Alfa Romeo 6C 2500 SS Barchetta Competizione 1949.
Alfa Romeo 6C 2500 SS Barchetta Competizione to ostatnia z wielkich, klasycznych konstrukcji włoskiego producenta, opracowanych przez genialnego Vittorio Jano. To czystej rasy wóz wyścigowy, stworzony w czasach, gdy dopiero kiełkowała u Włochów myśl, że samochody można używać poza wyścigami. Wymienianie sukcesów marki mijałoby się z celem, dość powiedzieć, że od 1946 do połowy 1951 Alfa Romeo wygrała wszystkie Grand Prix, w których startowała
@zolwixx: Robią. Idź sobie do Touringa, Rinspeeda, czy innej małej firmy budującej klawe auta. Tylko naszykuj sobie z milion Euro (drugie zdanie jest odpowiedzią na pytanie).
O ile pierwszy sportowy samochód w historii marki – Volvo P1900 – skończył się spektakularną klapą (wyprodukowano jedynie 68 sztuk), jego następca mógł się cieszyć ogromnym sukcesem. Volvo P1800 było szwedzkim projektem dopracowanym we włoskim studio projektowym Carrozzeria Pietro Frua i produkowanym początkowo w Wielkiej Brytanii przez Pressed Steel Company i Jensen Motors. Choć zbudowano ich niemal 50 tysięcy, tylko ok. 6000 opuściło fabrykę Jensena, zanim niezadowoleni z jakości
W roku 1980 wprowadzono do sprzedaży model 745i, który był topową wersją wszystkich samochodów BMW E 23. Wyposażony był w silnik o pojemności 3,2 l z modelu 732i. Jego moc zwiększono z 145 kW/197 KM (732i) do 185kW/252 KM za pomocą zastosowania turbosprężarki i intercoolera. W roku 1983 model E 23 przeszedł swoja największa modernizacje, podczas której między innymi model 745i otrzymał silnik z modelu 735i dodatkowo wyposażony w
Lamborghini Miura S bez wątpienia należy do panteonu motoryzacyjnych sław. Stworzona by pozostawić w pobitym polu Ferrari, powszechnie uznana została za pierwszy w historii supersamochód. Razem z literą S w nazwie otrzymała 10 dodatkowych koni i dodatkowe wyposażenie, m.in. w postaci elektrycznie otwieranych szyb i schowka na desce rozdzielczej. Zbudowano ich zaledwie 338.
Nazwać je diabłem to mało. Lamborghini Diablo GT to najbardziej drapieżna wersja słynnego byka, przygotowana z myślą o rywalizacji na torach wyścigowych. Z zewnątrz przykuwa uwagę powiększonymi wlotami powietrza, dużą ilością karbonu oraz szerszym błotnikami, jednak to co najważniejsze kryje się pod karoserią. 6-litrowe wolnossące V12 osiąga tu 575 KM, wzmocniono zawieszenie, hamulce, zastosowano szersze opony i wolny wydech. Wyprodukowano ich zaledwie 80 sztuk, a stan tej jest
Ford Thunderbird trzeciej generacji (1961-63) w perfekcyjny sposób łączy styl i moc. Choć jego sylwetka nie była rewolucyjna, z każdym rokiem ewoluowała aby osiągnąć formę zwaną Bulletbird i zachwycającą do dziś. Mocne V8 może sugerować, że to samochód sportowy, choć zdecydowanie bardziej należy go odbierać jako wygodne i luksusowe coupe, wykonane tak, aby schlebiać kierowcy. Gdybyśmy mieli szukać dla niego odpowiednika dziś – misja to wręcz niewykonalna… urok tak
Ford Mustang Boss 429 Fastback – w poszukiwaniu najbardziej ekscytującego, rzadkiego i najdroższego Mustanga dochodzimy do niego. Szach mat. To wersja opracowana i oferowana na przełomie 1969/70, wyprodukowana w zaledwie 859 egzemplarzach. Powstały, by Ford mógł wystawić konkurencyjną maszynę w wyścigowej serii Grand National Division organizowanej przez NASCAR. Pod maską dokonano sporo zmian, by zmieścić tak dużą jednostkę, jak 429-calowe Hemi V8. Seryjnie uzyskano 375 KM, jednak
Jednak mimo tej pięknej nazwy 156 GTA w wersji sedan jest o 91 kg cięższa od seryjnej 156tki. Auto waży bowiem 1410 kg, co i tak jest całkiem niezłym wynikiem. Oprócz zamontowania mocniejszej jednostki napędowej, która nie tylko zapewnia wspaniałe osiągi i fenomenalnie brzmi, to także wspaniale wygląda. Jak na Alfę Romeo przystało, estetyka nie tyczy się tylko i wyłącznie wyglądu zewnętrznego czy kabiny pasażerskiej. Kanały dolotowe pokryte
Prawdziwa legenda, która w najpiękniejszy z możliwych sposobów nawiązała do szlachetnych tradycji wyścigowych Alfy Romeo, sięgającej lat 20-tych i 30-tych. Alfa Romeo 155 V6 TI złotymi zgłoskami zapisała się w historii DTM (będącego wówczas skrótem od Deutsche Tourenwagen Meisterschaft). Zbudowana w 1993 według nowego, bardzo liberalnego regulaminu Klasy 1, miała wszystko, czego tylko można było zapragnąć. Samochód był wyposażony w aktywne zawieszenie i aktywną aerodynamikę,
Jak poważni ludzie biorą się za rasowanie amerykańskich klasyków to nie ma lipy. Ten Chevrolet Camaro ma 850 KM, a mógłby mieć jeszcze więcej. Tu wszystkie podzespoły są z górnej półki, dobierane z odpowiednim zapasem wielkości i wytrzymałości. Podstawą był 7 l big block, rozwiercony do 8,2 l i napędzany dwiema 76 mm turbosprężarkami. Odpowiednio dobrana została skrzynia biegów, tylny most, wydech. Hamulce mają 14 cali średnicy, felgi –
@Zdejm_Kapelusz: ale niedaleko mieszkania i tak co sobotę robili wyścigi. Co do "takich zabaw" pamiętam jak jechałem z kumplem do domu (zawoziłem swój samochód) Jeździł Altimą. Miał taki problem, że spod świateł często ruszał z piskiem opon. Zatrzymaliśmy się na Pulaski Rd. Ruszył z piskiem i po chwili wyprzedził nas czarny Mustang Cobra, a kumpel dostał ticket. :)
Dzisiejszy przemysł motoryzacyjny oparty jest na przemysłowej skali i globalizacji, lecz całe szczęście, że znajdują ciągle swoje miejsce projekty unikatowe, wykonane według tradycyjnych rzemieślniczych zasad, w których nowoczesny lecz nawiązujący do tradycji projekt, rzetelna ręczna robota i najwyższej klasy materiały składają się na prawdziwe dzieło sztuki. Alfa Romeo TZ3 Stradale została wykonana w zaledwie 9 sztukach przez Zagato, firmę karoseryjną o blisko stuletnich tradycjach. Podstawą był Dodge
Ford Mustang GT fastback z 1968 roku w wersji J code. To w skrócie, a co to oznacza w rzeczywistości? Po pierwsze ten rocznik, to najpiękniejszy model klasycznego Mustanga. Po drugie jest to fastback, czyli wersja najbardziej poszukiwana przez kolekcjonerów i zarazem przedstawiająca największą wartość historyczną, kolekcjonerską oraz materialną. Po trzecie jest to model GT w wersji „J-code”, co oznacza, że mamy doczynienia z najmocniejszą fabryczną jednostką napędową
Bentley R-Type Continental karosowany przez zakład H.J. Mulliner’a był jednym z najbardziej zadziwiających samochodów lat 50-tych. Przez brytyjski magazyn Autocar nazwany został nowoczesnym latającym dywanem i było to określenie niezwykle celne. Z kolei w opisie samochodu RM Auctions podaje, że samochód łączy szybkość Ferrari z komfortem Rolls Royce’a i pozostaje przyjazny dla użytkownika jak Alfa Romeo. Zachwycać można się również karoserią – jest nie tylko piękna,
To i ja sie pochwale. Mój najnowszy zakup - Certina Powermatic 80. Początkowo myślałem o Frederique Constant, ale zdecydowałem, ze jednak wole brązowy pasek, przeszklony dekiel, motylkowe zapięcie paska i rezerwę chodu 80h. Na żywo wyglada jeszcze lepiej niż to co widziałem w necie.
@glupiekonto: protip, jakbyś chciał animowac coś w 3d to rób to w blenderze i eksportuj projekt razem z animacja w fbx bo unity potrafi #!$%@?ć jaja :D
@makary89: Każda część ciała (sprite) jest dzieckiem kości. Kości są połączone szkieletem. Ja poruszam tylko kością kręgosłupa, a system Inverse Kinematics sprawia że całe ciało się porusza.
#muzyka #muzykasscherzo #8bit #crystalcastles