Wpis z mikrobloga

Alfa Romeo 155 V6 TI DTM 1994.

Prawdziwa legenda, która w najpiękniejszy z możliwych sposobów nawiązała do szlachetnych tradycji wyścigowych Alfy Romeo, sięgającej lat 20-tych i 30-tych. Alfa Romeo 155 V6 TI złotymi zgłoskami zapisała się w historii DTM (będącego wówczas skrótem od Deutsche Tourenwagen Meisterschaft). Zbudowana w 1993 według nowego, bardzo liberalnego regulaminu Klasy 1, miała wszystko, czego tylko można było zapragnąć. Samochód był wyposażony w aktywne zawieszenie i aktywną aerodynamikę, rozwiązania wykorzystywane wówczas jedynie w F1 i później zakazane.

Pod maską Alfy pracowała wolnossąca jednostka V6 o pojemności 2.5 l, z której w najbardziej rozwiniętej wersji uzyskano imponujące 470 KM przy 12000 obr/min. Nadwozie tylko przypominało seryjne – struktura nośna opierała się na ramie przestrzennej pokrytej nadwoziem z włókna węglowego. Tak zbudowane auto przy Mercedesie 190E 2,5-16 Evo II wyglądało jak konstrukcja z kosmosu. W 1993 roku Alfa zdominowała cykl, a po Mistrzostwo sięgnął Nicola Larini, dla którego był to pierwszy rok w DTM. Niemcy nie mogli ponieść większej klęski, niż w najważniejszym cyklu wyścigowym na własnym podwórku.

#autazkapelusza #alfaholicy #carboners #motoryzacja #samochody #wyscigi
Zdejm_Kapelusz - Alfa Romeo 155 V6 TI DTM 1994.

Prawdziwa legenda, która w najpięk...

źródło: comment_zvhbvI6uWxrT2fwMcUmqnF4w263F8zqb.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
maską Alfy pracowała wolnossąca jednostka V6 o pojemności 2.5 l, z której w najbardziej rozwiniętej wersji uzyskano imponujące 470 KM przy 12000 obr/min


@Zdejm_Kapelusz: to wolnossąca fałka kręciła się do 12k rpm i miała 470km bez żadnego dmuchania? Ciekawe bardzo.
  • Odpowiedz
@brakloginuf:
Seryjny silnik miał coś koło 200 KM i trochę więcej momentu. Wyrzucamy wszystko ze środka i ładujemy tłoki magnezowe (lekkie), lekki wał i korbowody, nicasil na tuleje cylindrów, inne wałki rozrządu, może większe zawory, o wiele większy dolot i prawie pusty wydech i już masz ze 2x tyle mocy (kosztem 90% trwałości). Teraz rozpędź ten silnik do 2x większych obrotów i masz 470KM. (to tak w uproszczeniu)
  • Odpowiedz