Mircy, jakie narzędzie proponujecie do przeistoczenia tekstury w "bezszwową" (tileable, seamless - nie wiem jaki jest polski odpowiednik, to sobie wymyśliłem ( ͡°ʖ̯͡°))? Obowiązkowo darmowe do zastosowań komercyjnych i najlepiej, gdyby było (pół)automatyczne. ;) #gamedev #grafika
@jigsaw96 Trochę się obawiałem, że trzeba będzie z Gimpa skorzystać, ale coś widzę, że ten plugin w zupełności wystarczy. :) Dzięki! @JoeBlade Będziesz udostępniał to narzędzie czy robisz na własne potrzeby?
Takie tam małe szkaradziejstwo :) Tym razem bez screencasta - tylko sam efekt końcowy. Oczywiście można się czepiać tej animacji, an swoje usprawiedliwienie mam to, że animowania uczę się dopiero od trzech miesięcy :D https://youtu.be/ltliE3Eme8k A teraz krótko co to jest - to jest jednocześnie element "fauny" w wiosce startowej i oraz robot do zadań specjalnych. Ten robotek ma tylko jeden cel w życiu - znaleźć i ściągnąć wprost w ręce Pani
Mirki z #gamedev, a właściwie #androiddev. Chciałem podzielić się z Wami fajnym narzędziem do promocji na #android. Jak pewnie wiecie, w przeciwieństwie do App Store, Google Play nie umożliwia Wam zrobienia rozdajo (bez tagu aby nie było oburzenia ( ͡°͜ʖ͡°)). Ostatnio udostępnialiśmy #squarge w promocji w #appgratis. Jeśli ktoś nie zna, to
Testuję streaming developmentu. Jeśli ktoś da znać jak jakość i czy nie za małe literki w edytorze to będę wdzieczny. #gamedev #libgdx #lukzdev #stream
Mirki, małe ogłoszenie z mojej strony. Jako programista zacząłem pracę w zawodzie już na pierwszym roku studiów. Trzeba było jakoś łączyć studia dzienne z pracą na 4/5 lub cał etat - nie było lekko. Pomimo tego, że żyłem komfortowo, nie było to życie, którego pragnąłem. Miesiąc temu odszedłem z mojej ostatniej pracy. W sumie pracowałem przez ponad 6 lat (bo do tego praca w fabryce z kartonami itp.) na czyjeś marzenia. Nadszedł czas,
@sortris: Zdjęcie które wrzuciłeś to wyspa na północnym atolu Ari, na Malediwach, a dokładnie wyspy na których mieści się hotel Sun Island Resort. Jestem programistą taki jak ty. Także robie apki na andka i iosa. Byłem tam 2 lata temu na odstresowanie tylko dzięki sukcesowi jednej mojej aplikacji na andka. Zdjęcie i #pokazbeben na dowód
@MP0WER: to samo powiedziałem sobie jak miałem 20 lat i otwierałem pierwszy biznes (sprzedaż olejków do opalania przy plaży) w międzyczasie zrobiłem doktorat, zamknąłem 3 kolejne biznesy(już bardziej poważne) i jakoś sobie radzę.
Zanim poszedłem na studia już miałem działalność i kodziłem stronki. Na moim pierwszym roku na informatyce było nas ok. 120 osób. Do inż doszło może 20 osób. do magistra 6, a na doktorat poszło nas 2.
Dzisiaj sobota, a w sobotę jak każdy tworzący swoją grę powinien wiedzieć jest #screenshotsaturday. Nie bardzo rozumiem czemu ten tag na wykopie nie funkcjonuje. Tym bardziej, że przygotowując takiego screena można tez nim się pochwalić w innych socialmedia i zdobyć kilku zainteresowanych waszym wspaniałym projektem.
Tak więc na dobry początek wrzucam screen z wstępnego konceptu piaskowego świata do Angry John. Co myślicie? Jakieś uwagi? Pomysły na stworki?
iMac powstał, odzyskiwanie się powiodło. Po uruchomieniu komputera wszystkie programy w których pracowałem jak i nawet okna przeglądarek zostały otwarte. TimeCapsule to jednak dobrze wydane pieniądze :D (chociaż wystarczy zewnetrzny dysk i opcja autobackupu z timemachine).
Premierę gry przekładam na środę, nie chcę wydawać gry w środku weekendu, a jeszcze kilka rzeczy można dopracować. Pozdro!
1. Rób code review. Często. Każ innym sprawdzać swój kod. Sprawdzaj kod innych. 2. Tylko wtedy nauczysz się pisać lepiej. 3. Tylko wtedy zauważysz, że może jednak pewne konstrukcje nie są takie jasne jak mogą Ci się wydawać. 4. I tylko wtedy zrozumiesz też czemu dostajesz zjebki. 5. A może nawet okaże się, że nie powinieneś ich brać personalnie, bo w większości przypadków są faktycznie merytoryczne.
@jasiek13: gratuluję wysokiego miejsca! A ja pewnie się tam gdzieś pojawiam na tym filmie, bo przechodziłem kilka razy do Dawida ^^ @devPie: nawet mi nie mów, że był sos czosnkowy (╯︵╰,)
Dla niewtajemniczonych: Sztuczna inteligencja w grze F.E.A.R. była przełomowa głównie dlatego, że zdecydowano się odejść od powszechnej techniki tworzenia wielu stanów w skończonych automatach stanowych, którymi posługują się przeciwnicy do podejmowania decyzji. Zamiast tego w sprytny sposób rozdzielono cel danego przeciwnika (Zabicie gracza? Ukrycie się? Zasadzka?) i metodę, jaka została wybrana do osiągnięcia celu (Rzut granatu? Walka wręcz? Ostrzał? Wybór
@rotflolmaomgeez: o tak, pamiętam jak przeciwnicy w F.E.A.R. robili na mnie bardzo dobre wrażenie swoją SI. Dawało się to we znaki na najwyższym poziomie trudności, oj dawało.
@rotflolmaomgeez: Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, że jedną ze składowych efektu dobrej AI przeciwników w FEAR jest level design wymuszający na nich część zachowań.
Osobo, która chciałeś/aś się wczoraj dowiedzieć jak stworzyć animacje fraktali.
Użyj np. tego programu http://mandelbulber.com
Oto przykład, który w nim stworzyłem:
źródło: comment_cNMyVhbxUAjOtuEgQRTEk9r0G1HMgXZp.jpg
Pobierz