Wpis z mikrobloga

Mam pytanie co do klimatyzacji i ogrzewania w aucie. Jeżeli na klimatroniku ustawie przykładowo 25 stopni, gdy na dworze jest koło 10 stopni, i jednoczenie odpalę klimatyzację, to sprężarka klimatyzacji się załączy? Będzie wtedy lecieć ciepłe powietrze z nawiewu które będzie tylko osuszane przez klimę czy jak to wygląda? Prosiłbym o objaśnienie co i jak bo jestem zielony w tym temacie
#mechanikasamochodowa
#samochody
  • 16
@amath: czyli będzie lecieć ciepłe powietrze z nawiewu, które będzie osuszane przez klimę? I temperatura tego powietrza z nawiewu będzie trochę niższa niż w przypadku użycia samego ogrzewania? Czy jak to wygląda?
@biskup2k: czyli w takim przypadku dalej bedzie działać ogrzewanie, tylko powietrze z nawiewu będzie miało trochę mniejsza temperature i będzie bardziej osuszone? Tak to działa? Czy powietrze z nawiewu będzie miało dalej taka sama temperaturę tylko będzie dodatkowo osuszone?
@Averoeees: ciepłe powietrze w kabinie bierze się z nagrzewnicy , która jest częścią układu chłodzenia silnika . Silnik wprawiony w ruch poprzez tarcie wytwarza ciepło, które odbiera płyn chłodniczy i przy pomocy pompy wody transportuje do nagrzewnicy która jest w kabinie . Tam stetownik klimy otworzy blęde silniczkiem elektrycznie sterowanym i dmuchawa wciągnie je do kabiny . Czujnik temperatury wskaże sterownikowi temperaturę jaka panuję i będzie klapami tak sterować by te
Czy powietrze z nawiewu będzie miało dalej taka sama temperaturę tylko będzie dodatkowo osuszone?


@Averoeees: Podejrzewam że będzie miało minimalnie niższą temperaturę. Ja nigdy specjalnie nie sprawdzałem czy tak jest bo zwykle zaraz po odparowaniu szyb wyłączam klimę bo paliwa szkoda.