Mirki z #programowanie i #gamedev (troche #cpp ale to koncept wiec moze byc tez cos innego).
Mam aplikację do "klienta" gry, w którym outputem jest plik .exe Ten plik .exe zaciąga jeszcze "parę" rzeczy ze skryptów .lua, które są w folderze z tym plikiem .exe (i innych rozszerzeń, ale skupmy się na .lua narazie). Nie chcę by gracz widział te pliki .lua. To znaczy, jeżeli chodzi o edytowanie tych plików
Witam wszystkich. Może mnie ktoś nakierować jak rozwiązać problem gdy mam obok siebie 2 źródła światła które na siebie nachodzą? Korzystam z czystego GDI (nie pytajcie dlaczego, bo tak). Światła robię tak że mam warstwę która jest czarna i rysuję na niej maski świateł (zwykłe sprity) i potem to wszystko rysuję z alphablendingiem. Efekt jaki chcę potrafię uzyskać korzystając z get i set pixel ale to jest zbyt wolne, chyba że wypalić
Mirki i Węgierki, co myślicie o takiej stylizacji w grze? 30 kolorów, dolny panel z przedmiotami będzie miał własną paletę (i własny ekran), niestety współpraca z EHB na Amidze jest "lekko utrudniona" ( ͡°ʖ̯͡°) Próbowałam eksperymentów paletami i wyszło mi, że po prostu lokacja musi mieć swoją, a interface swoją paletę.
@xandra: Jak na ECS gra wygląda bardzo dobrze :) Rażą jedynie jasne krawędzie krzaków. Do digitalizowanych grafik nie ma sensu używać gotowych palet, lepiej trzymać się obranego przez Ciebie kierunku osobna paleta dla każdej lokacji + osobny screen z panelem, jednak może pojawić się problem przy ewentualnym drag&drop. Jeżeli przeniesiesz najjaśniejszy i najciemniejszy kolor na początek palety, to możesz ich użyć do wyświetlania pointera i wykorzystać 32 kolory. Próbowałaś jeszcze
Czołem wykopowicze! Przez długi czas było o nas cicho, ale w końcu dzielimy się radosną nowiną! 3 dni temu gra Blocky Farm zadebiutowała na platformie iOS w sklepie App Store i jest dostępna do pobrania na całym świecie! Jest to zwieńczenie 2 lat naszej ciężkiej pracy. Gra została wybrana przez...
Cześć! Tu Michał i Maciej. Możecie nas znać z takich gier jak Hook, Zenge, Klocki czy Art Of Gravity. Tym razem w grze trzeba wcisnąć wszystkie przyciski. A no i odkryć jak to zrobić, bo nie ma podpowiedzi i wyjaśnień :) Zapraszamy do zagrania!
Krótki filmik z nowej gierki, nad którą od jakiegoś czasu pracuje. Gra logiczna, gdzie dużo się niszczy, mocno psuje i po drodze podziwia piękną rozwałkę :) Za jakiś czas dostępne na iOS i PC.
@omx: mialem u siebie podobny problem, tyle, ze operuję na dużo mneijszej ilosci voxeli. Rownież najwiekszym problemem byla fizyka, szczególnie kolizje. Przedewszystkim warto dobrze zorganizowac wide phase testów kolizji, jezeli tego nie robi engine. Dobrym pomyslem moze byc rowniez uzywanie staytcznych obiektow, u mnie wszystkie voxele sa standartowo statyczne, dopiero po wybudzeniu zmieniaja stan na kinetyczny. Na koniec, jezeli nie potrzebujesz miec dokladnej symulacji, a jedynie efekt wizualny, moze warto
@omx: tak, robie arkanoida i gadalismy na slacku :D Faktycznie umnkelo mi timescale, mozna tez zmniejszyc precyzje floata (ale pewnie to masz zrobione). Transformacje obiektów lliczysz na procku, czy w shaderach? NIestety z fizyka 3d jest ciągle problem na mobilkach, zwlaszcza na starszych modelach.
Na tym słynnym reddicie słabo zaplusowali mi wpis, może tutaj ze 4 plusy dostanę, tak wygląda obecnie projekt nad którym intensywnie pracuję. Część graficzna gry o------a jest już w 95%, teraz robię kolejne poziomy, mam już 11/46, niedługo będę dodawał nowe mechaniki i ficzery. Może macie jakieś ciekawe pomysły jak fajnie urozmaicić grę o coś więcej niż tylko bieganie i skakanie?
No a potem to już tylko monetyzacja, jakaś analityka żeby inwigilować
Mam pomysł na grę w którą sam chciałbym zagrać ale jak to zwykle bywa brakuje mi czasu i umiejętności :) Był by to trochę klon GameDevStory i opowiadał by o losach młodego chłopaka z miejscowości Davidy któremu marzy się zostanie gwiazdą DiscoPolo :)
Na samym początku gramy w kościele jako organista za jakieś marne grosze ale sukcesywnie pniemy się do góry. Zatrudniamy tekściarza, keybordziste, tancerzy. Inwestujemy w sprzęt, reklamę (w kościele na tablicy,
Mam gotową stosunkowo prostą grę napisaną w C++ przy użyciu biblioteki graficznej Allegro. Słyszałem, że pod Androidem nie ma problemu z pisaniem w C++, więc mam pytanko. Jak wyglądałaby sprawa z przeportowaniem takiej gry na zdolną do odpalenia na tym osie? Kwestia Allegro i rysowania nie sprawiłaby mi problemu, bo na dobrą sprawę to wyłącznie kilka funkcji które mogę napisać od nowa. Najbardziej zależy mi na mechanizmach i w miarę szybkim wdrożeniu