Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko213
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Kulturozofia_pl
Profil firmowy

Kulturozofia_pl

Dołączył 5 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 616
  • Znaleziska 144
  • Mikroblog 472
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 43
mirko_anonim
mirko_anonim
28.09.2025, 07:53:05
  • 323
✨️ Gorzka prawda o lekarzach w Polsce Ⓘ
Kilka gorzkich slów prawdy o lekarzach w Polsce.

Do ludzi coraz częściej dociera jak dużą aberracją jest poziom wynagrodzeń lekarzy w Polsce. W dodatku wiele osób z tej branży nie jest otwartych na merytoryczną dyskusję i nie przyjmuje jakiejkolwiek krytyki.

Ponieważ dosyć często mam wizyty u lekarzy, to postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Zapraszam do polemiki wszystkich, także osoby z branży medycznej. Zanim przejdę dalej chciałbym zaznaczyć,
  • 88
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 28.09.2025, 19:42:48 via Wykop
  • 0
1. Zarobki na poziomie kilkudziesięciu (czy nawet 100+ tys. PLN) nie raziłyby, gdyby dotyczyły naprawdę wąskiej grupy specjalistów (np. neurochirurgów ze sporym doświadczeniem). Tymczasem doszliśmy do sytuacji, że lekarz w szpitalu powiatowym w Polsce, nie będący wcale wybitnym specjalistą, może zarabiać tyle co lekarz w kilkukrotnie bogatszych krajach Europy Zachodniej (mając cały czas relatywnie niskie koszty życia w Polsce).


@mirko_anonim: daj dowód na to, panie ekspert. Pierwsze dane z brzegu:

1 proc.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 28.09.2025, 19:45:05 via Wykop
  • 0
Praktycznie każdy lekarz. No to policz sobie ile zarabia lekarz który ma 24 pacjentów dziennie 3 dni w tygodniu po 380zl/20 min i do tego 2 dni pracuje w szpitalu. Mi tu wychodzi ponad 100k za samą pracę w prywatnym gabinecie.


@EditorTM:

praktycznie każdy lekarz


Ta? Pokaż te gabinety, gdzie internista albo specjalista medycyny ratunkowej, albo geriatra wyciągnie 380 zł za 20 minut pracy.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 28.09.2025, 20:04:17 via Wykop
  • 0
z tymi słabo zarabiającymi rezydentami, nie rozśmieszajcie mnie. Szpital + POZ i masz 15k netto lekką dupą. Pokażcie mi inny zawod gdzie świeżo po studiach zarabiasz taką mamonę. J


@szmichal:

świeżo po
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 29.09.2025, 15:23:39 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim:

Nie, to Ty masz trudności z czytaniem ze zrozumieniem. Przywołujesz statystyki dot. liczby lekarzy zarabiających powyżej 100k, gdzie ja w porównaniu odnosiłem się do poziomu zarobków lekarzy w krajach Europy Zachodniej, a nie do kwoty 100k (która pojawiła się w innym kontekście).


Nie, kłamco.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 29.09.2025, 15:24:41 via Wykop
  • 0
@hadrian3: zaoczne od dziennych na lekarskim różnią się tym, że płacisz grubą kasę i masz ciut niższy próg rekrutacji.
  • Odpowiedz
ArtBB
ArtBB
ArtBB
26.09.2025, 12:29:25
  • 510
Powiedzcie mi, że to nie jest kasta xD

108 tysięcy na B2B to jakieś ~85 tysięcy złotych netto złotych miesięcznie.

Bardzo dobry chirurg w USA zarobi 600 tysięcy dolarów rocznie. Co daje netto około 350 000 tysięcy (około 29 000 USD miesięcznie), czyli w przeliczeniu 106 tysięcy złotych. Same studia medyczne to tam koszt około 300 tysięcy dolarów.

W
ArtBB - Powiedzcie mi, że to nie jest kasta xD

108 tysięcy na B2B to jakieś ~85 tysi...

źródło: 1000015666

Pobierz
  • 142
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 26.09.2025, 17:08:28 via Wykop
  • 6
W Polsce w Bielsku-Bialej pani chirurg za taką stawkę nie będzie pracować, bo to prowadzi do problemów ze snem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@ArtBB: lol, masz 15 lat? Od pewnego poziomu zarobków pieniądze przestają mieć większe znaczenie, a zaczyna ci zależeć na innych rzeczach. Teoria użyteczności krańcowej się kłania.

>To co proponujesz? Zamknąć SORy? Skoro kogoś ponad 100 tysięcy miesięcznie nie motywuje to co jeszcze trzeba,
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 26.09.2025, 17:14:28 via Wykop
  • 1
patola i tyle, można tylko liczyć że pis znowu zwiększy ilość miejsc na studia a później sobie wywalczą więcej miejsc na specki


@mokraprycz: więcej miejsca na specki? I skąd te miejsca się wezmą?
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 26.09.2025, 17:32:40 via Wykop
  • 5
w szkole wyższej na etapie studiów tam gdzie inżynierów, informatyków, przyszłych kierowników budowy po budownictwie gdzie nie ma kast na kilka miejsc. Dlaczego lekarski który polega na wkuwaniu książek przez parę lat traktujemy tak elitarnie rozbijając program na wiele lat?


@Alfiarz: widzisz, znowu pokazujesz, że nie masz pojęcia o czym mówisz.
1) Specjalizacje nie odbywają się na uniwersytetach, tylko w szpitalach po stażu.
2) Lekarski nie polega na wkuwaniu książek. Masz zajęcia praktyczne.
3)
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 26.09.2025, 18:00:35 via Wykop
  • 6
to że jest 1200 osób w kraju to efekt ograniczeń przez lobby lekarzy.


Na jesieni 2024 r. były 263 miejsca na medycynie ratunkowej. 53 osoby rozpoczęły rezydenturę w tej dziedzinie. Te ~210 wakatów to jakiś spisek lobby lekarskiego? WOW.

Odpowiedzialność? Dobre sobie xDDD


No,
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 26.09.2025, 18:52:07 via Wykop
  • 1
@ArtBB: nie wiem. Jak rozumiem, ty masz dostęp do takich danych i wiesz, że jest to 0, prawda?

Pewnie lobby lekarskie (to samo, co zmusza ludzi, by nie szli na określone specki pomimo limitów) jest dogadane z lobby sędziowskim. W zamian leczą ich poza kolejką.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 26.09.2025, 18:56:30 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 26.09.2025, 19:17:30 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 26.09.2025, 20:01:49 via Wykop
  • 1
Czyli znam tych ludzi. Przykro mi, ale taka jest prawda.

@Mitur:
Znasz tych ludzi? Tych ludzi, których w PL jest jakieś... 140 tysięcy? Niesamowite. Jaki jest twój sekret? Ja znam może 1/140 tego, a i tak mam problem przypomnieć sobie wszystkie osoby z podstawówki.

Typie, poznałeś kilka osób, może kilkanaście i myślisz, że na tej podstawie już wiesz wszystko o ~140 tys. A co gorsza, masz takie mniemanie o sobie, że
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 27.09.2025, 17:11:00 via Wykop
  • 0
@KakaowyTaboret

Jakie tajemne? Dostales linki wprost na działania organizacji lekarskich.


Nie jest tajemne? To przedstaw nazwiska, daty, z kim się spotkano, co lobbowano.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 27.09.2025, 17:12:17 via Wykop
  • 0
@Shatter: jaką prywatną praktykę chciałbyś otworzyć po medycynie ratunkowej? Prywatną karetkę czy jak?
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 27.09.2025, 17:23:59 via Wykop
  • 0
WIęcej studentów - więcej ludzi na specjalizacjach. Tyle. Jak pisałem problem jest wieloletni dodatkowo podkręcany przez lobby lekarskie które wplywa na limity specjalizacji i przyjęć na studia.


@KakaowyTaboret: :DDDDDDDDDDDDDDDD Boże, co za jełop. Skąd to wziąłeś? Ze swojego chłopskiego rozumu?

Wiesz, że nie trzeba robić specjalizacji? Wiesz, że nie trzeba pracować w Polsce? Wiesz, że nie trzeba robić specjalizacji w
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 27.09.2025, 17:24:45 via Wykop
  • 0
. Ostatnio dostałem skierowanie od rodzinnego do specjalisty chorób zakaźnych z podejrzeniem boreliozy, dzwonię tam i proponują termin na kwiecień xDD


@Kapral69: no debil. Ty serio myślisz, że ci zaproponowano taki termin, bo lekarzowi się nie chciało? Czy może dlatego że masz takie finansowanie placówek? HMM...
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 28.09.2025, 19:37:59 via Wykop
  • 0
zaproponowano taki termin bo lekarzy jest za mało pajacu


@Kapral69: ta? Daj dowód.

Tutaj masz terminy nawet na jutro (nie wiem skąd jesteś):
  • Odpowiedz
KRZYSZTOF_DZONG_UN
KRZYSZTOF_DZONG_UN
10.09.2025, 10:36:33
  • 883
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 11.09.2025, 07:33:15 via Android
  • 0
@KRZYSZTOF_DZONG_UN wszyscy narzekają nagle na FB, a chyba nikt nie pamięta, co się działo na wykopie (i czasem dalej się dzieje) do mniej więcej wygranej Trumpa. Jeszcze gorsze szczucie na Ukrainę i Ukraińców.
  • Odpowiedz
anb
anb
09.08.2025, 06:20:12
  • 696
#kpo #afera

To tylko pokazuje jak jest ustawiony dzisiejszy świat.

Zastanawialiście się o co chodzi z tym, że wszędzie trąbi się o wzroście produktywności, a zwykli ludzie wciąż pracują po 8 lub więcej godzin dziennie? Dlaczego wciąż dokręcają nam śrubę pod płaszczykiem "goali", a dostajemy za to ochłapy rzędu paru procent podwyżki?

Właśnie
  • 58
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 15:19:07 via Android
  • 0
@anb XD nieźle ci ktoś korbą zakręcił, że takie bzdury opowiadasz. Teraz jeden wykres, który pokaże jak wygląda prawda:

(Z 2019, nie chce mi się szukać nowszego, przez jakiś czas było tak, że wynagrodzenia rosły szybciej niż produktywność - rozumiem, że wtedy jęczałeś, że pracownicy okradają właściciela firmy?)
Kulturozofia_pl - @anb XD nieźle ci ktoś korbą zakręcił, że takie bzdury opowiadasz. ...

źródło: temp_file1359241712462878754

Pobierz
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 15:23:31 via Android
  • 0
@JbcWkp na podstawie czego stwierdzasz, że a) powinno być kilka razy lepiej i b) nie jest nie jest kilka razy lepiej? Policzyłeś to czy taki masz dzisiaj nastrój, więc tak musi być?
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 15:48:25 via Wykop
  • 0
ot dyskusja z debilem


@PurpleHaze: ładnie się przedstawiłeś.

ale to jest urlop dla wybranych, rownie dobrze moglbys podac przyklad urlopu dla rodzicow wczesniakow, ale nadal nie przysluguje on kazdemu.


A gdzie on napisał, że WSZYSCY mają dłuższe urlopy? Teraz masz mieć wliczaną pracę na JDG i UZ do stażu pracy, więc część szybciej przeskoczy z 20 dni na 26. Do tego masz więcej dni wolnych od pracy (dobrze pamiętam, że
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 16:01:47 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 16:05:17 via Wykop
  • 0
ile metrów mieszkania za jedną pensję (na rękę) byś dziś mógł kupić tam gdzie mieszkasz?


@szpongiel: enjoy:
Kulturozofia_pl - >ile metrów mieszkania za jedną pensję (na rękę) byś dziś mógł kupi...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 16:08:11 via Wykop
  • 0
@Koronanona: podejrzewam, że bez guglowania i książek nie jesteś w stanie podać definicji feudalizmu ani cech charakterystycznych, ale oczywiście wiesz, że teraz jest FEUDALIZM. Beka.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 17:53:42 via Wykop
  • 0
@anb: nie mam bezpośredniego linku, na wykresie jest podane, że to wyliczenia HREIT w oparciu o dane z GUS i NBP. Ale to generalnie jest dość proste do policzenia i sprawdzenia - NBP publikuje co jakiś czas ceny transakcyjne na rynku nieruchomości, pewnie GUS podaje średnie wynagrodzenie w danym regionie/mieście.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 18:09:29 via Wykop
  • 0
@anb: a, to było z publikacji Towarzystwa Ekonomistów Polskich: https://tep.org.pl/rozjazd-placy-minimalnej-a-wynagrodzenia-i-produktywnosc-23-2019/

Tutaj widze, że jest nowszy wykres autorstwa innych osób, ale wydaje się, że metodologia ta sama:

https://www.money.pl/gospodarka/polowa-polakow-zarabia-tak-jakby-miala-niskie-kwalifikacje-cos-tu-jest-nie-tak-opinia-7174669733575392a.html
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 15.08.2025, 12:51:39 via Android
  • 0
@szpongiel co to ma do rzeczy? Chodzi o pokazanie zmiany w czasie. Przeciętna pensja brutto dziś w porównaniu z 2007 to więcej netto, więc w sumie masz jeszcze lepiej, niż wynika z wykresu.
  • Odpowiedz
tojapaweu
tojapaweu
14.08.2025, 06:51:45
  • 1158
Regularnie widzę narzekanie, że dzisiejsi trzydziestolatkowie „trafili najgorzej w historii”.
Serio? Sam mam 30 lat i uważam, że wręcz przeciwnie, dostaliśmy najlepszy możliwy start.

Dorastaliśmy w idealnym momencie. Mieliśmy dzieciństwo na podwórku, do późnych godzin, bez nosów w telefonach. Jednocześnie wchodziliśmy w świat technologii stopniowo, bez cyfrowego przesytu, który dziś niszczy koncentrację. Gry, filmy, internet, wszystko pojawiało się w tempie, które pozwalało się tym cieszyć, a nie uzależniać.

Byliśmy pierwszym pokoleniem, które mogło normalnie wyjechać
  • 333
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 14.08.2025, 23:34:56 via Android
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Qersoui
Qersoui
10.08.2025, 15:08:34
  • 523
Prawda o polskich przedsiębiorcach jest taka, że są beznadziejni. Są chciwi, o czym świadczy niski udział płac w PKB, jeśli chodzi o innowacyjność, to są w ogonie Europy, a szczytem myśli polskiego prywaciarza to alkotubka. W dodatku nawet nie chcą inwestować, jak dostają pieniądze publiczne, to wydają je na jachty i inne próżne towary. Ale to wszystko jest też efektem braku presji pracowników. Polak na minimalnej będzie pierwszy bronił bogatych przed opodatkowaniem,
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 11.08.2025, 11:59:38 via Android
  • 0
@Qersoui ten post to piękny przykład braku edukacji.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 11.08.2025, 12:02:09 via Android
  • 0
@gundis25 nie, globalne marki ani ciężki przemysł nie mają z tym zbyt wiele wspólnego.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 11.08.2025, 12:32:52 via Wykop
  • 0
@gundis25: a ty kim jesteś jak jakimś wyk0pkiem? XD

nie ma tego współczynnika najwyższego

Jakiego niby? Udziału płac w PKB?
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 11.08.2025, 13:19:29 via Wykop
  • 0
@Kulturozofia_pl: *jak nie jakimś wyk0pkiem
  • Odpowiedz
Lach__Anonim
Lach__Anonim
10.08.2025, 17:43:24
  • 578
Kiedy Krzysztof Bosak udostępnia posty Adriana Zandberga,
to wiedz że coś się dzieje.

#polityka #kpo #konfederacja #razem
Lach__Anonim - Kiedy Krzysztof Bosak udostępnia posty Adriana Zandberga,
 to wiedz że...

źródło: image0

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 11.08.2025, 10:00:39 via Android
  • 0
@Lach__Anonim zabawnie się czytam oburzenie posłów Razem, gdy AFAIK brali udział w negocjacjach dot. HoReCa i KPO :D
  • Odpowiedz
kamil-tumuletz
kamil-tumuletz
09.08.2025, 04:55:17
  • 513
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 55
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 16:19:06 via Wykop
  • 1
• Masowe rozwarstwienie dochodów – coś, czego PRL praktycznie nie znał.


@kamil-tumuletz: o kur... :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Typie, zamiast siedzieć na wykopie to idź spędź trochę czasu w książkach, bo smutno się robi, że tacy ludzie mają prawo głosu. Pomijam ten wysryw historyczny dot. sytuacji chłopów, ale to jest coś niesamowite. Reżim, w którym ludzie blisko władzy mieli większy i łatwiejszy dostęp do towarów luksusowych (takich jak dżinsy czy mięso), do lepszych
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 17:07:37 via Wykop
  • 2
no k---a dżinsy i mięso xD rzeczywiście rozwarstwienie jak c--j


@kamil-tumuletz: to jest zabawne, że jest to dla ciebie absurdalne, bo tym samym jesteś dowodem na wielkość przeskoku z lat 80. do lat 20. Zapytaj dziadka albo pradziadków (bo zgaduję, że masz z ~15 lat to może jeszcze żyją) i niech ci opowiedzą jakim luksusem w PRLu było mięso. Chyba że byli esbekami/partyjniakami/wojskowymi czy innym przedstawicielem aparatu władzy to nie
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 17:47:44 via Wykop
  • 0
@kamil-tumuletz: nie, to pokazuje jakim nieukiem jesteś, który wypowiada się na tematy, o których ma minimalną wiedzę i nie potrafi zrobić researchu. Pokazałeś to też przed chwilą używając określenia "dowody anegdotyczne" w stosunku do czegoś, co potwierdzi ci zdecydowana większość społeczeństwa, co jest odwzorowane w literaturze i podejrzewam, że znajdziesz też liczne książki historyczne w tym temacie.

Ba, biadolisz coś o dowodach anegdotycznych, a totalnie zignorowałeś paper poświęcony rozwarstwieniu. Ale
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 18:01:30 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 16:25:48
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl
Autor
09.08.2025, 16:33:59 via Wykop
  • 1
@SonidoStark: ale kto cię pytał o zdanie? No właśnie. Pal wroty.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl
Autor
09.08.2025, 16:41:29 via Wykop
  • 1
@SonidoStark:

Ale to ty dzwonisz. Wlazłeś na środek pokoju (tag), nasrałeś i się pultasz,


Maciuś, właśnie to ty dzwonisz XD Trzeba było skrollować dalej, a nie się spłakać, że wyskoczyło ci coś, co ci się nie podoba. Dziewczynie tez tak pyskujesz? A nie,
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl
Autor
09.08.2025, 17:02:34 via Wykop
  • 0
@Pupypupy: no :D I myśli, że to kogoś rusza XD Ten drugi niezły - ponad 100 akcji na dzień i ELYTA XD

le powiedz mi jedno - jaki sens ma zesranie się o poziom portalu typiarza, który nawet z niego aktywnie nie korzysta?


@SonidoStark: Maciuś, ale jakie zesranie? Zadałem jedno pytanie, bo - jak zauważyłeś, sherlocku - nie korzystam z niego regularnie i jestem ciekaw zdania normalnych osób.
  • Odpowiedz
CenturionWodka
CenturionWodka
CenturionWodka
09.08.2025, 03:30:47
  • 993
A wy sie smialiście z ukrainy że cwaniactwo, łapówkarstwo, przekręty i korupcja xD #kpo
  • 88
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 15:38:50 via Wykop
  • 0
Typie, kasa wydana na remont sali konferencyjnej, czy na jacht, kawalerkę czy lodziarnie to nie są dopłaty wpływające na rozwój czy gospodarkę.


@ka-lol: lol, jak najbardziej są*. Gospodarka to nie tylko maszyny robiące brum-brum i wylewany beton, ale również usługi (no, poza tą kawalerką). Problem leży w innym miejscu - że istnieją dotacje dla biznesu. Nie powinno ich być i tyle. Co nas obchodzi, że jakiś kebab upadnie? Jeżeli właściciel
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 16:34:30 via Wykop
  • 0
@ka-lol: nie są, bo?
  • Odpowiedz
lukasj
lukasj
09.08.2025, 04:50:48
  • 919
Szczerze? Po tej aferze z KPO czuje się trochę jak frajer - wszystko w firmie finansuje za własne pieniądze (nigdy ani złotówki żadnej pomocy), a tutaj branża HoReCa dostaje kasę na jachty, samochody, solaria... I pewne nie tylko ja się tak czuje, bo to po prostu przekracza wszelkie granice absurdu i marnowania pieniędzy. To jest po prostu kpina. I na to idą nasze podatki. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 09.08.2025, 15:29:53 via Wykop
  • 1
@lukasj: ale jak to? to ty nie kradłeś? przecież każdy z firmą kradnie :OOOOOOOOOOOOOO

<wykopekfejs.jpg>
  • Odpowiedz
EgzeQTroll
EgzeQTroll
08.08.2025, 14:19:15
  • 451
Jak to jest, że za granicą dzięki zapomogom państwowym powstał taki Samsung, a tutaj dzięki zapomogom państwowym powstaje co najwyżej solarium obok pizzerii?
#kpo
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 14:31:50 via Wykop
  • 2
Nadal cierpimy też na brak zakumulowanego kapitału. Ale z czasem będzie się to poprawiać.


@teluch: nie, to nie jest problemem w erze taniego kredytu.

Polska nie będzie mieć żadnych globalnych marek typu Samsung czy Microsoft xD


@NaczelnyWoody: jak najbardziej PL ma globalne marki, no ale wiadomo, musi być dokładnie jak firma X, bo inaczej się nie liczy.
  • Odpowiedz

4591

Bojkot firm biorących KPO HoReCa

Bojkot firm biorących KPO HoReCa

Nie jedz, nie śpij, nie płać u tych, co z KPO zrobili sobie jacht. Branża HoReCa miała dostać wsparcie, a zrobiła z tego pokaz luksusu: jachty, tarasy i prosecco z unijną flagą w tle. Wzięli kasę, nie podnieśli pensji, za to podnieśli ceny. Głosują na tych, co dają teraz Ty zagłosuj portfelem.

konto usunięte
z
google.com
dodany: 08.08.2025, 06:52:26
  • 529
  • #
    kpo
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    januszebiznesu
  • #
    afera
  • #
    polska
  • #
    praca
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 09:25:03 via Wykop
  • 9
Najzabawniejsze, że ludzie rzucą się na firmy, które wzięły kasę, a nie na urzędników, którzy przyznali dotacje, ani na polityków, którzy to nadzorowali i projektowali. Wiadomo, pan urzędnik niewinny, pan polityk niewinny.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 09:26:57 via Wykop
  • -1
Swoją drogą,

potrzebujemy aktywnego, przedsiębiorczego państwa

<aktywne, przedsiębiorcze państwo działa>

nie no, tak to nie!
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 13:39:16 via Wykop
  • -1
@Qullion: przecież problemem nie jest to, że poszło na coś innego, niż był wniosek (przynajmniej nie o to chodzi w aferze), więc co chcesz tu nadzorować? Przyszedłby kontroler, zobaczył, że ma być jacht. Jest jacht. Ok, wydane zgodnie z wnioskiem, do widzenia. Tylko czy to jest coś, co powinno być sponsorowane z publicznych pieniędzy?
callver34
callver34
08.08.2025, 12:55:57
  • 36
Wykopki pytają skąd w Polsce taki kult przedsiębiorców, przecież nie potrafią wymyślić nic sensownego poza metalową skrzynką na paczki i wyzyskiwaniem biedaków?

Niezorientowani komentatorzy piszą, że Polacy mają amerykański syndrom "temporarily embarrassed millionaire", ale to nieprawda. Polakom nie marzy się bogolstwo, tylko bycie sarmackim panem. W "wolności" proponowanej przez Konfę i Corvina nie chodzi o wolność od państwowego gnębienia, tylko o wolność gnębienia własnych chłopów.

Neoliberalizm przyjął się u nas wyśmienicie po 1989
callver34 - Wykopki pytają skąd w Polsce taki kult przedsiębiorców, przecież nie potr...

źródło: a2jobw

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 13:14:06 via Wykop
  • 0
Udział płac w PKB u nas to tylko 32%, sam ogon Unii Europejskiej. W Niemczech czy Danii, a nawet na Litwie (XD) jest to około 45%. W moim rodzinnym mieście właściciel dwóch spożywczaków ma Astona Martina DBX z salonu. 10 lat temu auta tego segmentu mogłeś zobaczyć w zasadzie tylko w Warszawie. Polscy przedsiębiorcy po prostu okradają swoich pracowników, i to ich widzisz w nowoczesnych SUVach, w hotelach, w samolotach. Do tego
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 13:37:37 via Wykop
  • 1
@callver34:

Udział płac w PKB u nas to tylko 32%, sam ogon Unii Europejskiej. W Niemczech czy Danii, a nawet na Litwie (XD) jest to około 45%.


Swoją drogą, bawi ten dobór danych. 32% podaje Eurostat. Uczciwość wymagałaby podania, że NBP podaje inne, znacznie wyższe wartości lub wyjaśnienia dlaczego akurat te 32% Eurostatu jest wiarygodne. Ale to by nie pasowało do
  • Odpowiedz
fornson23
fornson23
08.08.2025, 12:55:52
  • 0
Tak patrzę na dzisiejszą nagonkę na polskich przedsiębiorców i mam wrażenie, że ludzie mają dziwne wyobrażenie o świecie. Więc zadam pytanie: #kpo #praca

Który z pracodawców najmniej leci w kulki z pracownikiem?

  • Budżetówka (państwowa lub gminna) 41.4% (24)
  • Polski prywaciarz 13.8% (8)
  • Międzynarodowe korpo 44.8% (26)

Oddanych głosów: 58

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 13:10:45 via Wykop
  • 1
@fornson23: kto głosuje na budżetówkę XDDDD
  • Odpowiedz
Sebastix
Sebastix
Sebastix
08.08.2025, 12:48:47
  • 5
Mnie w tej aferze najbardziej drażnią głosy że
"HE HE dawali to my brali CHRUM kwik" winni urzędnicy itd.

Zero moralności, zero odruchów spolecznych, zwykły mental feudalnego Pana wymieszany z homo sovieticusem opakowany w odrestaurowany przez UE zachodni anturaż.

Nawet na sekundę nie przyszloby mi do głowy zeby tak bezczelnie korzystać z pieniędzy publicznych. Niechby chociaż pizzeria rozbudowała lokal albo kupiła wydajniejszy piec do pizzy ale jachty czy remoncik mieszkania xDDDD
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:51:51 via Wykop
  • 0
Nawet na sekundę nie przyszloby mi do głowy zeby tak bezczelnie korzystać z pieniędzy publicznych. Niechby chociaż pizzeria rozbudowała lokal albo kupiła wydajniejszy piec do pizzy ale jachty czy remoncik mieszkania xDDDD


@Sebastix: ale wiesz, że jacht może być taką samą inwestycją jak wydajniejszy piec do pizzy? Czy cię boli, że jacht brzmi luksusowo, a piec do pizzy już nie? Skandalem nie jest to, że ktoś kupił jacht, tylko że
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 13:00:32 via Wykop
  • 0
@Sebastix: a patrz pan na to: https://wykop.pl/wpis/82631445/te-jachty-tak-bija-po-oczach-bo-w-wyobrazeniu-wiel

Może mam efekt Wałęsy, ale mam wrażenie, że już słyszałem coś takiego o jachtach X lat temu.
@sonoitaliano +7
Te jachty tak biją po oczach bo w wyobrażeniu wielu ludzi jacht to nie wiadomo co.
A teraz prawdziwy powód dlaczego akurat wybierali jachty na "czarter".
Jachty żaglowe długo utrzymują wartość. Dobrze dobrany jacht potrafi latami kosztować dokładnie tyle ile kosztował w dniu kupna. Oczywiście jacht trzeba dofinansowywać,
więcej
  • Odpowiedz
sonoitaliano
sonoitaliano
08.08.2025, 12:58:19
  • 7
Te jachty tak biją po oczach bo w wyobrażeniu wielu ludzi jacht to nie wiadomo co.
A teraz prawdziwy powód dlaczego akurat wybierali jachty na "czarter".
Jachty żaglowe długo utrzymują wartość. Dobrze dobrany jacht potrafi latami kosztować dokładnie tyle ile kosztował w dniu kupna. Oczywiście jacht trzeba dofinansowywać, gdzieś cumować, serwisować itp.
Ale nawet jeśli biorca wyczarteruje to dosłownie kilka razy żeby było na serwis i żeby komisja się nie przyczepiła- to
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:59:55 via Wykop
  • 1
@sonoitaliano: w suuuumieeee... To by było mega sprytne.
  • Odpowiedz
BojWhucie
BojWhucie
08.08.2025, 11:13:16
  • 12
#kpo #razem #polityka
BojWhucie - #kpo #razem #polityka

źródło: rrr

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 11:19:19 via Wykop
  • 4
@BojWhucie: Marcelina Zawisza jest oburzona, że projekt, za którym głosowała, działa? NIESAMOWITE! Co za mądra polityk! WOW!
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:02:17 via Wykop
  • 0
@BojWhucie: Cooo? Zawisza głosowała za KPO, czyli wiedziała (chyba że nie sprawdziła), że część pieniędzy pójdzie do HoReCa. Na co HoReCa ma wydać takie pieniądze? Na badania naukowe dot. produkcji ciasta do pizzy neapolitańskiej? Oczywiście, że to będą wydatki na coś, co będzie oburzające dla ludzi. A teraz próbuje robić politykę na czymś, co poparła i udaje oburzoną.

Albo jest rzeczywiście oburzona i to znaczy, że nie potrafiła ogarnąć za
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:08:32 via Wykop
  • 0
@BojWhucie: szkolenie personelu? W HoReCa? Jakie dokładnie szkolenia byś chciał im robić?

Nota bene, wtedy i tak byś miał najprawdopodobniej oburzenie ludzi, że miliardy idą na szkolenia z robienia kawy, lodów czy pizzy.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:48:12 via Wykop
  • 0
@BreathDeath: ale wiesz, że jacht jak najbardziej może być w pełni wykorzystywany w celach biznesowych? Czy w takim razie Twoje oburzenie to nowa wersja słynnych ośmiorniczek (jak to śmieć śmiał śmieć zamówić ośmiorniczki za 80 zł?! ooo pierś z kurczaka za 80 zł? proszę bardzo, smacznego panie ministrze)?
Kulturozofia_pl - @BreathDeath: ale wiesz, że jacht jak najbardziej może być w pełni ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:55:36 via Wykop
  • 0
@BreathDeath: rzecz w tym, że raczej nie widziałeś wniosków, więc brak opisu na mapach nie musi być oznaką pustego wniosku, tylko np. pomyłki urzędnika, który ją uzupełniał.
  • Odpowiedz
G.....i
konto usunięte 08.08.2025, 11:44:05
  • 25
Ciemne chmury nad Ciocią Kasią sie zbierają
#kpo #polityka
G.....i - Ciemne chmury nad Ciocią Kasią sie zbierają
#kpo #polityka

źródło: image

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 11:45:33 via Wykop
  • 4
@Grzyb_z_fugi: może w końcu pozbędziemy się tego eksperta od wszystkiego z polityki. Jest nadzieja na dobre zmiany.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 11:58:18 via Wykop
  • 2
@Grzyb_z_fugi: nie, jest populistką, która nie uprawia polityki opartej na nauce, tylko opartą o paru krzykaczy z twittera.
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:03:08 via Wykop
  • 1
@Grzyb_z_fugi: wiesz, że teraz próbujesz dyskutować z własnymi urojeniami, a nie czymś, co napisałem?
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:07:38 via Wykop
  • 0
@Lexi20: wybitne argumenty, szacunek. Na ktorym uniwersytecie cię tego uczyli?
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:15:10 via Wykop
  • 0
@Grzyb_z_fugi: właśnie obróciłeś chronologię o 180 stopni. Rozmowa przebiegała tak:

@Kulturozofia_pl: Akurat była do tej pory najpożyteczniejszą osobą w tym rządzie przez działania w kwestii nieruchomści

@Grzyb_z_fugi: nie, jest populistką, która nie uprawia polityki opartej na nauce, tylko opartą o paru krzykaczy z twittera.

@Kulturozofia_pl: A ta nauka zaleca dopłaty i ukrywanie cen?
  • Odpowiedz
Kulturozofia_pl
Kulturozofia_pl 08.08.2025, 12:34:04 via Wykop
  • 1
@Grzyb_z_fugi: XD Typie, mam ci skrina zrobić czy jak? Dosłownie ci przekleiłem po kolei wypowiedzi. W pierwszej nie piszesz nic o konkretnych działaniach, więc jak mogłem powiedzieć, że te konkretnie działania są bez oparcia na nauce? XD Weź trzy oddechy, przeczytaj to na spokojnie i się zastanów.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >
  • Blog Kulturozofia.pl, poświęcony ekonomii, filozofii i polityce w popkulturze, dezinformacją oraz analizie ekonomiczną podatków.
  • http://www.kulturozofia.pl
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Ekshibicjonista
    od 13.03.2021

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 05.11.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.06.2025

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking