Wpis z mikrobloga

Artykuł o sztucznej inteligencji z gry F.E.A.R. napisany przez samego twórcę.
http://alumni.media.mit.edu/~jorkin/gdc2006_orkin_jeff_fear.pdf

Dla niewtajemniczonych: Sztuczna inteligencja w grze F.E.A.R. była przełomowa głównie dlatego, że zdecydowano się odejść od powszechnej techniki tworzenia wielu stanów w skończonych automatach stanowych, którymi posługują się przeciwnicy do podejmowania decyzji. Zamiast tego w sprytny sposób rozdzielono cel danego przeciwnika (Zabicie gracza? Ukrycie się? Zasadzka?) i metodę, jaka została wybrana do osiągnięcia celu (Rzut granatu? Walka wręcz? Ostrzał? Wybór osłony? Zajście gracza od tyłu?). Technika ta została nazwana planowaniem, a sztuczna inteligencja w grze F.E.A.R. do dziś uznawana jest za jedną z najlepszych w historii gier komputerowych - głównie z uwagi na dynamikę i różnorodność z jaką przeciwnicy podejmują decyzje.
#programowanie #gry #sztucznainteligencja #ai
rotflolmaomgeez - Artykuł o sztucznej inteligencji z gry F.E.A.R. napisany przez same...

źródło: comment_HgfKSTHnos9ELs61FiwRpggXblClS0oW.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach