Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko209
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Pylica
Pylica

Pylica

Dołączył 10 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6909
  • Znaleziska 4652
  • Mikroblog 2257
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 13

62

„Wojskowy Disneyland” - nowa inwestycja Putina

„Wojskowy Disneyland” - nowa inwestycja Putina

W Rosji powstał nowy park rozrywki. Nie ma tam kolejek górskich czy waty cukrowej. Zamiast tego można przejechać się czołgiem lub postrzelać z wyrzutni granatów. Budowa ogromnego kompleksu pochłonęła już 20 miliardów rubli (ok. 1,5 mld zł.).

darosoldier
z
histmag.org
dodany: 18.06.2015, 14:55:24
  • 6
  • #
    rosja
  • #
    historia
  • #
    wojsko
  • #
    militaria
  • #
    czolgi
  • #
    turystyka
Pylica
Pylica
Pylica 19.06.2015, 06:54:25 via Android
  • -1
Sam chętnie się przyjadę. Dodatkową radoche sprawia mi fakt, że to będzie najbardziej nierentowne g---o świata.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

63

Tomasz Sekielski sprawdza, co zmieniło się na Ukrainie od Majdanu.

Tomasz Sekielski sprawdza, co zmieniło się na Ukrainie od Majdanu.

Zmieniło się na gorsze.

konto usunięte
z
vod.pl
dodany: 18.06.2015, 16:32:59
  • 11
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
Pylica
Pylica
Pylica 19.06.2015, 06:48:18 via Android
  • 1
Jeśli Ukraina uniezalezni się, odbije się w ciągu kilki lat. Owszem trwa wojna, miliatdowe wydatki na sprzęt, żołd i odszkodowania, ale gdyby nie ten konflikt jak rozwibelaby się Ukraina pod butem Rosji? W ogóle by się nie rozwinęła.

Sporo tam jeździłem, przed i po majdanie. Widziałem wiele miejsc. Od Stanislawowa po Bakczysaraj i zaswiadczam, że wcale nie dziwie się tym ludziom frustracji która dała upust podczas rewolucji. Lwów pod względem jakości życia
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

21

Schetyna mówi "nie" byłym ministrom na listach do parlamentu

Schetyna mówi "nie" byłym ministrom na listach do parlamentu

Grzegorz Schetyna przyznał, że jest sceptycznie nastawiony do tego, żeby zdymisjonowani ministrowie znaleźli się na czele list wyborczych, "trudno mu sobie wyobrazić, żeby ktoś kto odchodzi z rządu został liderem w swoim okręgu wyborczym".

acerrubrum
z
wsensie.pl
dodany: 19.06.2015, 05:12:48
  • 4
  • #
    polska
  • #
    polityka
Pylica
Pylica
Pylica 19.06.2015, 06:41:26 via Android
  • 0
Chyba nikt tak jak on nie zyskał na tej aferze.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

32

można bez dyskontów , no można

można bez dyskontów , no można

Gmina bez dyskontów , za to z wieloma sklepami i punktami handlowymi i usługowymi

magato
z
biznes.gazetaprawna.pl
dodany: 18.06.2015, 20:23:04
  • 14
  • #
    polska
  • #
    dyskont
  • #
    biedronka
  • #
    lidl
Pylica
Pylica
Pylica 19.06.2015, 06:40:02 via Android
  • 1
Nie mam absolutnie nic do tych molochów pod warunkiem, że zmieni się prawo podatkowe z nimi związane.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

132

Nadciąga totalne wywłaszczenie. Prywatne działki mogą być nam odebrane

Nadciąga totalne wywłaszczenie. Prywatne działki mogą być nam odebrane

Władza wciąż panicznie boi się prawa Polaków do posiadania własności. Posłowie doszli do wniosku, że pojedyncze osoby trzeba pozbawić możliwości blokowania innym wstępu na tereny o szczególnych walorach krajobrazowych. Sejm chce więc ograniczyć prawa właścicieli do "atrakcyjnych nieruchomości"

Blackman
z
pch24.pl
dodany: 18.06.2015, 20:33:49
  • 8
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    prawo
  • #
    polityka
  • #
    ciekawostki
  • #
    architektura
Pylica
Pylica
Pylica 19.06.2015, 06:35:33 via Android
  • -1
W życiu nie wpuscilbym by ich. Zabarykadowal się i strzelał, jednocześnie wynajmując prawnika.
Przypomniał mi się ten Teksańczyk, któremu próbowano odebrać ziemię. Chlopaczyna i jego 50 synów/braci/kolegów wiedziało co robić.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Pylica
Pylica
Pylica 18.06.2015, 21:23:00
  • 9
Jutro rano egzamin. C---a umiem. Trzeba wstać rano bo na uczelnie 1,5 godzinki z przesiadkami. Nagle mobilizacja. Rozłożone książki. Plan nauki. Nic mi nie umknie. Przeczytaj 2 strony. Oglądaj 6 film z Testovironem.

#oswiadczenie #gorzkiezale #heheszki
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pylica
Pylica
Pylica
Autor
18.06.2015, 21:33:37
  • 1
@phantogram: To mi tyle wypada chyba na minutę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
18.06.2015, 21:34:08
  • 1
@wielowitamin: Ostatnio próbowałem w lesie. Skręciłem 20 szlugów i wróciłem do domu.
  • Odpowiedz
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
18.06.2015, 21:46:30
  • 1
@wielowitamin: Pod prysznicem też się liczy? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ni mom wanny ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
18.06.2015, 22:41:50
  • 0
@Aerdyn: A z Łaciny kto mi pomoże?
  • Odpowiedz

427

Dantejskie sceny w Tesco. Ludzie walczyli na podłodze o tańsze jedzenie -...

Dantejskie sceny w Tesco. Ludzie walczyli na podłodze o tańsze jedzenie -...

Przepychanie, tarzanie się po podłodze i wyrywanie sobie rzeczy z rąk – tak najkrócej można opisać dantejskie sceny, jakie miały miejsce w jednym ze sklepów Tesco na terenie UK. Szokujące nagranie, przedstawiające klientów marketu walczących na ziemi o przecenione mięso opublikowała jedna...

etui64
z
polishexpress.co.uk
dodany: 18.06.2015, 16:12:37
  • 211
  • #
    uk
  • #
    tesco
  • #
    zywnosc
  • #
    przecena
  • #
    walka
Pylica
Pylica
Pylica 18.06.2015, 22:20:54
  • 7
Może rzucili ośmiorniczki. Tylko 8 zeta

#pdk
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

321

Kompromitacja policji! Ciało zaginionego od 8 dni chłopca było... pod jego domem

Kompromitacja policji! Ciało zaginionego od 8 dni chłopca było... pod jego domem

Będzin. W środę znaleziono zwłoki. Policjanci zabezpieczyli teren. To zaginiony od kilkunastu dni 12-letni Michał Merta. Wyszedł z domu i do tej pory nie wrócił. Szukało go całe miasto. Jego ciało zostało znalezione przez kolegę... tuż przy ogrodzeniu jednego z zabudowań, w pobliżu jego domu.

luka-80
z
bedzin.naszemiasto.pl
dodany: 18.06.2015, 19:40:28
  • 74
  • #
    polska
  • #
    bedzin
  • #
    slask
  • #
    stonoga
  • #
    zaglebie
  • #
    katowice
Pylica
Pylica
Pylica 18.06.2015, 22:17:04
  • -5
Może myśleli, że śpi.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

623

Gorąco w Calais. Starcia policji z imigrantami

Gorąco w Calais. Starcia policji z imigrantami

Już drugi dzień trwają starcia pomiędzy policją i setkami afrykańskich imigrantów w Calais – przy wjeździe do Tunelu pod kanałem La Manche po stronie francuskiej. Jednostki szturmowe policji używają gazu łzawiącego i pałek.

reflex1
z
rmf24.pl
dodany: 18.06.2015, 18:12:41
  • 171
  • #
    europa
  • #
    wydarzenia
  • #
    francja
  • #
    emigracja
Pylica
Pylica
Pylica 18.06.2015, 22:12:54
  • 34
Dajcie mi 20 najlepszych ludzi...

#pdk
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Pylica
Pylica
Pylica 18.06.2015, 21:45:25
  • 8
Przeżyjmy to jeszcze raz. Razem.

#heheszki #wykopobrazapapieza #muzyka #muzykaelektroniczna
Pylica - Przeżyjmy to jeszcze raz. Razem.

#heheszki #wykopobrazapapieza #muzyka #m...

źródło: comment_fe9MZOMJzoTmDDjoqpkZITkilPC0eIPX.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SDammtsg
SDammtsg
SDammtsg
18.06.2015, 21:49:27
  • 1
@Pylica: dlaczego wrzucasz screena?
  • Odpowiedz
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
18.06.2015, 21:51:52
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

297

Co zrobić gdy: zabraknie lekarstw w godzinie W

Co zrobić gdy: zabraknie lekarstw w godzinie W

Adolf Kudliński (Pierwszy Polski Pepper)

shalom2
z
youtube.com
dodany: 17.06.2015, 14:34:22
  • 93
  • #
    polska
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    wykop
  • #
    wojsko
Pylica
Pylica
Pylica 18.06.2015, 09:55:24 via Android
  • 0
@FargyssSterym: Te generalskie armię bardzo skuteczne psują wizerunek organizacji paramilitarnych.
Pylica
Pylica
Pylica 18.06.2015, 09:56:55 via Android
  • 0
@libertarian_artificial_intelligence: tego też ma sporo.
Pylica
Pylica
Pylica 18.06.2015, 10:03:43 via Android
  • 1
@SOCAR: No nie do końca. Kiedyś główną przyczyną śmierci były właśnie te drobne skaleczenia, przerażające się w postępujące zakażenia, czy przeziębienia idące w zapalenia które prowadzą do odwodniej, osłabienia i co za tym idzie niemożności wykonywania baaardzo wielu czynności (ciężko jest z zapaleniem płuc iść do lasu po opał, następnie rozpalić piec i ugotować coś wartościowego).

Choroby o których mówisz dotyczą ulamka społeczeństwa i masz rację, że ciężko byłoby im
dziadzio
dziadzio
dziadzio
12.06.2015, 14:59:22
  • 3
Szo kufa? Nie wiedzialem ze, po szkoleniu w Strzelec, cywil staje sie zolnierzem rezerwista...

#wojsko #militaria wolam @Pylica
dziadzio - Szo kufa? Nie wiedzialem ze, po szkoleniu w Strzelec, cywil staje sie zoln...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pylica
Pylica
Pylica 12.06.2015, 16:35:49
  • 3
@Francisco_dAnconia: Rozumiem i bije się w pierś. Komentarz usunąłem i napisze go jeszcze raz :D
@dziadzio

Nie do końca tak jest jak mówi dziadzio. Obywatel staję się żołnierzem dopiero po złożeniu przysięgi i odbyciu szkolenia w MON (i bardzo dobrze). Idiotycznym pomysłem byłoby dawać stopnie wojskowe ludziom którzy nigdy w wojsku nie byli. A co do filmu zgadzam się w 100%, teraz dzieje się coś niedobrego na górze w
  • Odpowiedz

61

AMA - Członek organizacji proobonnej

Czołem Mireczki. Od 4 lat jestem członkiem jednej z organizacji z organizacji proobronnych, działających na wschodzie Mazowsza (Mińsk Mazowiecki, Mrozy, Siedlce). Postanowiłem zrobić to AMA, ponieważ na Wykopie porobiło się ostatnio sporo znalezisk nt Federacji Organizacji Proobronnych, co...

Pylica
z
wykop.pl
dodany: 05.06.2015, 17:09:20
  • 72
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    zainteresowania
  • #
    ama
  • #
    wojsko
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 17:13:41
  • -1
Zdjecie weryfikacyjne poszło do adminów. Wrzucam tutaj dla Was "tymczasową" weryfikacje.
Pylica - Zdjecie weryfikacyjne poszło do adminów. Wrzucam tutaj dla Was "tymczasową" ...

źródło: comment_0h36EptnOhNTY5jaCxupxPOhmeGxizzi.jpg

Pobierz
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 17:29:45
  • 7
@pitstone: Wszystko zależy od levelu. Pierwszy etap to unitarkowicze, którzy spotykają się zwykle raz w tygodniu na 6-7 godzin i ćwiczą podstawowe elementy takie jak musztra, postawy strzeleckie, budowa rożnego rodzajów broni czy podstaw taktyki. Taki stan trwa w naszej jednostce rok. Jednak są organizacje które robią np system spotkań raz w miesiącu, gdzie masz wyjęty cały weekend. Na moim etapie szkolenia jest to są to zwykle mniejsze kilkugodzinne ćwiczenia
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 17:33:11
  • 0
@Kubszon: Procentowo jak w każdej normalnej społeczności. Szkolenie unitarne zwykle wykrusza ludzi typu "ja chce być snajperem bo kupiłem snajperkę ASG". S---------y też się zdarzają, ale darwinizm zwykle zatrzymuje ich na takich etapie szkoleń, że nie ma obaw ( ͡° ͜ʖ ͡°). To samo z komandosami. Nikt się w multicamach nie wozi, i nie chodzi w plastikowych hełmach SPECJAL K---A FORSYS. A śmieszków Ci u nas
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 17:36:21
  • -1
@KeyserSoze: Z kasą to różnie bywa. Są ludzie którzy z kasą stoją po prostu słabo, więc takim osobą sprzedaje się wyposażenie "w rodzinie" po taniości i jakoś dają rade. Z tym godzeniem czasu to nie mam jakiś problemów żeby wszystko pogodzić i jakoś mi życia towarzyskiego nie ubywa. Najwyżej czasem się mniej śpi.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 17:38:52
  • -2
@TataStifflera: Dwa przydziały. ObronaNarodowa.pl (Mazowiecka Obrona Terytorialna) oraz Stowarzyszenie Jednostek Strzeleckich "Strzelec" - organizacja matka. Wynika to z tego, że większość szkoleń mamy wspólnie i sami je między sobą organizujemy.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 17:42:32
  • -1
@lukaslm: Jest wyżej. Strzelec to ruch,a nie organizacja.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 17:43:51
  • -1
@Qlavy: krojonko, jaja do ściany.( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 17:53:05
  • 2
@czempion9: 1. Jakbym odpowiedział to by mnie powiesili za jaja za złamanie statutowej apartyjności, a tu wypowiadam się jako członek organizacji
2. Ogólnie w Polsce ilu nas jest, nie wiem. Na terenie Mińska Mazowieckiego i Siedlec koło 100.
3. Nie, chyba, że zarobimy na to jakąś akcją społeczną.
4. Mamy. Organizujemy kursy wielu organizacją. Ostatnio Kurs Piechoty w Łodzi.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 17:57:07
  • 0
@TataStifflera: Ja od 4 klasy jestem harcerzem, nadal prowadzę drużynę. przez rok byłem też w Zgrupowaniu "Radosław" z Warszawy. Co do psioczenia. U nas kilku strzelców to harcerze, a do komendanta hufca niezwiązani z harcerstwem mówią per panie sierżancie (koleś kiedyś współtworzył naszą jednostkę.) W hufcu mamy magazyn Ale tak. Wiem, że często jest tutaj konflikt.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 18:23:52
  • -1
@szurszur: Strzelec to jest ruch społeczny a nie organizacja sama w sobie. W Polsce działa kilkadziesiąt organizacji nawiązujących do tradycji przedwojennego Związku Strzleckiego "Strzelec". My z krakowskim OSW nie mamy chyba nic wspólnego. Wcześniej pisałem, że wszędzie zdarzają się s---------y i na to się nic nie poradzi. Ja w każdym razie wole zostać apartyjny jako strzelec, ale jako obywatel pogląd mam bardzo konkretny.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 18:30:06
  • -2
@Matis666: Zależy na jakim etapie, ale bez przesady. Nigdy nikomu butów nie myłem, ale jako taki zwykły szary strzelec żyłem z instruktorami raczej na stopie niezbyt kolesiowskiej, choć koleżeńskiej. Nikt nie widział w tym nic złego bo inaczej by się łamał autorytet. Ludzie po przyrzeczeniu mają relacje już bardzo zbliżone, wręcz przyjacielskie. Oczywiście wciąż są ludzie do których do których w życiu bym nie odważył się powiedzieć po imieniu, a
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 18:34:55
  • -1
@mathix: Jestem w trakcie wyrabiania pozwolenia na bron sportową. Jak do tej pory albo b--ń stowarzyszenia z amunicją po cenach hurtowych, albo na strzelnicach komercyjnych. Jednak jest nas coraz więcej z własnym pozwoleniem. Tutaj wzorem jest Gdańsk.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 18:41:45
  • 0
@mathix: Ponieważ nigdzie w Polsce nie ma takiego skupiska ludzi, w organizacji paramilitarnej, z własną bronią. Oprócz tego wielu ma papiery instruktora strzelań sportowych i bojowych.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 18:48:49
  • -2
@mathix: Jasne. Żeby jeździć na kursy organizowane przez Obronę Narodową jedynym wymogiem są umiejętności i wiedza bez których nie ma co podchodzić. Np nie można podejść do Kursu Walki w Mieście bez unitarki, czy do Kursu Rozpoznania Ogólnowojskowego bez Kursu Piechoty Oprócz tego pełno po Polsce strzelań dynamicznych czy innych eventów. Jak potrzebujesz szczegółów, pisz na priv.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 18:55:26
  • -2
@mathix: Ja głównie z glocka. Z długiej albo kałasz, albo RPD/PK. W drużynie mam specjalizacje celowniczego KM więc staram się strzelać z broni która nawet jeśli nie jest karabinem maszynowym, to chociaż leci z taśmy.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 18:56:34
  • -2
@Pylica: A PW włączone :)
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 19:00:04
  • -2
@mathix: Inaczej szkolenie podstawowe. Musztra, regulaminy, budowa i rozkładanie broni, postawy strzeleckie i pierwsze strzelanie. Do tego podstawy taktyki, survivalu, topografii... ogólnie zestaw umiejętności i zagadnień bez których nie można iść dalej w szkoleniu ludzi.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 19:36:45
  • -2
@Matox: Tzn?
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 19:38:50
  • -2
@Matox: Wyrażenie proputlerowski jest dla mnie niejasne.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 19:42:32
  • -2
@Matox: Wygoglowałem za wczasu, bo nie do końca zrozumiałem o co Ci chodziło z "putlerem". Nie, zdecydowanie nie jestem proputlerowski, chociaż nie jestem rusofobem. Sporo czerpiemy z podręczników specnazu oraz często korzystamy z sowieckich cudów techniki zbrojeniowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 19:59:34 via Android
  • -2
@Matox: Chyba nie.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 20:03:48 via Android
  • -2
@TowarEksportowy: Moim dowódcą jest zawodowy policjant. Instruktor strzelań policyjnych i autor książek taktycznych które są w skrypcie żołnierzy WSO we Wrocławiu. Żaden z niego Janusz a z tego co wiem to lubi tylko radlerki.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 20:06:28 via Android
  • -2
@Matox: obrona terytorialna zakłada walkę w swoim rejonie zamieszkania. Do Białegostoku mi nie prędko. Jednak tak, byłbym gotowy walczyć, choć parę dni na strzelnicy by się jeszcze przydało.

PS: nie jestem żołnierzem.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 20:22:13 via Android
  • -3
@nightstalk3r: 32 osob.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 20:45:03 via Android
  • -1
@BrzydkiBurak: na zks wyrabiam pozwolenie. Ale rekreacyjnie to tylko Mińsk Mazowiecki albo Siedlce. Jakbyś zaznał kiedyś 50 gr za 7,62 x39 to nigdy byś nie wrócił do zksowych 3 zł za sztukę.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 20:56:03 via Android
  • -1
@BrzydkiBurak: znamy właściciela dragona w Siedlcach. B--ń za darmo, tor darmo, tylko amunicja hurtem.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
05.06.2015, 21:08:17 via Android
  • -2
@BrzydkiBurak: Nie mam pojęcia skąd on ją bierze xd Poza tym my mu te b--ń czyścimy regularnie.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
06.06.2015, 01:46:56 via Android
  • -3
@grejfrut: nie mamy powiązań z żadną partią. Tak mamy 3 dziewczyny które radzą sobie o dziwo dobrze :D
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
06.06.2015, 01:57:31 via Android
  • 0
@wojtoon: no elo.

Co to według Ciebie sprzęt wojskowy? Owszem nie jeździmy na czolgach, ale dzięki uprzejmości jednostek wojskowych potrafimy obsłużyć granatniki ppanc, czy zestawy plot grom, łącznie z ćwiczeniami na symulatorze. Połowa z nas ma certyfikowane kursy ratownika pola walki z Centrum Krztalcenia Medycznego w Łodzi czy kwalifikowane kursy pierwszej pomocy (dwóch jest instruktorami). Nie będę tu mówił o tygodniach bitej taktyki w lesie czy to w mieście lecąc
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
06.06.2015, 01:58:41 via Android
  • -2
@grejfrut: jeśli szukasz kontaktu to wystarczy wpisać "jednostka strzelecka 1009" na Facebooku.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
06.06.2015, 09:34:02 via Android
  • 1
@dziadzio: Tak. Dokładnie mi się tak wydaje. Na kongresie organizacji proobronnych było więcej spuszczania się na mownicach nad naszą wspanialością, co już wtedy wydało mi się podejrzane, niż konkretów. Federacja to tylko stowarzyszenie stowarzyszeń. Zero nowości prawnych i nowych możliwości. My dążymy do stworzenia czegoś na wzór krajowego systemu ratowniczo gaśniczego. Tak samo jak działa OSP i PSP, mogła by działać Obrona Terytorialna i WP.

Na chwilę obecną czeka nas
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
06.06.2015, 09:39:32 via Android
  • -2
@ghost18: Pisałem o tym wcześniej. Nam nie trzeba klepania po ramieniu i powtarzania, że jesteśmy zajebiści. Przechodziłem to osobiście bo moja morda i wywiady na temat polskich organizacji paramilitarnych była w około 30 różnych mediach od USA po Tajlandie.

Nam trzeba twardych rozwiązań systemowych, zmiany prawa, kadry instruktorskiej i infrastruktury wojskowej. Potem możemy góry przenosić.
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
06.06.2015, 13:05:11
  • -1
@wojtoon:

1. Nie, harcerstwo tego nie uczy.
2. Z tym moździerzem to d-------ś jak Cie mogę, kompletnie nie rozumiem kontekstu. A co do telefonów.... mamy własne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
3. Nigdy nie było żadnego pozwolenia na flagi na mundurze. Nie ma żadnych przywilejów mundurowych dla klas wojskowych czy stowarzyszeń. Prawo jest równe dla wszystkich, a flagi wz MON, oznaczenia wojskowe i stopnie mogą nosić TYLKO żołnierze i my, jako stowarzyszenie ze wschodu Mazowsza się do tego stosujemy. (stosujemy flagi które nie są wzór MON i tyle, a w Mińsku na ulicach żetonów jest od groma i nigdy za to problemów nigdy nikt nie miał).
4. Co do prawdziwego wojska, słyszałeś Ty kiedyś o czymś takim jak Obrona Terytorialna? Prawie każde państwo europejskie posiada dwa silne komponenty. Pierwszy to wojska operacyjnie, zawodowa armią, która jest bardzo dobrze wyposażona i wyszkolona. Drugi to komponent terytorialny który zabezpiecza miejsca infrastruktury, pomaga pełnić służbę porządkową na mieście, służy jako przewodnicy dla wojsk regularnych, wspiera strażaków i ratowników medycznych. My nie aspirujemy do komandosów, tylko do przeszkolonych obywateli, którzy mogliby, w sposób uregulowany przez MON wspierać wojska operacyjne, szpitale, straże pożarne, policje, w trakcie W i w trakcie pokoju. BTW ciekawe są miny starostów i burmistrzów, kiedy informujemy ich, że w trakcie W nie będzie czegoś takiego jak garnizon tego i tego miasta, a jedyną uzbrojoną formacją
Pylica
Pylica
Pylica
Autor
06.06.2015, 13:52:27
  • 0
@wojtoon:

3. Wskaż Mi przepis prawny który zezwala mi nosić flagi jako "szczelec". Konkretnie. A czepiali się i bardzo słusznie, jak ktoś przebiera się za żołnierza i nosi oznaczenia wojskowe to bardzo dobrze, że im te flagi pozrywali. My się stosujemy do przepisów i żadnych problemów nigdy nikt od nas nie miał.
4. Volksturm? No to tak:

USA -

338

Rosjanie wprowadzają MMA w zbrojach!

Rosjanie wprowadzają MMA w zbrojach!

Rosyjska organizacja mieszanych sztuk walki (MMA) M-1 Global planuje na stałe wprowadzić do swojego repertuaru walki opancerzonych wojowników w heksagramie! Zapoczątkowany w tym roku event przy regularnych walkach organizowanych przez M-1 Global przypadł do gustu publiczności.

ugly_fatman
z
historia.org.pl
dodany: 27.05.2015, 13:51:21
  • 94
  • #
    sport
  • #
    ciekawostki
  • #
    mma
  • #
    rosja
  • #
    sztukiwalki
  • #
    zainteresowania
Pylica
Pylica
Pylica 28.05.2015, 08:12:34 via Android
  • 7
@Krusoe: bo w epoce pełnych zbroi miecze były nienaostrzone. Chodziło o przewalenie, ogłoszenie czy łamanie kości. Dlatego tak chętnie walczono dużymi tasakami czy inną bronią ciężką, a nie ostrymi i lekkimi mieczami. Dopiero gdy na pole bitew weszła samopaly zaczęto zrzucać z siebie blachę a b--ń zaczęła zamieniać się w szpady, szable czy rapiery.
Pylica
Pylica
Pylica 28.05.2015, 08:38:48 via Android
  • -1
@maciejze: masz 100% racji. Ciężko jest mówić o średniowieczu ogólnie. Pamiętajmy, że to spora epoka, wiele państw i stylów walki i uzbrojenia. Mówiąc o tepocie miałem na myśli typowe walki rycerskie. Na polu bitwy ludzie zakuci w zbroje stanowili oczywiście mniejszość, wiec potrzebowano również broni ostrej do cięcia skór czy po prostu wchodzenia w nieosloniete części ciała.

400

Wasza propaganda nie działa!

Wasza propaganda nie działa!

Komisja Europejska poinformowała w zeszłą środę, że do Polski mogłoby trafić nawet 2 tysiące nielegalnych imigrantów – kwoty jakie Bruksela proponuje opierają się na wielkości kraju, jego potencjału, wzroście PKB i na tzw. czynniku presji migracyjnej.

konto usunięte
z
ndie.pl
dodany: 26.05.2015, 14:52:48
  • 92
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    imigranci
  • #
    islam
  • #
    komisjaeuropejska
  • #
    libia
Pylica
Pylica
Pylica 27.05.2015, 07:41:48 via Android
  • 2
@sir-greg: Jeden wojskowy u mnie z rodziny odpowiadał za ściągnie do Polski Irakijczykow w 2005. Na każdą rodzinę mieszkanie z proporcjonalną powierzchnią, telewizja kablowa, dostęp do internetu, pół roku zasiłku plus tam jakieś profity dla pracodawcy jeśli go zatrudni. Nie wiem jak przepisy wyglądają teraz, czy się zmieniły czy nie, ale macie przynajmniej pogląd jak to było w 2005.

210

Pirat, czyli polskie pociski przeciwpancerne

Pirat, czyli polskie pociski przeciwpancerne

Inżynierowie z Wojskowej Akademii Technicznej oraz zakładów Mesko pracują nad nowym przeciwpancernym pociskiem kierowanym. B--ń o kryptonimie „Pirat” może znaleźć się w wyposażeniu armii za trzy lata. Jeden pocisk ma kosztować około 100 tysięcy złoty...

vap3r
z
polska-zbrojna.pl
dodany: 26.05.2015, 15:22:09
  • 50
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    bron
  • #
    armia
  • #
    militaria
  • #
    wojskopolskie
Pylica
Pylica
Pylica 27.05.2015, 07:32:10 via Android
  • 4
@botLigaNauki: Tylko pamiętaj o innym fakcie. Owszem wyprodukowano ich wpizdziec, ale baaardzo duży (jak duży nie i nie chce kłamać) procent nigdy nie opuścił zakładów. Cześć skrzyń z napisem "Urugwaj" otwarte były przez Niemców dopiero w 43.

333

NASA: kończą się nam zapasy plutonu, a bez niego daleko nie polecimy

NASA: kończą się nam zapasy plutonu, a bez niego daleko nie polecimy

Obecnie cały zapas plutonu-238 w sejfach NASA to ledwie 35 kg. Tyle, ile wystarcza do ulepienia szarej metalowej kulki o średnicy 15 cm. Do wysłania jednej sondy potrzeba zaś ok. 4,5 kg, a planowanych misji jest co najmniej dziesięć. Zakładają one użycie coraz większej ilości tego pierwiastka .

darosoldier
z
wyborcza.pl
dodany: 26.05.2015, 07:17:51
  • 87
  • #
    nauka
  • #
    ligamozgow
  • #
    kosmos
  • #
    eksploracjakomosu
  • #
    technologia
  • #
    liganauki
Pylica
Pylica
Pylica 26.05.2015, 09:57:17 via Android
  • 2
@mpmp-pmpm: Boże chroń cordure.

415

Katownia UB odkryta w piwnicy. Wydrapane nazwiska na murach

Katownia UB odkryta w piwnicy. Wydrapane nazwiska na murach

Instytut Pamięci Narodowej dokonał niecodziennego odkrycia w starej siedzibie Urzędu Bezpieczeństwa w Płocku. Okazuje się, że w piwnicach siedziby UB mieściła się katownia. Więźniowie zostawili w niej ślady na ścianach. Zachowały się nawet oryginalne drzwi do cel.

darosoldier
z
wiadomosci.dziennik.pl
dodany: 23.05.2015, 07:52:44
  • 33
  • #
    polska
  • #
    plock
  • #
    historia
  • #
    prl
  • #
    wydarzenia
Pylica
Pylica
Pylica 23.05.2015, 12:07:28 via Android
  • 55
Takie miejsca są w każdej większej miejscowości. W licbazie historyczka (m--f) dowiedziała się, że w miejscu gdzie teraz robią wulkanizacje, najpierw zrobili gestapo a potem UB. Poszliśmy z nią tam. W piwnicy relikty z różnych epok (w tym Patykiem Pisane z 78). Z murów spisalismy kilkanaście nazwisk w tym jedno które znałem długo przed zejściem tam, co podjarało mnie strasznie.

Wystarczy popytać się jakiegoś lokalnego muzealnika albo historycznego p------a. Ciekawie jest to
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

683

Awantura pod szatniami po meczu Legia - Jagiellonia 1:0

Awantura pod szatniami po meczu Legia - Jagiellonia 1:0

Po meczu Legii Warszawa z Jagiellonią Białystok...

don_matteo
z
youtube.com
dodany: 21.05.2015, 03:58:47
  • 170
  • #
    polska
  • #
    sport
  • #
    legia
  • #
    jagiellonia
  • #
    awantura
  • #
    skandal
Pylica
Pylica
Pylica 21.05.2015, 10:33:05 via Android
  • 6
Dobr. Tak spytam jako osoba która o footballu g---o wie. O co w zasadzie chodzi?
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Strona 8 z 10
  • >
  • Wyjść z Unii, zostać w Schengen, Glock17 dla każdego.
  • Mińsk Mazowiecki

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 23.06.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 16.04.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 16.04.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 11.05.2023

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl