w samochód, to on ma tak sobie wybuchnąć? Bez sensu. Różne systemy psują się z różnych powodów.

Weźmy takie manewrówki K37. Normalnie niewiele może im zaszkodzić - no może poza przebiegiem, po kilkunastu godzinach pełnego ciągu wymagają serwisu, inaczej zawory będą przerywać. No ale kto lata godzinami na manewrówkach?

Co
koder - Nie lubię hitpointsów.

No bo niby jak ktoś stuknie 50 razy młotkiem w samo...

źródło: comment_NOqG9tegsRbAAtGNR8dBEvv2tEVMcVFT.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Wextor
Wextor
23.07.2018, 18:59:43
  • 1
@koder: bardzo dobra opcja
  • Odpowiedz
koder
koder 22.07.2018, 18:56:00
  • 1
Test w 4K. Trzeba trochę podrasować tło, ale oprócz tego wygląda zadziwiająco spoko. Oglądanie w mniej niż 4K jest raczej bez sensu, nic nowego w tym materiale niem ( ͡º ͜ʖ͡º)

ΔV: Rings of Saturn | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Test w 4K. Trzeba trochę podrasować tło, ale oprócz tego wygląda zadziwiająco...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Endrius
Endrius
23.07.2018, 18:46:57 via Android
  • 1
Takie niestandardowe wykorzystywanie mechaniki to (prawie) najfajniejsza rzecz w grach :D
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
23.07.2018, 19:05:52
  • 1
@Endrius: pewnie, że tak. Dzięki temu sam mam tą grą zabawę, czasem wpadnę na coś, czego kompletnie nie przewidziałem i cieszę się jak dziecko.
  • Odpowiedz
koder
koder 21.07.2018, 10:19:36
  • 6
"Czarna robota" na ukończeniu. Menu pauzy to niby nic ciekawego, ale spróbuj go nie mieć w grze. Całe szczęście #godot całkiem przyjemnie obsługuje pauzę, można selektywnie zatrzymywać dowolne kawałki drzewa scen - ale i tak kilka godzin wtopiłem na różne przypadki szczególne. A to trzeba trochę inaczej obsłużyć pauzę w czasie cutscenek (pauzowanie cutscenki? TAK! od zawsze mi tego w grach brakowało), a to na ekranie tytułowym jest raczej bez
koder - "Czarna robota" na ukończeniu. Menu pauzy to niby nic ciekawego, ale spróbuj ...

źródło: comment_D07JjE6xqVBrDf4VTK2823q3jn0Q5kHA.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sinti
Sinti
21.07.2018, 22:23:32
  • 1
@koder: Wygląda nieźle.
Czyli generalnie projekt jako taki ukończony tak? Teraz tylko będziesz ewentualnie dodawał różne bajery?
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
22.07.2018, 07:12:46
  • 1
@Sinti: "Ukończony" to dużo powiedziane, ale jest to minimalna wersja - tj. nic nie jest rozgrzebane, wszystkie funkcje działają, tylko gra jest jeszcze mała i prawdopodobnie trochę nudna na dłuższą metę.

Teraz będzie dodawanie ficzerów, ale po każdym wracam do krótkiego etapu integracji, by gra była cały czas nadająca się do wydania.
  • Odpowiedz
koder
koder 19.07.2018, 20:21:42
  • 9
Każdy developer wam powie, że ostatnie 10% projektu zabiera 90% czasu. A to dlatego, że masa czarnej roboty spychana jest gdzieś na koniec, przecież teraz nie będę robił jakichś tłumaczeń czy głupich ekranów ustawień, to się zrobi na końcu. I tak rośnie wielka dymiąca kupa długu technologicznego, który trzeba w końcu spłacić.

To niewdzięczna robota, więc wolałbym w taką kupę nie wdepnąć na końcu.

Dlatego ekran ustawień i tłumaczenia zrobiłem sobie teraz, zamiast potem.
koder - Każdy developer wam powie, że ostatnie 10% projektu zabiera 90% czasu. A to d...

źródło: comment_Px27wjyvs6LKuSKPyIxrLBkTghYjOXGg.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

P.....a
P.....a
konto usunięte 19.07.2018, 20:25:25
  • 3
@koder: Każdy dobry niedokończony projekt zaczyna się od menu :D Moim zdaniem najważniejsze jest zrobić plan co ma być w grze i w międzyczasie się tego ściśle trzymać zmieniając jedynie to co jednak nie działa tak jak miało na papierze. Żeby z małej gierki nie dodawać featursów tak długo aż się zakopiemy po uszy.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
20.07.2018, 05:34:35
  • 2
@defaulttt: TL;DR: #godot był optymalny do tego projektu.

Na początkowym etapie rozważałem wiele możliwości - Unity, UE, Lumberyard, właśnie Godot, a nawet pisanie własnego. Pisanie własnego silnika zarzuciłem prawie od razu, bo miałem ochotę pisać grę, a nie silnik. To zresztą raczej dobry pomysł, bo w perspektywie czasu, to teraz bym się pewnie gryzł jeszcze z jakimiś pierdołami zamiast mieć praktycznie gotową MPV.

Duże silniki trochę odrzucają mnie podejściem do
  • Odpowiedz
koder
koder 17.07.2018, 21:31:38
  • 13
Dziś mam do pokazania szkic sekwencji opuszczania pierścienia (w sumie czwarty z kolei, ale poprzednie nie były warte pokazywania).

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | twitter | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Dziś mam do pokazania szkic sekwencji opuszczania pierścienia (w sumie czwart...

źródło: comment_EEK25gEFpffaBfdgDOJZE6ng2GxYHEQr.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

K.....1
K.....1
konto usunięte 17.07.2018, 21:52:05
  • 2
@koder: taka uwaga, która mi si teraz narzuciła, trochę te wszystkie okna zmniejszyły przestrzeń, i zrobiło się ciaśniej i ciemniej.. może dać większa przezroczystość w tle tych okienek, zeby bylo wiecej powietrza, moze kapke je zmniejszyć? albo mniej intensywne dać..
  • Odpowiedz
K.....1
K.....1
konto usunięte 17.07.2018, 21:59:20
  • 2
@koder: aaa no tak :) dlatego coś mi nie grało :)
  • Odpowiedz
koder
koder 12.07.2018, 19:12:14
  • 9
Ostatnie na dzisiaj podejście do otwarcia gry. Chyba już je tak zostawię, może jakiś mały tuning. Dostosowanie tego do fajnego odtwarzania w różnych rozdzielczościach i orientacjach zajęło nieprzyzwoicie wiele czasu.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Ostatnie na dzisiaj podejście do otwarcia gry. Chyba już je tak zostawię, moż...

źródło: comment_ItLzLU4uCwvuIHteEz8asy8werjDRhFU.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mojemacki
mojemacki
12.07.2018, 19:39:35 via Android
  • 2
@koder no to zbliżenie się statku do pierścieni. Jakiś ten statek za duży albo pierścienie za małe :p.

Jakbym miał zdolności artystyczne to sam bym Ci ten komiks narysował. Ale niestety :(
  • Odpowiedz
Huberto606
Huberto606
13.07.2018, 05:34:47 via Android
  • 1
@koder ok, to byłby przerost formy nad treścią, a czy najprostszą metodą nie dałoby się nagrać jak ręcznie lecisz statkiem w linii prostej i hamujesz głównym i ten klip wstawić pomiędzy animację a właściwą grę z autopilotem?
  • Odpowiedz
koder
koder 11.07.2018, 19:55:18
  • 6
Pierwszy szkic establishing shot (jak to jest po polsku?) nurkowania w pierścieniu. Mam wrażenie, że przyda się jakoś osadzić akcję. To szkic, pewnie się zmieni - ale wykop ma pierwszeństwo w oglądaniu ( ͡º ͜ʖ͡º)

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Pierwszy szkic establishing shot (jak to jest po polsku?) nurkowania w pierśc...

źródło: comment_kjKQOgaJw36jjRtsNHWuo9mNBkf8YPsb.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Colos
Colos
11.07.2018, 21:10:16
  • 2
@koder: Dobrze pamiętam, że robisz to w Godocie? Masz szansę zrobić najlepszą grę jaka powstała na tym silniku. :O Żaden showcase nie pokazał takiej jakości jak to :D
  • Odpowiedz
Huberto606
Huberto606
11.07.2018, 21:30:27 via Android
  • 2
@koder a może zacząć od tego że statek porusza się z dużą prędkością (jakąś pseudo hiper prędkość) i właśnie zaczyna hamować, dodać jakieś ładne efekty żeby było widać prędkość. Dopiero po dohamowaniu jest oddawana kontrola nad statkiem graczowi. Nie wiem jak jest rozwiązane poruszanie się poza pasem.
  • Odpowiedz

1401

Play - podejście do klienta... #play

https://www.play.pl/  https://www.facebook.com/Play #play #p4 Szanowny Play, wytłumaczcie mi proszę w jaki sposób doprowadziłeś do sytuacji w której pomimo mojego wielokrotnego zgłaszania Tobie Playu faktu że Twój pracownik sfałszował mój podpis i zawarł bez mojej wiedzy umowę na usługi oraz...

kkowa
z
wykop.pl
dodany: 09.07.2018, 09:40:45
  • 177
  • #
    play
  • #
    p4
koder
koder 09.07.2018, 18:59:55
  • 13
@Wave: Jestem jednak skłonny @choma uwierzyć, podobną rozmowę miałem.
koder
koder 08.07.2018, 11:10:46
  • 9
Trzeba się przygotować na feedback od testowych graczy, więc dzisiaj powstają podpowiedzi do sterowania. Jeszcze kawałek drogi przed nimi.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Trzeba się przygotować na feedback od testowych graczy, więc dzisiaj powstają...

źródło: comment_iNQqO6R4fhK8NqnjpobNHap2OvJmCMzw.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
08.07.2018, 11:31:52
  • 2
a skąd testerów weźmiesz?


@erajwa: mam kilku chętnych.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
09.07.2018, 04:09:51 via Android
  • 1
@Upadek @Endrius napiszę na mikro gdzie pukać. Do bety jeszcze jakies dwa mce, nie chce hype bez sensu teraz kręcić.
  • Odpowiedz
koder
koder 06.07.2018, 06:39:53
  • 5
Nagrałem wczoraj pełny pierwszy przelot przez pierścień. Nie zawiera żadnych elementów fabularnych, więc nie powinien niczego zaspoilować - samo latanie i kopanie w pierścieniu. Tak mogła by właśnie wyglądać pierwsze 15 minut gry - gdyby całkiem pominąć fabułę.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Nagrałem wczoraj pełny pierwszy przelot przez pierścień. Nie zawiera żadnych ...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Huberto606
Huberto606
06.07.2018, 07:42:06 via Android
  • 4
@koder podoba mi się dźwięk tego laserka górniczego, główny silnik też spoko, ale głośność tych małych powinna być sporo zmniejszona, teraz jest na poziomie silnika głównego a są dużo mniejsze. Sterujące całkowicie wszystko zagłuszają.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
07.07.2018, 06:40:20
  • 2
@djzidane: ( ͡º ͜ʖ͡º)
koder - @djzidane: ( ͡º ͜ʖ͡º)

źródło: comment_D8SHzbyxQ6ImVTPWBWvpA5dmp32puEbQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder 06.07.2018, 04:41:27
  • 5
Mirki, na ile może liczyć grafik 2D na płatnej praktyce w #gamedev? Zakładając oczywiście, że coś robi, a nie tylko się uczy.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

grrron
grrron
06.07.2018, 04:44:26
  • 24
@koder: ale w dynamicznie rozwijającym się zespole, czy u lidera w branży?
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
06.07.2018, 04:49:05
  • 6
@anonim1133: Tylko, że to ja praktykanta biorę :)
  • Odpowiedz
koder
koder 05.07.2018, 18:21:06
  • 7
Czasem przez masę czasu nie ma nic ciekawego do pokazania, a potem nagle w dzień pojawia się kilka nowych efektów. Tym razem chyba raczej subtelne, ale może ktoś się dopatrzy?

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Czasem przez masę czasu nie ma nic ciekawego do pokazania, a potem nagle w dz...

źródło: comment_irAL0huHgbO5rcy2p5RZIDVUHOIJftan.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

K.....1
K.....1
konto usunięte 05.07.2018, 18:28:56
  • 1
@koder: swiatełko i chyba cienie rzucane przez asteroidy
  • Odpowiedz
L.....2
L.....2
konto usunięte 05.07.2018, 18:33:07 via Android
  • 1
@koder podoba mie sie ta wizualizacja promienia skrętu statku, trudno takie cos zrobic, skomplikowane to?
  • Odpowiedz
koder
koder 02.07.2018, 11:02:04
  • 4
Ostatnio eksperymentuję z utrzymaniem większej dyscypliny projektu przez sesje developmentu streamowane na żywo. Dziś o 17:30 nadaję stream z dodawania HUD do autopilota w ΔV: Rings of Saturn - a jeśli pójdzie dobrze, to może coś więcej.

Będzie można obejrzeć trochę świeżego gameplay z najnowszej wersji. Nie będzie za to żywej narracji (bo nie mam warunków), ale za to postaram się czytać i odpowiadać na chata na bieżąco.

  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
02.07.2018, 11:13:53
  • 1
@Kopytko1: Tak pytałeś ( ͡º ͜ʖ͡º)

W planie na release jest handel surowcami (wydobytymi i normalnie na giełdzie), naprawa i tuning statku, ulepszenia i zakup innych statków też. W tle jest historia do odkrycia, ale opowiadam ją przez tzw. environmental storytelling, więc jest całkiem opcjonalna.
  • Odpowiedz
Wextor
Wextor
02.07.2018, 15:09:01
  • 2
@koder: jak dla mnie patrząc po poprzednich filmikach to słabe rozmieszczenie okien, w sumie co oglądającego interesuje okno z językami? Nie pokazuje nic szczególnego a zajmuje przestrzeń, konsola też jest za duża, ja jako widz i programista najbardziej skupiam się na tym jak wygląda kod gry, następnie jak działa sama gra, końcowo konsola, reszta okien do wywalenia
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Strona 12 z 15
  • >
  • https://games.kodera.pl/dv

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.04.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.12.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.04.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.07.2018

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking