Jak się okazuje, nie tylko Polacy są sceptycznie nastawieni do przenosin Sousy, a także... Brazylijczycy. Niezadowolenie kandydatem na trenera Flamengo wyraził Elia Junior, ekspert programu "Show do Esporte". – Jako piłkarz był potworem, ale jako trener jest przeciętny. Wciąż musi się rozwijać. Poza tym nigdy nie trenował wielkiej europejskiej drużyny. Czy on w ogóle nadaje się do Flamengo? – zastanawiał się Brazylijczyk. ( ͡°͜ʖ͡°
Niki Lauda na miejscu katastrofy lotu Lauda Air 004 w trudno dostępnym centrum dżungli znajdującym się 180 km od Bangkoku. O tym co myślał Niki jako założyciel i właściciel linii lotniczych w momencie pojawienia się na miejscu zdarzenia z udziałem jego samolotu możemy usłyszeć w wywiadzie przeprowadzonym w 2017 roku. Z wywiadem warto się zapoznać gdyż przedstawia komunikacje między laudą a producentem samolotu w czasie śledztwa oraz jak ważne było odpowiedzenie na pytanie ”dlaczego?” które było wielokrotnie zadawane przez rodziny ofiar. W katastrofie zginęło 213 pasażerów i 10 osobowa załoga, była to pierwsza katastrofa Boeinga typu 767.
Lot Sam lot odbywał się z Hongkongu do Wiednia z międzylądowaniem w Tajlandii, o godzinie 23:02 samolot wystartował z lotniska w Bangkoku mając do pokonania 8500 km trasy. Godzina 23:08 załoga została poinformowana przez system o występującym błędzie, wskazującym na teoretyczną możliwości uruchomienia odwracacza ciągu, czego prawdopodobieństwo jednak było bardzo niskie gdyż silniki są standardowo zabezpieczone przed możliwością włączenia odwracacza w innej sytuacji niż wspomaganie hamowania podczas lądowania, większość konstrukcji poza kilkoma eksperymentalnymi nie jest przystosowana do użycia odwracacza podczas lotu. Piloci sprawdzili znaczenie alarmu w podręczniku, jednocześnie nie podejmując innych działań gdyż procedury tego nie wskazywały. O 23:17 ku zaskoczeniu pilotów jeden z odwracaczy ciągu samoistnie się uruchomił, rejestrator głosowy zarejestrował 26 sekund przed zakończeniem nagrania słowa jednego z pilotów ‘’odwracacz ciągu włączony!”. Na skutek zmniejszenia prędkości samolot stracił nośność w jednym skrzydle co doprowadziło do przechyłu maszyny na lewo skrzydło oraz spowodowanie lotu nurkowanego z rotacją. Ogromna prędkość skutkowała rozpadem 767 jeszcze w powietrzu.
@Gentleman_Adrian dla niewtajemniczonych dodałbym na początku ze to lot 004 linii Lauda Air, których założycielem i właścicielem był Niki Lauda. Bo nie każdy musi to wiedzieć.
@thinbritishboy: @Djodak: Zgadza się, z założenia czerwona czapka kryła poparzenia. Natomiast Lauda był jednym z najbardziej rozpoznawalnych Austriaków, czapka stała się też miejscem na reklamę gdzie różne firmy płaciły ponad milion dolarów za możliwość zamieszczenia swojego logo. Sam Niki był nie tylko świetnym kierowcą ale i biznesmenem, w jego życiu było więcej tego typu wątków które komuś mogą wydawać się nieco dziwne.
@Mega_Smieszek: "poproszę jeszcze litr mleka" i kasjerka bierze ze skrzynki woreczek i taką ciemną, brudną ściera go wyciera jeżu, jak mnie te ściery brzydziły
Latherman(skórzany człowiek), wędrował przez północno-wschodnie Stany Zjednoczone regularnie po obwodzie między rzekami Connecticut i Hudson. Po raz pierwszy został zauważony około roku 1857. Od początku ubrany był w specyficzny strój ze skóry, który prawdopodobnie wykonał i naprawiał sam. Mimo niepokojącego wyglądu bardzo szybko, wszyscy przekonali się że nie sprawia żadnego zagrożenia.
Szedł zgodnie z ruchem wskazówek zegara trasą o długości 365 mil(587 km) przez hrabstwa Westchester, Suthern Putnam i Western Fairfield; zatrzymując się w Purdy's, Kensico, South Salem, Croton Falls, Yorktown, Shrub Oak, Briarcliff i Bedford Hills. Do każdego miasta wracał co 34-36 dni. To tak zwana pętla Lathermana (Leatherman’s Loop - na której części odbywają się teraz biegi o tej nazwie).
M. Louise Bouton wspinała że zawsze przychodził od wschodniej strony ich domu. Zwykle raz w roku. Pukał w rynnę. Jej matka wynosiła mu kanapki, a on odpowiadał "Thank you so much, lady", nigdy jednak nie patrząc w oczy.
Pieczołowicie odrestaurowany zamojski Sanos S415. Onegdaj uważany za bardzo wygodny autokar międzymiastowy.
Sanosy montowano w Skopje na licencji Mercedesa, w latach 1973-1990 sprowadzono do Polski ponad 3000 sztuk.
Silnik to sześciocylindrowy diesel (w modelu S14 190 KM, nie wiem ile w S415) produkowany przez FAMOS w Sarajewie, na licencji Leylanda i Perkinsa. Czyli montaż socjalistyczny, wiedza kapitalistyczna.
Ale się cieszę (。◕‿‿◕。) Kupiłem właśnie takiego Mercedesa 185 000 km przebiegu, 2.0 diesel Handlarz mówi że jeden właściciel w Niemczech ( ͡º͜ʖ͡º) Mam nadzieję że będzie dobrze służył, tylko trochę tylna kanapa wysiedziana #motoryzacja #samochody
Fot. xoverit na tumblerze
W komentarzu drugie zdjęcie.
#fotografia #estetyczneobrazki #usa #samochody
źródło: comment_1640902561CAqGBdLLfyd7sfSTaAafWW.jpg
Pobierzźródło: comment_1640902735PsoKTZwZqd04u8acSl4lF2.jpg
Pobierz