@Surgeon: Tak, robiłem to na sprzedaż na UE Marketplace. Ale mam już tyle tego, ze moge robic fajne scenerie. Tylko ze ja idę bardziej w animacje renderowane w UE5 niż gry.
@chmielus_93: Na razie nie martw sie formalnosciami. Najpierw zobacz czy to bedzie w ogóle jadło. Umiesczanie assetsow na stronach jest bardzo upierdliwe.
@SZCZURWA: W tej chwili słaby miesiąc ok 3500 PLN, Dobry miesiac ok 6000 PLN. Szalu nie ma. Nie jestem wykopowym informatykiem 15k. Ale mieszkam pod Wałbrzychem, więc koszty zycia mam niskie. Wiec jest naprawde spoko. Z czasem wydawało mi się że dochód będzie tylko rósł i rósł. Ale w praktyce po prostu się bardziej wyplaszcza. Masz mniej słabych i bardzo dobrych miesięcy, Za to dochód jest bardziej stabilny. Pamietaj o tym,
@kidi1: Przekleje to co napisalem SZCZUROWOWi :W tej chwili słaby miesiąc ok 3500 PLN, Dobry miesiac ok 6000 PLN. Szalu nie ma. Nie jestem wykopowym informatykiem 15k. Ale mieszkam pod Wałbrzychem, więc koszty zycia mam niskie. Wiec jest naprawde spoko. Z czasem wydawało mi się że dochód będzie tylko rósł i rósł. Ale w praktyce po prostu się bardziej wyplaszcza. Masz mniej słabych i bardzo dobrych miesięcy, Za to dochód jest
@kidi1: Jesczcze dodam, ze czym masz mniej assetsow, tym wahania dochodu sa wieksze. Mozesz trafic na jednorozca, tak jak ja. Jeden z moich produktow sprzedal sie za 2500 $ w jeden miesiac. Wiec bylo WOW, juz czulem sie drugim Muskiem. Myslalem, ze tak bedzie ciagle. A tu nastepny miesiac 200$. W lato bylo straszne bryndza, wiec srednia nie byla rewelacyjna. Czyli ten co potrzebowal juz kupil. Trzeba bylo poczekac pare miesiecy,
@drMuras: Fajny projekt. Wiec tak. model podwozia i rakiety oczywiscie osobno. Zrob Unwrap UVW. Moze byc ciasno upakowany. Unreal nie ma z tym problemu. Oteksturuj to w Substance Painterze. Jesli to jest animacja to mozesz nawet tekstury wyeksportowac do rozdzielcosci 8k. Zobaczysz czy twoja karta to uciagnie.
@ArtyQ: Pracowalem nad tym 3 miesiace. Sama hala poszla dosyc szybko. Ale skoro jest hala, to by sie przydaly jakies beczki, skoro sa beczki, to by sie przydaly jakies palety. Skoro sa palety to moze kontenery. Skoro sa kontenery, to zajebiscie by bylo jakby je przywoził pociąg. Skoro jest pociag, to cos go musi rozladowywac. itp itd
@tomaszs: Dzieki! Nad samymi domami pracowalem 6 miesiecy z malymi przerwami. Te domy to jest 3 itaracja tego co robilem wczesniej. Nastepne poszly szybciej. Najtrudniej jest znalezc odpowiednie proporcje. Ale wiadomo, teraz to bym zrobil inaczej :D :D
@kidi1: Nic rewelacyjnego. Ryzen 5. 16 GB ramu. karta GTX 1070ti. Mysle ze lepiej jest pracowac na troche starszym srpzecie, bo wtedy widzisz jesli cos jest niezoptymalizowane. Ludzie od VR narzekaja ze moje assetsy sa zbyt cezkie dla nich. Ale cos, ludzie kupuja oczami. A gry VR jeszcze wyglądają dość prymitywnie.
@Irranus: Poczytaj sobie o unreal Marketplace. To tak jak STEAM tylko zamiast gier, sprzedajesz swoje paczki z modelami, animacjami lub efektami audio, z ktorych inni tworza gry.
@ArtyQ: Hala ma modułową konstrukcję. Sciany skladaja sie 10 roznych elementow. Z tych 10 podstawowych elementow zrobilem 5 przykladowych budynkow, o roznych wymiarach i rozkladach. Dodatkowo masz jeszcze moduly okien, drzwi, przewody wentylacyjne. W sumie 45 powtarzalnych elementow. Mozesz oczywiscie tworzyc swoje wlasne uklady.
@tomaszs: Do stworzenia średniowiecznego miasta zainspirowała mnie animacja Korgoth of Barbaria :D a dalczego fantasy? Czysty przapadek. Teraz skupiam sie bardziej na post apo. Jak mi sie znudzi to wroce do fantasy. jest jeszcze duzo tematow. Mam tez pomysl na nowe miasto, ale bardziej gotyckie w stylu Warhammera
@VGT: Moim zdaniem to nie jest przewrot kopernikanski. Sposob generowania graiki 3D jest taki sam. Ma poprostu wiecej mozliwosci generowania wiekszej ilosci geometrii. Dla mnie jest wygodniej, bo nie musze sie martwic o ilosc polygonow tak bardzo. Zreszta, nigdy sie o tym za bardzo nie przejmowalem. Ot, robie model tak zeby wygladal dobrze i nie mial niepotrzebnych polygonow. Ale z tego co widze, nanite ma dosyc powazne ograniczenia jesli chodzi o
@VGT: Widzisz, ja to rozumiem. Bo ja 5 lat temu byłem fanatycznym wielbicielem V-Raya i jego systemu Proxy.I ze moge sobie w ten sposób budować scenę z gazylionem poligonów. Tylko zawsze mnie wkurzal masakracznie dlugi czas renderowania animacji. Potem wsiąkłem w UE i zakochalem sie w tym ze w ciagu czasu renderowania jednej klatki w V-Ray, moge wyrenederowac cala animacje w 4K. I teraz Unreal Engine dal takie mozliwosci jak system
@redorbiter: To zależy jaki rodzaj paczki tworzysz. Na przykład mebli musi byc jakies 20-25 w paczce. textury muszą być ładnie przygotowane, bez widocznych łączeń itp. jesteś szybki w modelowaniu, mozesz zalozyc, że jeden model z texturowaniem robisz średnio jeden dzien roboczy. Nastepnie Epic games musi go zatwierdzic. Pierwszy e-mail dostajesz po 4-7 dniach.Wyszukuja tam rozne bledy, ktore musisz poprawic. Wysylasz. na drugi lub 3 dzien przychodza ci kolejne poprawki. Bo oni
@hurdlejade: Właśnie dlatego pokazuje jak to wygląda. Na początku chciałem byc jak polak cebulak. Nie dzielic sie informacjami o zarobkach, jakby ktos mial mi cos zabrac itp. Ale czym wiecej jest dobrych produktow na sklepie, tym lepiej dla calej branzy i grafików, którzy chcą z tego zyc.
@neoandrew: 1. Myślę co mam ochote zrobic. 2. Oglądam sobie sklep, żeby czasem nie wpakować się w temat, ktory jest beznadziejny. Ale nie przeraza mnie to, jezeli jest silna konkurencja. Najgorsze jest to, jesli twoj produkt mialby zginac w zalewie badziewia.
Tylko wiesz. Jak działasz solo, to tez musisz byc handlowcem i cos o tym wiedziec. Ludziom sie wydaje, zeby cos sprzedać, to musi być wyjątkowe i nie mieć konkurencji. A
@Miko92: Mam konta na CG trader i Artstation. Ale nie podoba mi sie ich polityka promocji produktów.Poza tym CG trader i turbosquid jest zawalony badziewiem.
@Wasz_Pan: Epic Games juz 2 razy wyróżniał moje produkty, więc chyba nie jest tak źle :D Zreszta, znasz kogoś kto by powiedział, że jego ulubiona marka jest VW? Bo ja nie.Wszyscy kochają ferrari, Lambo, Aston M. Tylko ze wszystkie one bankrutują, albo wykupują je hindusi. A VW sprzedaje najwięcej na świecie :D
1. W tym roku kończę 40 lat. Pierwsza praca na etat w 3D jak miałem 23 lata przez 5
@Kom_bajn: Robie tylko pod UE. Oczywiscie, mozesz w robic w blenderze, lub w czym Ci wygodnie. tylko musisz stworzyc paczke.Pojedynczych modeli nie wpuszcza na sklep. Chyba, że jest to cos skomplikowanego, jak np. auto z szczegółowym wnętrzem
@Verbatino: Dziewczyna gra teraz w Ghost of Tsushima i mi robi dziurę w brzuchu, zebym zrobil japońska wioske.Jak grała w RDR2 to byl temat westernu ( ͡°͜ʖ͡°)
Kilka lat to jest naprawdę długo, i wiele moglo sie zmienic.Azja ma duzy potencjal, ale też wielu tanich grafików. Nie wiem na ile by byli skłonni wydawac na assetsy, skoro mają kogoś kto by to samo zrobil za
@Elven: Wybrałem UE do nauki, bo mi sie bardziej podobal wizualnie. Jego rendering jest taki bardziej miękki, przyjemniejszy. Dopiero potem zaczalem pod niego robic assetsy na sklep. Mozliwe ze wejde na Unity Asset Store. To jest pytanie. Czy lepiej ten czas posiecic na rozubowe UE marketplace. Czy zaczynac rownolegle od podstaw gdzie indzej. Chyba na razie wole poświęcić czas na przygotowanie wecej materialu pod UE
@samowystarczalny: Mysle, ze rok, dwa lata i bylbys solidnym modelarzem. TO nie jest trudne, ale trzeba podejsc do tego systematycznie, jak chcesz szybko sie nauczyc. 4 godziny dziennie to calkiem duzo czasu zeby cos zrobic.
@LogosM: To zalezy od inspiracji, lub porostu tego co mi wpadnie do głowy. O widzisz, wraki pociągów to dobry temat. A wczesniej myslalem o wrakach oraz porzucanych samolotach, helikopterach.
@GaladMad: Mysle, ze to efekt promocji samego UE 5. Coraz wiecej osob wybiera Unreal Engine, wiec coraz wiecj takich tematow sie pojawia. Zawuwazylem ze wczesniej jak ktos publikowal jakis post na temat gry, to byla ona przewaznie robiona w UNITY
@kobrys13: 1.Wybralem takie klimaty, bo akurat w tamtym momencie mi przyszly do glowy. zastanowilem sie, co bym potrzebowal jakbym robil wlasna gre. 2. Kazdy asset ktory publikujesz musi byc twojego autorstwa. Epic bardzo tego pilnuje, ale i spolecznosc jak zlapie kogos na uzywaniu czyichs modeli szybko reaguje. Potem Epic banuje takiego sprzedawce. Czasem kupuje jakis model zeby zobaczyc jak cos zostalo zrobione. Przy jednym samochodzie utknalem w miejscu, w ktorym musialem
@Lord_Gerwazy: To nie jest zly pomysl. Jest kilka firm ktore sie tym zajmuja. Jak giogant Quixel, albo polska której nazwy nie pamiętam. Problem tylko z tym jest taki, ze ciezko jest mieszać skanowane modele i ręcznie robione w jednej scenie. Może wyglądać to niespójnie.
@inkill: Praca na etat to nie jest stabilny dochod. jesli wlasicciel studia pojedzie to Tybetu, doznaje wizji w której zmienia koncept gry. Postanowi #!$%@? ćwierć zespołu i wtedy zostajesz z niczym. A to jest tylko jeden z 1000 scenariuszy. Pozatym, dobrze zarabia ten kto potrafi dużo odłożyć, a nie ten kto dostaje dużą wypłatę.
@hr3w: Czasem widzę na grupach na Facebooku, że ktoś używa moich assetów do tworzenie swojej indie gry, albo nauki. Duze studia kupuja assetsy, ale potem je teksturuja na wlasny sposob, wiec ciezko zauwazyc.
@Konata: Moj znajomy Niemiec sprzedaje swoje rzeczy na secondlife. Ale to są głównie porno akcesoria. To wszystko jest jakieś takie #!$%@?, w bardzo negatywny sposób. Taki przegrywowo-depresyjny. Nie wiem jak to ująć.
@Arek2020: Czemu niby szkodze? To nie jest promocja w lidlu na karpia albo torebki. Czym będzie na sklepie więcej towaru utalentowanych twórców tym lepiej dla wszystkich.