Hej. Od jakiegoś czasu robię nową grę logiczną. Właśnie dodałem dynamiczne tła, które odzwierciedlają poziom progresji na planszy. Tu mały filmik pokazujący jak to działa w akcji:
Przekopując się przez stary dysk znalazłem projekt, nad którym pracowaliśmy w 2015 roku ale nigdy nie ujrzał światła dziennego. Uznałem, że głupio, żeby się tak marnował i zdecydowaliśmy, że wrzucamy wszystkie assety jako darmową paczkę.
W środku znajdują się setki klatek animacji do przeciwników i bohatera (archeologa z gravity gunem) oraz dużo elementów otoczenia podzielonych na dwa typy
Montuję właśnie bardzo konkretny podcast z wydawcą gier mobilnych. Jeden z tych odcinków, które sam koniecznie chciałbym przesłuchać parę lat temu, zanim zabrałem się za pierwszą grę mobilną. Padają konkretne liczby związane z analitykami (np. jaką retencję powinna mieć gra zanim wyda się ją globalnie) i przykładowe budżety - naprawdę cieszę się, że udało się nagrać taki odcinek.
Podcast wychodzi długi (ponad godzinę), ale jeśli myślicie poważnie nad udaną grą mobilną (wydaną
@JavaDevMatt: dzięki wielkie! podcast odsłuchany w całości, pewnie jeszcze wrócę do pierwszych 20 minut, bo bardzo rzeczowo i konkretnie opisane ( ͡°͜ʖ͡°)
Widać jak bardzo rynek gier mobilnych odleciał w krainę czystych liczb... co w zasadzie drażni pro graczy, ale kasa jest tego warta. Dzięki wielkie za materiał ( ͡°͜ʖ͡°)
Siemka, miałem do końca poprzedniego roku robić open betę jednak moje ambicje poszybowały w górę i z kilkoma pierwszymi testerami szlifuję żeby gra była bardziej przystępna i przyjemniejsza.
Dzisiaj zmieniam kompletnie mapę ponieważ tamta okazała się mieć zbyt małe wyspy i nie dało się na niej wyciągnąć potencjału gry. A przy okazji podzielę się z wami jak wygląda całkiem wygodny i szybki proces edycji w moim edytorze.
Ostatnie tygodnie nie były dla nas łatwe. Od października zaliczaliśmy stały spadek pobrań organicznych. Był to spadek łącznie o kilkaset procent. Co za tym idzie, spadły także przychodów jak i motywacja do pracy.
Jednakże w listopadzie 2018 rozpoczęliśmy starania o kolejną promocję w sklepie Google Play. Chętnych było tak dużo, że wolny termin był dopiero w styczniu 2019. Wypełniliśmy wszystkie wymagane formularze i czekaliśmy. Aż tu nagle BAM: Blocky Farm po raz trzeci
Będę nagrywał podcast z wydawcą gier: jak to jest "od strony wydawcy" przy współpracy z developerem. Powoli przygotowuję agendę rozmowy: macie może jakieś sugestie tematów do porszuszenia?
Adam (Scorpik) Skorupa: Muzyka vs Efekty Dźwiękowe vs Dialogi ( ͡º͜ʖ͡º) Ponad godzinny wykład Adama Skorupy, muzyka który swą karierę zaczynał na Amidze. Opowiada o tworzeniu muzyki na potrzeby gier komputerowych. Stworzył lub współtworzył muzykę do ponad 40 gier, w tym takich jak: Wiedźmin, Bullet Storm, Hatred, Shadow Warrior, Gorky 17, Painkiller...
Sporo czasu upłynęło od ostatniego wpisu ale to nie znaczy że nic nie robiłem. Jest wręcz odwrotnie, zamknąłem temat assetów 3D, dużo czasu spędziłem nad usprawnieniami UX i rozbudowałem grę w głąb.
Minął już rok odkąd zacząłem robić grę. Choć początkowo planowałem robienie jej "aż skończę", to jednak zdecydowałem, że wystartuję z Early Access na GooglePlay. Stwierdziłem tak, ponieważ mam za małe siły przerobowe robiąc ją tylko po godzinach oraz dlatego że dzięki
W skrócie, trochę przez przypadek zrobiłem na nasze zawody CTFowe grę MMORPG (choć to trochę duże słowo) w stylu starożytnych gier typu Ishar, Eye of Beholder, Dungeon Master czy wczesnych Might & Magic (nie mylić z HOMM). Gra wygląda na zrzutach ekranu jak typowy FPS, ale w praktyce obracać można się jedynie o 90°, a chodzić jedynie
@JavaDevMatt: Ciekawe, ciekawe, mega ogarnięty gościu, ale gdy tak mówił o tych wszystkich konwersjach, miarach i wspołczynnikach + o tym, że tylko kopiował juz istniejące pomysły, to pomyślałem sobie: gdzie cały fan i zabawa z robienia gier. No czysty biznes, pragmatyzm i korporacjonizm. Chyba jednak wolę słuchać o sukcesie indie gier na steamie i gierkach na iOS za pieniądze z góry. Ogólnie pieniądze to trudny temat, ale tak, wiem, za