Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko268
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
koder

koder

Dołączył 17 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1871
  • Znaleziska 816
  • Mikroblog 1055
  • Obserwujący 22
  • Obserwowane 21
koder
koder 07.04.2018, 11:41:42
  • 8
Dzisiaj powstał w końcu ekran tytułowy.

www | showcase | devlog/vlog

koder - Dzisiaj powstał w końcu ekran tytułowy.

www | showcase | devlog/vlog

SP...

źródło: comment_r8emDEkUdyOwgHIBnE6JYTaN68s0hL6B.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
07.04.2018, 11:54:33
  • 1
@mk321: dekonstrukcja, nie klon. A głównym motywatorem do robienia go jest "mnie się w niego dobrze gra" :)
  • Odpowiedz
K.....1
K.....1
konto usunięte 07.04.2018, 12:36:34
  • 1
@mk321: takie gry są spoko :) każda jest troche inna bo kazdy cos od siebie dodaje...
  • Odpowiedz
koder
koder 04.04.2018, 07:21:10
  • 1
Pierwszy build na maca.

www | showcase | devlog/vlog

koder - Pierwszy build na maca.

www | showcase | devlog/vlog

SPOILER

źródło: comment_CpwOlijabP7FQIPlHFDzEG46B8R6JyWD.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder 02.04.2018, 19:35:44
  • 2
Rakieta termojądrowa wymaga ciągłej wysokiej temperatury rdzenia by zapewnić ciąg. Przemiana fazowa czynnika roboczego pochłania znaczne ilości ciepła, zatem nadużywanie silników manewrowych w połączeniu z głównym może prowadzić do przechłodzenia reaktora i w konsekwencji przerwie w działaniu silników. Rosatom-Antonov podaje 2500K jako minimalną temperaturę roboczą, ale znane są przypadki udanych lotów z reaktorem wychłodzonym nawet do 1500K.

Jako, że reaktor zasila zarówno bezpośredni silniki, jak i główną turbinę generującą prąd, przechłodzone
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder 02.04.2018, 09:52:03
  • 5
Użycie prawdziwej fizyki w grze jest fajne, gdy jednostki i liczby się zgadzają.

Jest za to dużo mniej fajne, gdy trzeba napisać całkowanie numeryczne z korektami błędów żeby policzyć zużycie mocy, bo logika gry działa na energii a nie mocy.

No ale już jest.

koder - Użycie prawdziwej fizyki w grze jest fajne, gdy jednostki i liczby się zgadza...

źródło: comment_394GRDcF9DiVspeVGfklyWSAc2T5768q.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

amisobad
amisobad
02.04.2018, 11:08:39 via Android
  • 1
@koder to może się pochwal jak wygląda
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
07.04.2018, 11:57:54
  • 0
@mk321: Serio. Przyczyna jest taka, że model energetyczny statku, który zrobiłem, bazuje na energii a nie mocy - co ułatwia pewne rzeczy (np. model magazynowania energii, parametry generatorów) a inne utrudnia - na przykład właśnie przeliczenie energii na moc.
  • Odpowiedz
koder
koder 01.04.2018, 17:18:09
  • 8
Skoro już wymyśliłem mass drivera na symulowanym statku i mam mechanikę zapotrzebowania na prąd, można by policzyć, ile tego prądu potrzebuje.

EMD-14 rozpędza 10kg, stalowy pocisk do 4.5km/s. Jego sprawność to 90%. TL;DR: potrzeba 750MW. A tutaj wszystko policzyłem (en).

Konkursik: za znalezienie istotnego błędu w obliczeniach kluczyk #rozdajo za darmo, jak tylko gra wyjdzie. Tylko dla wykopu, na PM, konkurs ważny do końca kwietnia.

koder - Skoro już wymyśliłem mass drivera na symulowanym statku i mam mechanikę zapot...

źródło: comment_sFyQo93YuIX6BuSEaU7drWTh2pOO8FAh.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Polanin
Polanin
Polanin
03.04.2018, 09:45:25
  • 2
@koder: Chyba ta średnia siła musiałaby być mocno naciągana. Jeśli chcesz się zmieścić w 40 metrach rozpędu musisz mieć prawie 10x więcej mocy (>5690 MW). Przyspieszenie skacze z 30k do 250k m/s^2. I stąd już prosto siła wystrzeliwuje do 2500 kN.
Inne wyjście to dać cięższy pocisk.
  • Odpowiedz
Polanin
Polanin
Polanin
03.04.2018, 10:02:05
  • 3
@koder: Jeśli chwilowa energia i przyspieszenia Ciebie nie przerażają to chyba możesz to zostawić. Chyba, ktoś się będzie czepiał o jakieś wytrzymałości materiałów, albo podobne historie.
Polanin - @koder: Jeśli chwilowa energia i przyspieszenia Ciebie nie przerażają to ch...

źródło: comment_7goAHEwTnNxADdJAt8SzuTk4hBqEI4Es.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder 31.03.2018, 15:13:56
  • 5
Miałem robić HUD a wyszła mi dodatkowa mechanika (video, blog). Zacząłem od pomysłu, że fajnie by było widzieć, jak HUD bootuje. To było proste. Ale kiedy bootuje? Przy starcie, no i gdy się zresetuje. A kiedy się resetuje? Jak na przykład zabraknie prądu.

Dodałem więc szybko mechanikę generacji mocy przez pokładową turbinę i poboru tejże mocy przez podsystemy. Nagle, gdy turbina jest w kiepskim stanie i próbujemy jednocześnie latać
koder - Miałem robić HUD a wyszła mi dodatkowa mechanika (video, blog). Zacząłem od p...

źródło: comment_cCrl0SyRYBhn5ituC7Z5z4DfLwXonDCZ.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LeD7
LeD7
31.03.2018, 15:48:59
  • 1
@koder: Prototyp gry wygląda świetnie. Ale działa niewiele szkodzą asteroidom.

Obecnie przymierzam się do napisania własnej wersji gry Asteroids bliższej pierwowzorowi. Pierwsze efekty mojej pracy można zobaczyć na moim koncie na githubie.

Powodzenia :)
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
31.03.2018, 15:54:40
  • 1
@LeD7: Owszem tym dużym to nie bardzo - by design. Za duża masa, za mało energii. Za to można wepchnąć jednego dużego asteroida na drugiego, to działa całkiem przyjemnie.
  • Odpowiedz
koder
koder 30.03.2018, 22:43:44
  • 4
HUD okazuje się trudniejszy, niż planowałem. Bo niby co trudnego może być w wyświetleniu kilku napisów? Okazuje się, że sporo rzeczy.

Na początek trzeba uwzględnić tłumaczenia. Jak się nie zrobi języków od razu, to potem można się pochlastać. Potem wpadłem na pomysł, że każdy statek mógłby mieć własny HUD - bo w końcu czemu nie? Samochody mają deski rozdzielcze. Potem przyszedł pomysł - przecież nie wyświetlaj po prostu tego, co podaje
koder - HUD okazuje się trudniejszy, niż planowałem. Bo niby co trudnego może być w w...

źródło: comment_upCufPejWz8yNuoG4XWlI0lCothomnGy.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kyaroru
kyaroru
30.03.2018, 23:10:57
  • 0
@Kopytko1: Z tego co opisuje to Godot :)
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
31.03.2018, 07:10:51
  • 0
@Kopytko1: @kyaroru: Jak najbardziej Godot 3.0.2. Liczę, że przy wydaniu będzie już 3.1, bo obecny ma pewne widoczne w moim przypadku bugi.
  • Odpowiedz
koder
koder 30.03.2018, 06:09:45
  • 4
Wycinek prasowy ze świata z ΔV: Rings of Saturn

Osiągający ponad 750kN ciągłego ciągu przy masie zaledwie 37.2T Rosatom-Antonov K37-TNTRL to wół roboczy pierścienia. Wysoki impuls właściwy pokładowego silnika NTR w połączeniu z wysoką wydajnością reaktora jądrowego pozwala na długotrwałe podróże z wygodnym przyśpieszeniem 10.2m/s² nawet przy pełnym ładunku 40. Ochrzczony przez pilotów "tarantulą" statek wymaga trzyosobowej załogi, jednak w sytuacji awaryjnej może być obsłużona przez samego pilota. Mimo obiegowej opinii o
koder - Wycinek prasowy ze świata z ΔV: Rings of Saturn

 Osiągający ponad 750kN cią...

źródło: comment_FZki0kAph4CuPoYo7KKFg1vB44CfVLrA.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

18

Robię gierkę hard sci-fi i chcę się pochwalić - ΔV: Rings of Saturn

Robię gierkę hard sci-fi i chcę się pochwalić - ΔV: Rings of Saturn

Jest rok 2273. Ludzkość rozprzestrzeniła się po Sol. Skolonizowano Marsa, niedługo powstanie kolonia na Europie. Nieoczekiwane odkrycie cennych minerałów w pierścieniach Saturna dało początek nowej gorączce złota.

koder
z
youtube.com
dodany: 29.03.2018, 15:23:00
  • 17
  • #
    gamedev
  • #
    chwalesie
  • #
    tworczoscwlasna
  • #
    scifi
koder
koder 12.04.2016, 13:14:15
  • 3
Poszukiwany programista kobold.

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gzres
gzres
12.04.2016, 13:17:33
  • 2
@koder: Zmarł jakiś?
  • Odpowiedz
Name_in_progress
Name_in_progress
12.04.2016, 13:19:46
  • 4
@koder: chyba COBOL
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Strona 15 z 15
  • >
  • https://games.kodera.pl/dv

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.04.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.12.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.04.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.07.2018

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking