@MrFisherman Sam robiłem u siebie dwa tygodnie temu. Tydzień siedziałem w kanale pod samochodem ( ͡°ʖ̯͡°) Pytałem dwie firmy to widełki cenowe za podwozie plus zawieszenie w proszek to zaczynały się od 10/15k.
Robiłem dwa może trzy lata temu terenówkę, znajomy za samą ramę płacił 5k z podwoziem chyba wyszło go do 10k, ja mam skłonności masochistyczne więc robiłem to sam.
Co mogę poradzić niezależnie czy będziesz to robił sam czy u kogoś: Podwozie porządnie doczyścić ze starej konserwacji dimerem i mechaniczne/ lub piasek. Na ogniska rdzy od razu inhibitor a potem przykryć go poliuretanem. Później zostaje już tylko nałożyć powłokę ochronną typu
@Parszyw Napisz coś więcej jak to zrobiłeś, jakie ledy i zasilacz, jak zrobiłeś wzór albo jak to się trzyma kupy. Też chętnie sobie taki zrobię gdyż klepię słodką biedę
@staryhuop0 Problem z alkoholem a raczej głód i kac mogą nasilać drżenie, sam a-----l zaś rozluźniać i je niwelować do pewnego stopnia. Jeśli bez ciągu też drżą Ci ręce to warto to rozważyć z lekarzem neurologiem.
jak bardzo złym pomysłem jest zakup #saab 9-3 coupe z silnikiem B205E wymienionym 5 lat temu, do tego regeneracja turbo i usprawnienia magistrali olejowej? #motoryzacja
@Docent_Jan_Mula Fajne auto, wygodne i dobrze żyje z gazem. Można zmapowac na 260km (✌゚∀゚)☞ Jeśli turbo jest w dobrej kondycji to go nie ruszaj, po regeneracjach różnie jest z ich wstawaniem. Najlepiej od razu dokup sobie kasetę zapłonową i odłóż na półkę, kiedyś może Co się przydać.
Cześć, dostałem od starszego Saaba 9-3 2.0 Turbo Sport ~ 210km. 2005r, najbogatsza wersja. Sprzedałem swoje autko 2 miesiące temu i chciałem teraz na jesień sobie coś kupować, ale w obecnej sytuacji raczej sobie odpuszczę i włożę trochę $$ w tego szweda. Chciałbym zmienić jego kolor i tutaj zastanawiam się, czy malować go w całości na nowo, czy może zainwestować w folię z jakimś fajnym motywem? W planach na wiosne mam wrzucenie
@dge22 Zostaw lakier ori i wrzuć folię, warunek to jak najlepsza powierzchnia przed oklejaniem. W 2005r nie zmienisz radia, ponieważ jest na światłowodzie. Jedyne opcje jakie masz to dołożenie modułu BT z allegro za 60zł (działa po AUX) lub modyfikacja ICM3 i wrzucenie dotykowego ekranu z systemem na RPI (cenowo około 1k za same części, wymaga pewnych umiejętności). Do tego dokup sobie podkładkę pod ECU (izolator) i pilnuj wymian oleju i
Witajcie w nowym domu. #pokazkota #koty Schronisko nazwał je Piękna i Bestia ( ͡º͜ʖ͡º) pseudonim na Bestię mam (✌゚∀゚)☞ A jak byście nazwali trikolorową kotkę?
Mirasy polećcie jakieś dobre filmy czarno-białe. Jakieś klasyki, takie które widzieliście i możecie polecić, coś co się po prostu dobrze ogląda. Widziałem tak: - 12 angry men - All quiet on the western front - Paths of glory
Mirki, szukam jakiegoś auta pod inwestycję. Myślałem nad jakimś youngtimerem (porsche 996, mercedes w211 e63/e55, saab 9-5OG (lub w przyszłości może NG)). Budżet 200k (także Saab raczej bez sensu, plus jednak bardzo ciężko coś znaleźć z potencjałem na youngtimera, głównie prywatna sympatia). Co byście wybrali z tych dwóch, jakie wersje (w przypadku 996, w w211 e63 czy e55)? #youngtimer
@Kubib: Saaby są spoko, zwyczajnie tych fajnych paskud chętnie nie sprzedają ( ͡º͜ʖ͡º) Bywały ciekawe opcje np. 93 OG w kabrio z pakietem Hirsh - ale w tym budżecie to kupisz więcej niż jednego.
Nie wiem jaki planujesz procent zwrotu i okres zamrożenia kasy w tej inwestycji, ale raczej szybko Ci się nie zwróci. Trudno ustrzelić wersję wyposażoną lub limitowaną, tak by miała potencjał na pożądanego youngtimera, prędzej będzie to spekulacja na ewentualnym wzroście ceny pojazdu.
Osobiście poszedłbym w Mercedesa w211, chyba on w wersjach AMG ma największe zadatki na youngtimera, który może dać zarobić. Mam wrażenie, że 996 się skundliło w ostatnich latach, plus trudno będzie
Cześć. Zastanawiam się nad zmianą samochodu na jakiś wygodniejszy i fajny xD [do 20k, ale lepiej żeby było mniej]. Codziennie robię ok 40km. Czasami w weekend 150km. Obecnie mam clio II 1.4 16v. Wszystko jedno czy benzyna czy diesel. Podobają mi się: - opel vectra C lub signum po lifcie (1.9 cdti) - bmw mi się kojarzy z patologią, ale e90 albo e91 2.0 320d mi się podoba, tylko chyba bardzo drogie w utrzymaniu? - Mercedes w211 (tutaj też może się okazać, że będzie trzeba dużo włożyć i nie wiem jaki silnik) - audi a4 b7 1.8t, ale w tym budżecie raczej się nie da takiej kupić
@G123: Alfunia <3 Sam mam na liście, ale raczej nigdy nie będzie jako daily.
Obecnie jeżdżę saabem 9-3 MY04 i nie narzekam. Porównując wnętrze do a4 b7 teścia, saab wygrywa - wnętrze a4 z pominięciem bagażnika wydaje się bardziej ciasne.
Od 10-15k da się coś normalnego dorwać, za 20k to już ładne i zadbane sztuki. Są nawet i po 5k strzały warte uwagi gdzie tanio można go przywrócić
@dumnymagazynier: Mam Saaba 9-3 2.0t MY04 i jestem bardzo zadowolony.
Samochód mega wygodny, nic się nie psuje jeśli zadbany lub dbasz. Ewentualne części są łatwo dostępne na fb czy portalach aukcyjnych, a nowe to koszt części jak do opla (bliźniacza Vectra C lub Signum). Silnik, jakość wykonania czy feeling z jazdy pomimo wieku daje dużo frajdy, no i są podatne na modyfikacje w dosyć atrakcyjnych cenach. (ps, fajnie radzą sobie
@chrupki_z_zupki Wyznaję zasadę, że turbo się nie regeneruje. Wyłącznie nowa sztuka albo po serwisie producenta, jednak przy aucie za 10-15k to bym się w to nie bawił i wziął używaną sztukę na podmianę. Kalkulując koszty i to ile realnie jeszcze tym autem pojeździsz wychodzi najlepiej dla portfela. Olej z wymianą jak pisał kolega wyżej maks 200zl, robocizna za montaż do 500zł, turbo zależy za ile trafisz demontaż z jeżdżącego dawcy (
@chrupki_z_zupki To, że auto ma X lat i kosztuje 1/10 początkowej ceny, nie znaczy, że serwis czy części też tanieją. Coraz mniej aut trafia na złom czy na części, więc i ceny używek poszybowały (kto ma ten stara się dbać bo zmiana kosztuje). Do tego większe koszty życia i działalności, godzina pracy mechanika to średnio 150zł a na turbo trzeba liczyć te 2/3h. O regeneracji za bardzo nie chcę się wypowiadać
Alfa Romeo 159 - dobry wybór na samochód w budżecie 10-15k? Głównie szukam czegoś taniego w eksploatacji, bo młody kierowca, wiadomo, ale ta Alfa mi się strasznie podoba. Dodam tylko, że mam 22 lata, 0 zniżek i musiałbym go ubezpieczyć na siebie najprawdopodobniej. Czy w takiej sytuacji lepiej kupić coś mniejszego, tańszego? Nie zależy mi specjalnie na mocy, bo mój poprzedni samochód to Matiz, więc skok tak czy siak będzie ogromny xDD
@odPrzegrywadoPrzegrywa: Powiem tak, Misiek od @Tonari_Totoro to świetna opcja. Wszystko porobione, wpompowana masa kasy w budę i ramę (tu serio zajebiście zrobiona robota) i cena dobra. Kupisz inne 5, może nawet 10k taniej a wpakujesz 15 albo będziesz przeklinać ciągłe awarie ( ͡º͜ʖ͡º)
Druga Feroza Ciekawa, wizualnie ładna i prosta jeśli chodzi o budę, wnętrze zadbane. Ktoś też trochę w nią wsadził, strzelam, że jest to jakiś import bo mało na polskim rynku aut bez oznak większego terenu. Rama do oceny na miejscu, po zdjęciach poleciłbym z końcem sezonu albo w kolejnym umyć, wyczyścić i nawet samemu zakonserwować ( patrząc głównie po tylnej partii samochodu ) W zależności od stanu silnika i podwozia cena do zbicia, stalowa linka i rolki wyciągarki od
@odPrzegrywadoPrzegrywa: Niedawno znajomy sprzedał swoją Ferozę po swapie, trochę gorszy stan blacharki i niewiele mniejsza cena - tu ktoś realnie wycenił ogłoszenie, więc warto się zainteresować.
@odPrzegrywadoPrzegrywa: Najlepiej szukać do 100km, chyba, że masz pewną ofertę jak Misiek od Tonari albo ugrasz fajną cenę drugiej Ferozy i chce Ci się zaryzykować. Ja mam do niej 100km, jak coś to wal na priv.
Pytałem dwie firmy to widełki cenowe za podwozie plus zawieszenie w proszek to zaczynały się od 10/15k.
Robiłem dwa może trzy lata temu terenówkę, znajomy za samą ramę płacił 5k z podwoziem chyba wyszło go do 10k, ja mam skłonności masochistyczne więc robiłem to sam.
Co mogę poradzić niezależnie czy będziesz to robił sam czy u kogoś: Podwozie porządnie doczyścić ze starej konserwacji dimerem i mechaniczne/ lub piasek. Na ogniska rdzy od razu inhibitor a potem przykryć go poliuretanem. Później zostaje już tylko nałożyć powłokę ochronną typu