Wpis z mikrobloga

Trafił mi dzisiaj w ręce podręcznik do #historia dla 4 klasy szkoły podstawowej, załączam spis treści.

Historia rozpoczyna się oczywiście w roku 966, wcześniej nic nie było. W ogóle poza Polską to nic nie było. Dajmy na to I WŚ - jest jedna linijka o tym że wojna była, ale tylko na potrzeby powiedzenia tego, że Polska miała szansę się odrodzić.
II WŚ? No tak, wybuchła taka wojna bo Niemcy i ZSRR napadły na Polskę, ale po co drążyć temat, skupmy się na szarych szeregach i partyzantce (2 strony). Koniec wojny i PRL? A na co to komu, patrzcie - żołnierze wyklęci.

Cała książka pisana w duchu "POLSKA GUROM", my Polacy, husaria, niezwyciężeni, a jak zwyciężeni to Chrystus narodów cierpiący za grzechy całego świata.

Nie znam się, ale wydaje mi się że wartość edukacyjna przedstawiania losowych wydarzeń kompletnie wyrwanych z kontekstu jest nikła.

Jak ja byłem w szkole wiele lat temu to szkalowałem sposób nauczania historii że właściwie 3 razy (podstawówka, gimnazjum, szkoła średnia) człowiek uczy się o mezopotamii, ale teraz widzę że jest to #!$%@? jeszcze bardziej.

#zalesie #edukacja
Antidotum119 - Trafił mi dzisiaj w ręce podręcznik do #historia dla 4 klasy szkoły po...

źródło: comment_1652633297bOoI78JL2opATYiyIjS1a4.jpg

Pobierz
  • 13
Historia rozpoczyna się oczywiście w roku 966, wcześniej nic nie było.


@Antidotum119 Jeśli chodzi o historię Polski i tych ziem to niewiele wiemy, a to co więcej wiemy to raczej niespecjalnie poziom IV klasy. Ja sobie nie wyobrażam tłumaczenia 11-latkom różnic w znaleziskach pomiędzy kulturą wielbarską a łużycką. Podobnie niuansowania z teoriami auto- i allochtonicznymi.
@BlendziorMLKV

Wszystko mają omówić już w 4 klasie?


No nie, ale według mnie należałoby przyjmować zasadę "od ogółu do szczegółu" i taka 4 klasa mogłaby być poświęcona na przedstawienie zarysu znanej historii od początków cywilizacji po dziś dzień - oczywiście jeśli ma to mieć jakiś walor edukacyjny.