Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko257
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
bulanh
bulanh

bulanh

Dołączył 17 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 59
  • Znaleziska 48
  • Mikroblog 11
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

409

Sekundniki znikną z dużych skrzyżowań. Koniec odliczania do zmiany świateł

Sekundniki znikną z dużych skrzyżowań. Koniec odliczania do zmiany świateł

Lubiane przez kierowców rozwiązanie jest w odwrocie. Sekundniki w Częstochowie znikają przez sygnalizację zmiennoczasową

macq2309
z
tematyauto.pl
dodany: 01.02.2023, 14:23:07
  • 108
  • #
    motoryzacja
  • #
    czestochowa
  • #
    samochody
  • #
    polska
bulanh
bulanh
bulanh 01.02.2023, 20:49:53 via Wykop
  • 2
@pepek84: W Szczecinie jest system sterowania obszarowego, który w połączeniu ze sterownikiem zainstalowanym na skrzyżowaniu, może w pewnym momencie wiedzieć, ile będzie trwała bieżąca faza. Nie we wszystkich systemach taka implementacja jest możliwa, ale akurat w Szczecinie dało się to wykonać.

429

Czy Rust to nowe C? Przed językiem Mozilli maluje się świetlana przyszłość

Czy Rust to nowe C? Przed językiem Mozilli maluje się świetlana przyszłość

Wygląda na to, że Rust ma wszystko, czego trzeba, by zastąpić C w niskopoziomowym kodzie. Dostrzegają to Microsoft i Intel, a napisane w Ruście sterowniki dla Linuksa to najpewniej kwestia czasu.

TeamQuest
z
teamquest.pl
dodany: 02.09.2019, 15:10:41
  • 267
  • #
    programowanie
  • #
    programista15k
  • #
    rust
  • #
    naukaprogramowania
  • #
    informatyka
  • #
    technologia
bulanh
bulanh
bulanh 03.09.2019, 12:12:19
  • 24
@Khaine: Nie wiem kto Ci takich rzeczy naopowiadał. Dlaczego ktoś miałby nie używać "obiektowości" w systemach wbudowanych? Proste klasy i metody z C++ nie generują żadnego narzutu kodu i czasu wykonania w porównaniu do równoważnego kodu napisanego w C. Dziedziczenie również jest darmowe. Polimorfizm już nie, ponieważ wymaga dodatkowej pamięci i instrukcji podczas wywoływania metod, jednak nie musisz z niego korzystać (ale gdybyś chciał osiągnąć podobną funkcjonalność w C, to
bulanh
bulanh
bulanh 03.09.2019, 13:49:47
  • 34
@prewenaza: Nie, nie musisz. Podczas dziedziczenia pola układane są w pamięci jedno za drugim, w kolejności dziedziczenia, tj. najpierw układane są pola rodzica, później dziecka, później kolejnego dziecka, itd. Wskaźnik musisz mieć tylko do tablicy metod wirtualnych, jeżeli są obecne w klasie.
bulanh
bulanh
bulanh 03.09.2019, 19:20:03
  • 6
Coś mnie ominęło i kompilator C++ da radę wygenerować kod bez domyślnych c-torów?


@gzkk: Nie da się. Jeżeli programista nie napisze własnego konstruktora, to kompilator wygeneruje za niego domyślny konstruktor (inaczej nie dałoby się utworzyć obiektu). Nie znaczy to jednak, że ma to odzwierciedlenie w kodzie wynikowym jako wywołanie funkcji, ponieważ kompilator może to łatwo zoptymalizować (domyślne konstruktory nic nie robią).

@Hauleth: Nie, nie w każdej klasie [bazowej]
bulanh
bulanh
bulanh 03.09.2019, 19:44:38
  • 0
@Kaczus2B: Zdarza się. Nie ma kompilatora, to nie ma.
bulanh
bulanh
bulanh 04.09.2019, 12:57:18
  • 1
@gzkk: Uzgodnijmy jedną rzecz: mówiąc "darmowe" i "baz narzutu" mam na myśli, że nie napiszesz równoważnego kodu w C, który będzie posiadał tą samą funkcjonalność i zużywał mniej zasobów. Tak więc klasa składająca się z pól i metod niewirtualnych, nieposiadająca konstruktorów i destruktorów zdefiniowanych przez użytkownika, wygeneruje ten sam kod co taka sama struktura w C z takim samym zestawem funkcji przyjmujących wskaźnik do tej struktury. Kompilator utworzy wewnętrznie domyślny,

577

Koniec liczników na skrzyżowaniach. Ministerstwo zmieni prawo

Koniec liczników na skrzyżowaniach. Ministerstwo zmieni prawo

Na polskich skrzyżowaniach działa dziś 736 sekundników. Urządzenia, które pokazują czas pozostający do końca nadawania sygnału zielonego lub czerwonego sygnalizatora, zainstalowane są na 176 skrzyżowaniach w 30 miejscowościach

darosoldier
z
rynekinfrastruktury.pl
dodany: 15.08.2016, 07:38:20
  • 221
  • #
    zainteresowania
  • #
    motoryzacja
  • #
    kierowcy
  • #
    prawo
  • #
    infrastrukturanadzis
bulanh
bulanh
bulanh 15.08.2016, 20:44:51
  • 0
@jeanpaul: Producenci mają to w dupie, bo sterownik kosztuje tyle samo bez znaczenia czy jest program akomodacyjny czy stałoczasowy. Co więcej, za obsługę licznika mogą dodatkowo skasować.
bulanh
bulanh
bulanh 15.08.2016, 21:28:17
  • 0
@valenciaksg: Rozwiązanie z sygnałem "żółty migający" zamiast "żółty" jest bardzo zły, ponieważ sygnał "żółty migający będący sygnałem pomiędzy sygnałem zielonym i czerwonym" i "sygnał żółty migający oznaczający wyłączoną sygnalizację" są nierozróżnialne. Wyobraź sobie, że jesteś kierowcą jadącym drogą z pierwszeństwem przejazdu i widzisz na sygnalizatorze przez 3 sekundy (bo tyle trwa sygnał żółty w Polsce) sygnał żółty migający. Co zrobisz? Czy będziesz hamował, ponieważ zaraz się pojawi sygnał czerwony,

339

Z cyklu Polak potrafi - kabel zasilający Verictum Demiurg za 36 000 zł

Z cyklu Polak potrafi - kabel zasilający Verictum Demiurg za 36 000 zł

Jak widać nasi rodacy potrafią wymyślić coś, na co pozwolić będą mogli sobie tylko audiofile z Rosji i Azji ...

Adek111
z
soundrebels.com
dodany: 04.07.2016, 17:12:54
  • 270
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
bulanh
bulanh
bulanh 05.07.2016, 10:44:15
  • 15
@mike78: żadnej ślepej próby. Pojedynczej, podwójnej, potrójnej, po prostu żadnej. Dźwięk to zjawisko fizyczne, które można zmierzyć przyrządami o wiele bardziej dokładnymi niż ludzkie ucho. Dwa sposoby:

1. Postawić czuły mikrofon z szerokim pasmem przenoszenia i nagrywać dźwięk wydobywający się z głośników przed i po zamianie kabli. Test powtórzyć kilka razy, uśrednić i porównać wyniki. Test podatny na szumy otoczenia (należy go wykonać w odpowiednio wytłumionym pokoju) i niedoskonałość głośników
bulanh
bulanh
bulanh 05.07.2016, 11:56:03
  • 0
@WielkiMistrzZakonu: Nie mam nic przeciwko poprawianiu sobie nastroju poprzez kupowanie horrendalnie drogich rzeczy. Nie jestem zazdrosny o to, że ktoś ma dużo pieniędzy. Ale jeżeli ktoś mówi, że kabel zasilający za kilodolary ma wpływ na dźwięk, bo on to słyszy, i usilnie przekonuje do tego innych, to ja odpowiadam: zmierz to i udowodnij mi, że masz rację. I będę to powtarzał do czasu, aż ktoś rzeczywiście zmierzy, że kable mają

442

Inteligentna sygnalizacja świetlna w Holandii, priorytet mają rowery i autobusy

Inteligentna sygnalizacja świetlna w Holandii, priorytet mają rowery i autobusy

Krótkie spojrzenie jak działa sygnalizacja świetlna w mieście ’s-Hertogenbosch, Holandia.

WuDwaKa
z
youtube.com
dodany: 01.07.2016, 15:51:46
  • 137
  • #
    holandia
  • #
    rowery
  • #
    ciekawostki
  • #
    ruchdrogowy
  • #
    rower
  • #
    sygnalizacja
bulanh
bulanh
bulanh 02.07.2016, 09:25:09
  • -1
Szczerze mówiąc, to nie widać na tym filmiku nic bardziej zaawansowanego niż to co się robi w Polsce i jakiegoś czasu. Zwykła sygnalizacja akomodacyjna.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

197

Bardzo mocne dowody na powiązanie polskich lekarzy i urzędników z koncernami

Bardzo mocne dowody na powiązanie polskich lekarzy i urzędników z koncernami

„Warszawska Gazeta” opublikowała listę lekarzy i urzędników otrzymujących wysokie wynagrodzenia od koncernów farmaceutycznych. Zastępca przewodniczącego Zespołu Ekspertów do Spraw Programu Szczepień Ochronnych otrzymał grant od firmy Pfizer na badanie dot. szczepionki przeciw pneumokokom,...

rajwyk
z
wolna-polska.pl
dodany: 24.06.2016, 05:28:43
  • 52
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    zdrowie
bulanh
bulanh
bulanh 24.06.2016, 14:17:06
  • -3
Nie do końca rozumiem dlaczego autorzy artykułu twierdzą, że powiązania lekarzy z koncernami to rzecz z natury zła i trzeba ją napiętnować za każdym razem, gdy zostanie „udowodniona”.

Przeanalizujmy sytuację:
Na pewno zdecydowana większość z nas zgodzi się, że leki są potrzebne. Część z nas zażywa je na stałe, część od przypadku do przypadku, a część sięga po lekarstwa tylko w przypadku poważnej choroby.
Niezależnie od tego wszyscy chcemy, aby leki przez nas zażywane były
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bulanh
bulanh
bulanh 25.06.2016, 11:14:19
  • 1
W interesie pacjenta jest dostać lek jak najlepszy i jak najtaniej.

Prawda. Zwróć jedna uwagę na to, że najlepszy nie zawsze znaczy najtańszy.

W interesie producenta leku jest jak najwięcej zarobić.

Prawda.

Jeśli

556

Mokry sen audiofila

Mokry sen audiofila

Kabel USB w cenie blisko 6000zł

bachus
z
joemonster.org
dodany: 18.06.2016, 13:28:01
  • 350
  • #
    technologia
  • #
    rozrywka
bulanh
bulanh
bulanh 19.06.2016, 21:53:53
  • 1
@Sprawiedliwy_Jontek: Czytając Twoje posty nasuwa mi się jeden wniosek: skoro transmisja cyfrowa nie wpływa na zawartość przysyłanej treści (w naszym przypadku dźwięku), to powodem dla którego twierdzisz, że występuje różnica w jakości dźwięku, który słyszysz, jest niedoskonały przyrząd pomiarowy, obarczony dużym błędem (czyt. Twoje ucho).

Zastanawia mnie fakt, że nie widziałem jeszcze nigdy w podobnej dyskusji żadnych merytorycznych wyników testów. Zawsze jest „jesteś głupi, kabel cyfrowy/zasilający/podstawka pod kabel/etc. nie ma

6610

Rzuciliśmy stałą pracę i zrobiliśmy grę w rok. Rozdajemy klucze Steam!

Rzuciliśmy stałą pracę i zrobiliśmy grę w rok. Rozdajemy klucze Steam!

Rok temu razem z cumplem postanowiliśmy wyrwać się z corpo, więc rzuciliśmy stałą robotę i zrobiliśmy własną grę. Dzisiaj jest jej premiera na Steam.

draculeq
z
wykop.pl
dodany: 10.05.2016, 17:01:40
  • 723
  • #
    rozrywka
  • #
    polska
  • #
    steam
  • #
    rozdajo
  • #
    gamedev
bulanh
bulanh
bulanh 10.05.2016, 17:36:00
  • 0
Jeżeli dobrze rozumiem, to nie pracowaliście komercyjnie przez rok. Z czego żyliście? Z oszczędności + ew. pensja małżonki?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

400

Raport o sekundnikach: "Tendencyjny, nierzetelny, krzywdzący"

Raport o sekundnikach: "Tendencyjny, nierzetelny, krzywdzący"

Wrocławianin Piotr Wisznicki miażdży raport, który jakoby wykazuje, że sekundniki powodują zagrożenie w ruchu drogowym. Sam produkuje takie urządzenia - zamówienia schodzą z całego świata.

Spooynick
z
radiowroclaw.pl
dodany: 25.03.2016, 07:20:02
  • 82
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
bulanh
bulanh
bulanh 25.03.2016, 15:53:13
  • -3
W ruchu drogowym nie ma nawet splotu czynników które wymagałyby tak wysokiej rozdzielczości czasowej, minimum to czasy rzędu 1s.


@piwonadziendobry: To, że nie jesteś w stanie sobie ich wyobrazić, to wcale nie znaczy, że ich nie ma.
bulanh
bulanh
bulanh 25.03.2016, 15:59:07
  • 0
@blackicewr: Ile razy czytam taki komentarz (jak i kilka innych pod tym znaleziskiem), to zawsze mam przed oczami ten obrazek.
bulanh - @blackicewr: Ile razy czytam taki komentarz (jak i kilka innych pod tym znal...

źródło: comment_T8oeRE2ezbznv7erhEaryM8gmCdGRwZf.jpg

Pobierz
bulanh
bulanh
bulanh 25.03.2016, 16:22:27
  • 0
@piwonadziendobry: Nie widzę związku.
bulanh
bulanh
bulanh 26.03.2016, 15:30:48
  • 0
@piwonadziendobry: Akurat w Bydgoszczy nowy system pozytywnie wpłynął na upłynnienie ruchu, co zostało udowodnione pomiarami. Dawałem już linka wcześniej: http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/system-its-w-bydgoszczy-080411547. W Poznaniu nie wiem jak jest, więc się nie wypowiadam. W Warszawie wydaje mi się, że mieli system obszarowego sterowania ruchem, ale się nie sprawdził ze względu na skomplikowany układ dróg i skrzyżowań. Obecnie stawiają na koordynację liniową.

Chyba też nie do końca zrozumiałeś o co chodzi w cytowanym fragmencie.

2800

Ministerstwo: Sekundniki są niebezpieczne. Ktoś zwariował?

Ministerstwo: Sekundniki są niebezpieczne. Ktoś zwariował?

Zdaniem resortu infrastruktury "instalowanie liczników czasu przy sygnalizatorach świetlnych nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa oraz efektywności ruchu drogowego". W związku z tym ministerstwo jest przeciwne montowaniu takich urządzeń i zapowiada likwidację już istniejących.

saint
z
motoryzacja.interia.pl
dodany: 14.03.2016, 13:50:39
  • 265
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    carboners
  • #
    prawo
bulanh
bulanh
bulanh 15.03.2016, 11:23:46
  • 5
@misthunt3r: Obszarowy system sterowania ruchem, który realnie wpłynął na upłynnienie ruchu: Bydgoszcz (http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/system-its-w-bydgoszczy-080411547)

@ketrish: Użytkownik cheche ma racje: współczesne sterowniki akomodacyjne nie wiedzą, i nie mają możliwości się dowiedzieć, kiedy nastąpi zmiana faz programu ruchowego (tj. kiedy "zmienią się światła"). Z grubsza sterownik taki działa na zasadzie przetwarzania z dużą częstotliwością sygnałów wejściowych oraz warunków sterowania ruchem, zaprogramowanych przez inżyniera ruchu. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że
bulanh
bulanh
bulanh 15.03.2016, 11:27:38
  • -1
@misthunt3r: Wykop złapał nawias: http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/system-its-w-bydgoszczy-080411547
bulanh
bulanh
bulanh 15.03.2016, 21:50:00
  • 1
@ketrish: To był tylko przykład bardzo prostego algorytmu, sterującego sygnalizacją. Tak proste algorytmy nie mają prawa bytu na prawdziwych, nawet bardzo prostych skrzyżowaniach, ponieważ byłyby niebezpieczne i niezgodne z przepisami. W rzeczywistych programach ruchowych zmiana fazy uzależniona jest od wielu czynników, wśród których mogą być, ale nie muszą, między innymi: parametry bezpieczeństwa, zajętości detektorów, pora dnia, numery poprzednio uruchomionych faz, stan innych grup, stan sterowników (detektorów, grup, faz, itp) na
bulanh
bulanh
bulanh 16.03.2016, 22:10:40
  • 0
@ketrish: Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. Analiza obrazu zawsze przeprowadzana jest za pomocą software-u producenta wideodetekcji. Zapewniam Cię, że soft ten prosty nie jest (ze względów, które wymieniłem wcześniej). Jeżeli uważasz, że potrafisz wykonać taką wideodetekcję, która potrafi, z dużą skutecznością, wykrywać pojazdy i ich prędkość, to zachęcam Cię do albo wykonania takowej albo sprzedania algorytmów. Zapewniam Cię, że zarówno na jedno i na drugie znajdzie się
bulanh
bulanh
bulanh 17.03.2016, 20:28:44
  • 0
@ksiak: W żadnych momencie swojej wypowiedzi nie stwierdziłem, że zakłada się zerowy czas osiągnięcia prędkości przejazdowej pojazdów. W zacytowanym przez Ciebie fragmencie, jedyne co napisałem, to że *w dużym uproszczeniu* sterownik sprawdza wejścia celem podjęcia decyzji o zmianie fazy. Co więcej w kolejnej wypowiedzi stwierdziłem, że wejścia nie są jedynym kryterium wyboru momentu przełączenia faz. I to stwierdzenie podtrzymuję, bo tak działają te urządzenia.

Uprzedzają Twoją odpowiedź w której przywołasz
  • https://gist.github.com/mashdot/2312522

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 11.06.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.02.2016

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking