Czy ten "bolec" w drzwiach kierowcy powinien zamknąc wszystkie drzwi, czy jedynie drzwi kierowcy?
Jak zrobić tzw. szybki start w aucie ze skrzynia manualną? (chodzi mi o np. wyścig z innym autem) Wciskamy sprzęgło do końca, wbijamy bieg i na całkowicie wciśnietym sprzęgle podnosimy trochę obroty a potem szybko płynnie odpuszczamy sprzęgło zwiększając obroty? Czy dajemy na półsprzęgło i dopiero w tym momencie podnosimy obroty silnika i czekamy na odpowiedni moment do startu?
Mam pytanie co do ruszania pod górkę z ręcznego na egzaminie. Wiadomo trzeba zaciągnąc ręczny i wrzucić 1, ale niektórzy już na całkowicie wciśniętym sprzęgle dodają gazu i popuszczają na półsprzęgło, a inni popuszczają na półsprzęgło i dopiero dodają gazu (po tym oczywiście zwolnienie ręcznego). Jak jest poprawnie?
#egzaminnaprawojazdy
#egzaminnaprawojazdy
konto usunięte via Android
- 0
@Averoeees
najpierw gaz a potem sprzęgło
trzeba dać autu trochę mocy by ruszyło pod górkę oraz by nie zgasło
najpierw gaz a potem sprzęgło
trzeba dać autu trochę mocy by ruszyło pod górkę oraz by nie zgasło
@Averoeees
Hejo, te auta zazwyczaj mają słabe silniki. Może też być sprzęgło w n nich bardziej zużyte. Więc aby nie zgasło najpierw sprzęgło maksymalnie, potem gaz delikatnie do 3000 obrotów i zgrabnie puszczasz ręczny. Zgrabnie = żwawo i szybko. Wtedy też widzisz co się dzieje i czy mniej lub więcej gazu jest potrzebne. Jak obroty będą za niskie to może nie ruszyć/stoczyć się/ zgasnąć.
Hejo, te auta zazwyczaj mają słabe silniki. Może też być sprzęgło w n nich bardziej zużyte. Więc aby nie zgasło najpierw sprzęgło maksymalnie, potem gaz delikatnie do 3000 obrotów i zgrabnie puszczasz ręczny. Zgrabnie = żwawo i szybko. Wtedy też widzisz co się dzieje i czy mniej lub więcej gazu jest potrzebne. Jak obroty będą za niskie to może nie ruszyć/stoczyć się/ zgasnąć.
Mam pytanie co do redukcji biegów w aucie. Zauważyłem że niektórzy robią to w taki sposób, że przy zmianie na niższy bieg po prostu powoli płynnie odpuszczają sprzęgło, a inni też powoli odpuszczają do momentu tzw. półsprzęgła przytrzymują sekunde i odpuszczają dalej do końca. Jak jest poprawnie?
Averoeees via Wykop
- 0
@Zarzutkkake: no tak ale na egzamienie raczej nie będe redukował z międzygazem
Do czego służą te dwa pokrętła przy fotelu kierowcy? Wiem że jedno odpowiada za pochylenie oparcia fotela a drugie? W większości aut które widziałem jest tylko jedno pokrętło właśnie do regulacji pochylenia, za co odpowiada to drugie? Prosiłbym o normalnie odpowiedzi
Czy jeśli zaparują szyby w aucie a silnik jest całkowicie zimny jest sens włączać nawiew na szybę odrazu po odpaleniu silnika? Nawiew zimnego powietrza zmniejszy w jakiś sposób ilość pary? Czy odpalacie nawiew na szybę dopiero po kilku minutach jak silnik sie rozgrzeje i będzie lecieć ciepłe powietrze, a gdy silnik jest całkowicie zimny usuwacie ręcznie parę wodną? (nie mam jeszcze swojego auta, pytam na przyszłość)
#samochody
#samochody
@Averoeees: ja tam czekam aż się silnik nagrzeje i dopiero daje mocniej wentylator, a tak to na połowę.
Najlepiej klimę odpalić w trybie osuszanie szyb.
Najlepiej klimę odpalić w trybie osuszanie szyb.
@Averoeees
Grzanie na maksa z minimalnym nawiewem bo wentylator na full chłodzi powietrze. Mocny nawiew dopiero jak się trochę nagrzeje. Do tego włączam co się da w do grzania np oba fotele ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To jak silny mróz bi parowanie ogarnia klima.
Grzanie na maksa z minimalnym nawiewem bo wentylator na full chłodzi powietrze. Mocny nawiew dopiero jak się trochę nagrzeje. Do tego włączam co się da w do grzania np oba fotele ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To jak silny mróz bi parowanie ogarnia klima.
Mam pytanie do osób jeżdżących na motocyklach. Jeżeli urwie mi się linka sprzęgła, w jaki sposób ruszyć motocyklem? Wiem jak to zrobić przy użyciu rozrusznika, jednak co jeśli mam tylko starter nożny (kopke). Proszę o objaśnienie co i jak bo chciałbym wiedzieć jak się zachowywać w awaryjnej sytuacji.
#motocykle
#motocyklisci
#motocykl
#motocykle
#motocyklisci
#motocykl
Mam pytanie co do klimatyzacji i ogrzewania w aucie. Jeżeli na klimatroniku ustawie przykładowo 25 stopni, gdy na dworze jest koło 10 stopni, i jednoczenie odpalę klimatyzację, to sprężarka klimatyzacji się załączy? Będzie wtedy lecieć ciepłe powietrze z nawiewu które będzie tylko osuszane przez klimę czy jak to wygląda? Prosiłbym o objaśnienie co i jak bo jestem zielony w tym temacie
#mechanikasamochodowa
#samochody
#mechanikasamochodowa
#samochody
Averoeees via Wykop
- 0
@amath: czyli będzie lecieć ciepłe powietrze z nawiewu, które będzie osuszane przez klimę? I temperatura tego powietrza z nawiewu będzie trochę niższa niż w przypadku użycia samego ogrzewania? Czy jak to wygląda?
Averoeees via Wykop
- 0
@biskup2k: czyli w takim przypadku dalej bedzie działać ogrzewanie, tylko powietrze z nawiewu będzie miało trochę mniejsza temperature i będzie bardziej osuszone? Tak to działa? Czy powietrze z nawiewu będzie miało dalej taka sama temperaturę tylko będzie dodatkowo osuszone?
Averoeees via Wykop
- 0
@trzaichlac69: odpowiedziałeś mi jak to działa technicznie ale nie o to mi chodzi. Chodzi mi o przypadek gdy ustawie 25 stopni na klimatroniku gdy na zewnątrz jest koło 10 stopni, czyli zacznie grzać i w tym czasie włączę klimatyzację. Wtedy dalej będzie leciec ciepłe powietrze, a klimatyzacja będzie je jedynie osuszać, czy jak to będzie wtedy wyglądać?
Averoeees via Wykop
- 0
@biskup2k: czyli gdy masz zaparowane szyby zimą i dopiero odpalasz samochód po długim postoju włączasz ogrzewanie i klimę jednocześnie? Odpalasz wtedy obieg zamknięty? Bo też coś o tym słyszałem żeby klimę zima odpalać na zamkniętym obiegu
Averoeees via Wykop
- 0
@biskup2k: to jeszcze jedno pytanie, wiem że w wiekszości aut klima nie odpali się przy niskiej temp. Ale czy moge mieć ją odpaloną cały rok? nie przymarznie mimo wszystko w zimniejsze dni gdy będzie pracować cały czas?
Averoeees via Wykop
- 0
@FoxX21: a co do tego nawiewu na szybę, skoro automatycznie włącza się klima to nawet jeśli nawiew będzie ustawiony na 0 (wyłączony) to po kliknięciu przycisku też automatycznie się odpali?
Averoeees via Wykop
- 0
@FoxX21: czyli jeśli nawiew jest ustawiony na 0, i kliknę grzanie na szybę to zacznie wiać dopiero jak włącze chociaż minimalnie nawiew?
Mam pytanie jak zachować sie na egzaminie na kat B. Przykładowo zatrzymuje się przy skrzyżowaniu, po ustąpieniu pierwszeństwa ruszam z jedynki i w trakcie skręcania w lewo wrzucam drugi bieg. Wiem że nie mozna manewrować jedną ręką na egzaminie ale czy dotyczy to też takich sytuacji, gdzie przez kilka sekund będe skręcał jedną ręką ze względu na zmiane biegu? (zmiana biegu na skręconych kołach). Zdjęcie przykładowe (niebieski samochód). Czy np. mam wykonać
Poleci ktoś jakiś dobry serial/film w stylu Breaking Bad? Najlepiej dostępny na netflixie
#seriale
#breakingbad
#netflix
#seriale
#breakingbad
#netflix
Averoeees via Wykop
- 0
@FreakingAwesome: tak
Averoeees via Wykop
- 1
@FreakingAwesome: obejrzane wszystko związane z BB
Pytanie do egzaminu kat B. Czy skręcając w lewo na skrzyżowaniu z sygnalizacją, jeśli wjadę jako 2 auto na skrzyżowanie i zatrzymam się w zaznaczonym miejscu za 1 autem czekając na możliwość skrętu będzie to błąd czy mogę tak zrobić (chodzi mi o tą linie warunkowego zatrzymania, czy moge zatrzymać sie mając ją między kołami?) Wiem że nie mogę zatrzymać się na przejściu dla pieszych a jak jest w tym przypadku? Oczywiście
@radziol88: Nie dodaje co chwilę tego samego, to wrzuciłem drugi raz ze zmienionym opisem, bo ludzie chyba nie do końca zrozumieli o co mi chodzi
@radziol88: patrząc po twoim profilu to udzielasz sie w takich tematach, więc byłbym wdzięczny za odpowiedź
@radziol88: chodzi mi o tą linie warunkowego zatrzymania, czy moge zatrzymać na niej np. tylnymi kołami jako drugie auto na skrzyzowaniu czekające na mozliwość skrętu w lewo? czy obowiązuje na niej zakaz zatrzymywania tak jak na pasach?
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Pytanie do egzaminu kat B. Czy skręcając w lewo na skrzyżowaniu z sygnalizacją, jeśli wjadę jako 2 auto i zatrzymam się w zaznaczonym miejscu czekając na możliwość skrętu będzie to błąd czy mogę tak zrobić (chodzi mi o tą linie poprzeczną przerywaną, moge po zatrzymaniu mieć ją miedzy kołami, czy można się jedynie zatrzymywać przed nią/za nią? Czy to bez różnicy?) Wiem że nie mogę zatrzymać się na przejściu dla pieszych a
Jeśli jadę na wprost na egzaminie, a na skrzyżowaniu pasy są oznaczone tak jak na zdjęciu i mam możliwość zajęcia dowolnego, to powinienem zająć pas środkowy czy prawy? Teoretycznie powinno się jechać jak najbliższej prawej krawędzi, jednak mogą nas hamować auta które będą skręcać w prawo, a jadąc środkowym już nie ma tego problemu, tylko nie będzie to wtedy jazda przy prawej krawędzi jezdni. Więc który zająć żeby było jak najbardziej poprawnie?
- 201
@Averoeees: Prawy
- mk_1987
- kurokagami
- Giban
- +196 innych
- 377
@Averoeees: Tylko, i wyłącznie prawy. Prawda jest taka, że im mniej będziesz na tym egzaminie jeździć, tym lepiej. Czas na jazdę po mieście jest ograniczony, więc mniej jazdy = mniej okazji, żeby coś #!$%@?ć.
- wizard84
- lomszyk
- Przypadkowy
- Nighthuntero
- haabero
- +372 innych
Mam pytanie co do jazdy autem. Czy delikatny wzrost obrotów przy redukcji np. z 4 na 3 jest szkodliwy dla auta? Bo rozumiem że po redukcji biegu obroty silnika wcale nie powinny wzrosnąć? Czy jak to wkoncu jest? (Pomijam tu technikę międzygazu)
#samochody
#samochody
@kanciak12: chodzi mi o to, że gdy jadę np. na 6 biegu i mam zamiar skręcić to w czasie hamowania i redukcji biegów po kolei obroty mają się minimalnie podnosić czy mam robić to tak żeby obroty nie wzrastały?
@Meechanik: chodzi mi o to, że gdy jadę np. na 6 biegu i mam zamiar skręcić to w czasie hamowania i redukcji biegów po kolei obroty mają się minimalnie podnosić czy mam robić to tak żeby obroty nie wzrastały?
@kanciak12: tak ale chodzi mi o to, czy przy hamowaniu i redukcji powinienem redukować biegi tak, żeby nie było słychać wzrostu obrotów, czy moge robić to tak żeby było to słyszalne, w sensie jak jest lepiej i jak powinno się robić?
Mam pytanie jak zachować się na egzaminie kat. B. Jeśli chce skręcić w lewo na skrzyżowaniu kolizyjnym z sygnalizacją i auto przede mną które również skręca w lewo wjedzie na skrzyżowanie, rozumiem że mam czekać przed sygnalizatorem aż ta osoba zjedzie, i dopiero wtedy mogę wjechać na skrzyżowanie? Czyli zaznaczone auto popełnia błąd? chodzi mi o ten przepis który zabrania wjazdu na skrzyżowanie, gdy nie ma możliwości jego opuszczenia. (dodaje jeszcze raz,
@Alter_Konto: przed sygnalizatorem czy już na skrzyżowaniu?
@reksiuzgdyni: niektórzy twierdzą że moge wjechać na skrzyżowanie nawet jako 3 i sie zatrzymać, jesli opuszcze skrzyzowanie przed zapaleniem sie swiatła zielonego dla samochodów z drogi poprzecznej
@reksiuzgdyni: ale przecież w pewnych sytuacjach nie da sie opuścić skrzyżowania nawet gdy wjedziemy pierwsi odrazu po zapaleniu zielonego, dopóki dla aut z naprzeciwka nie zapali sie czerwone, bo może byc tak duży ruch z naprzeciwka więc jak to wkońcu jest?
Mam pytanie co do przepisów. Jak chce skręcić w lewo na skrzyżowaniu z sygnalizacją i ktoś przede mną już wjechał na skrżyzowanie i sie zatrzymał, mogę wjechać za nim i również sie zatrzymać(tak jak zaznaczony samochód)? Czy musze czekać przed sygnalizatorem dopóki pojazd przede mną nie opuści skrzyzowania?
@Kulek1981: @Bodzias1844: z tego co widziałem to wszyscy na codzien robią tak jak zaznaczone czerownym auto, czyli łamią przepisy?
@sammler: pytam odnośnie tego jak sie zachować na egzaminie, rozumiem że wtedy trzeba poczekać przed światłami jeżeli już ktoś przed nami wjechał i sie zatrzymał?
Czy w wózku widłowym w którym są biegi przód/luz/tył czyli coś w stylu automatu w trakcie zmiany biegu trzeba wcisnąć hamulec tak jak w aucie z automatem czy można to robić bez hamulca? Druga sprawa czy taki widlak podnosi ładunki bez wciskania gazu? Czy jest to zależne od udźwigu i masy ładunku?
Przykładowo jeśli wózek ma udźwig 1.5 tony, to podniesie 500 kg bez wciskania gazu? Kolejne pytanie to czy po podniesieniu
Przykładowo jeśli wózek ma udźwig 1.5 tony, to podniesie 500 kg bez wciskania gazu? Kolejne pytanie to czy po podniesieniu
Pytanie co do skrzyni manualnej w aucie. Jak zduszę silnik w czasie jazdy (np. hamując aż do zatrzymania bez wciskania sprzęgła) to w momencie zgaśnięcia koła mi się zablokują od razu czy dopiero przy zatrzymywaniu? Czy może nie zablokują się wcale albo jest to zależne od biegu i prędkości?
Pytanie może i głupie ale mnie zastanawia. Jeśli wcisnę przycisk od zamykania drzwi w środku auta, po wyłączeniu zapłonu lub po zgaszeniu auto dalej będzie zamknięte? Chodzi mi o ten przycisk który znajduje się na drzwiach lub na desce rozdzielnej, nie o kluczyk.
@Aguirre_gniew_brzozy: dlaczego?
@agareas: to teraz trochę inne pytanie, mam u siebie w aucie włączone automatyczne zamykanie po ruszeniu. W momencie gdy zgaszę silnik auto dalej będzie zamknięte od zewnątrz czy muszę nacisnąć przycisk? Nie mam żadnej kontroli na przycisku od zamykania
1) Wiadomo zatrzymujemy się, zaciągamy ręczny i wbijamy bieg, ale zauważyłem że niektórzy podczas ruszania najpierw dodają trochę gazu na całkowicie wciśniętym sprzęgle, następnie dają na półsprzęgło i spuszczają ręczny, a inni najpierw dają na półsprzęgło i dopiero wtedy dodają gazu i spuszczają ręczny. Jak jest poprawnie? Czy obie metody są poprawne?
2) Czy spuszczanie ręcznego niezależnie od wielkości wzniesienia powinno wyglądać tak