@hosearkadiomorales: Ekologia w służbie zacieśniania kontaktów międzyludzkich. To nawet pasuje do naszych czasów, coraz więcej osób samotnych, odizolowanych od społeczeństwa, a tak to możesz sobie z nieznajomym plaskacza dać przy ładowarce i już jest wesoło. A że nie pojedziesz bo prundu ni masz? Oj tam, szef zrozumie a dziecko przyjdzie parę km na piechotę z przedszkola(zdrowie przede wszystkim).
Śmiejcie się, za kilka, maksymalnie kilkanaście lat wszystkich was to czeka, plus inne ciekawostki typu ograniczenia ładowania z przeciążonej sieci, limity na ładowanie o określonych godzinach, różne cenniki w zależności od obciążenia, wszystko na raz.
@RabarbarDwurolexowy: Przecież nasza sieć elektryczna nie jest gotowa na aktualny poziom zapotrzebowania, a co dopiero gdy tych elektryków pojawi się znacznie więcej. Elektrownia bełchatowska ma być wyłączona około 2036 - na razie nie wiadomo czym ją zastąpimy, bo atom odjeżdża coraz dalej i będzie co świętować jeśli do 2040 w Polsce będzie chociaż jeden w pełni funkcjonujący reaktor.
Przecież elektryki to nie jest żaden postęp (moze poza konstrukcja). Nie rozwiazuja żadnego problemu, a tworzą nowe. Jak i w jakich warunkach pozyskiwany jest lit? Prąd którym ładują to w jakich elektrowniach w Polsce powstaje? (⌐͡■͜ʖ͡■)
Czterech leafiarzy pod darmową ładowarką nie oznacza, że elektro mobilność jest zła.
Gdyby rozdawali pod lidlem paliwo za darmo, to bylibyście świadkami takiej wojny, że te kilka ostrych słów od Janusza jednego z drugim to jest pikuś. Pół biedy jakby to była benzyna ( ͡°͜ʖ͡°)
@wonsztibijski: generalnie większość osób, ma mylne wyobrażenie tego, jak wygląda ładowanie dla 99% właścicieli aut elektrycznych.
A wygląda tak, że takie osoby, ładują sobie auta w swoich garażach nocą, a rano odłączają sobie wtyczkę, (co trwa 10 sekund) i auto codziennie mają "zatankowane do pełna", mając nawet 700km miejskiego zasięgu.
Jaki procent osób robi +400 kilometrów dziennie, dzień w dzień? Nie zerowy, ale 80% osób dłuższe trasy robi kilka razy do roku,
@anonimowy_programista: W punkt. Ja mam dom i fotowoltaikę, cała "uciążliwość" procesu ładowania to podłączenie wtyczki wieczorem i odłączenie rano. Od maja do września ładuję się tylko w weekendy, żeby korzystać tylko z prądu ze słońca. W pozostałych miesiącach, podłączam się na noc, więc rano mam jeszcze bonus w postaci nagrzanego samochodu. Przez rok przejechałem 13 tys km, zużyłem 3500 kWh, co (nie licząc produkcji ze słońca), kosztowało mnie ok. 3500
Ale prostaki, jeszcze ten barański śmiech na koniec... żenada. Swoją drogą to ukazuje oczywisty problem i utopijoność założenia, że nagle wszyscy będziemy jeździć elektrykami. Gdzie te samochody mają ładować ludzie którzy mieszkają np. w blokowiskach z wielkiej płyty? Przecież to by wymagało przebudowania elektryki na poziomie sieci dystrybucyjnej. To jest niewykonalne. To jest jakaś kolejna bolszewicka utopia.
@DamianO1995: Jedziesz sobie, siedzisz, sprawdzasz.. co to jest do ch**ja? Wędkarstwo? Jak to ma działać w codzienności życia kiedy kilkaset osób zjeżdża o 16:00 z roboty na blokowisko i chcą ładować?
@mike-se-378 Ale zrozum byku - gdzie ładować? Pomyśl jak wyglądają parkingi na blokowiskach. Przy każdym miejscu parkingowym ma być stacja? Obecne sieci tego nie uciągną. Poza tym często parkingi to są klepiska gdzie nie ma nawet miejsc wyznaczonych albo parkowanie przy chodnikach. Gdzie tam jest miejsce na ładowarki? To jest oczywiste, że dąży się do drastycznego ograniczenia w ilości posiadanych samochodów.
dlatego obecnie kupowanie elektryka używanego, jak i takiego obecnie nowoczesnego nie ma najmniejszego sensu. One będą nieładowalne za 5/8 lat. Żaden operator ładowarek nie pozwoli na zajęcie ładowarki przez 40/60 minut czasu, podczas którego naładuje się 5,6 nowych technologicznie elektryków, taką używką będzie można jeździć tylko z domu na zakupy, to będzie zwykły elektrośmieć.
@kkrycha: Elektryk super pod 2-3 warunkami a. robisz krótkie dystanse po mieście, nie jeździsz w jakieś długie trasy po kilkaset km b. masz ładowarkę w domu na nocnej taryfie wtedy kiedy i tak obciążenie sieci jest znikome i cała energia idzie w gwizdek ewentualnie c. masz solary na ewentualnie ładowanie w dzień z własnych paneli
inaczej to ślepa uliczka i dojdziemy do absurdu w których trzeba będzie masowo wymieniać całą
@qusqui21: Przedstawiciele handlowi na przykład, kurierzy. Taksiarze mniej, bo oni mogą teoretycznie ładować się na postojach między kursami ale no jest spora grupa osób. Wyobraź sobie że teraz jest sezon wakacyjny i każdy jedzie elektrykiem nad morze i w połowie A2 musi się doładować. Chryste panie, to armagedon by był.
Komentarze (279)
najlepsze
@hosearkadiomorales: Ekologia w służbie zacieśniania kontaktów międzyludzkich. To nawet pasuje do naszych czasów, coraz więcej osób samotnych, odizolowanych od społeczeństwa, a tak to możesz sobie z nieznajomym plaskacza dać przy ładowarce i już jest wesoło. A że nie pojedziesz bo prundu ni masz? Oj tam, szef zrozumie a dziecko przyjdzie parę km na piechotę z przedszkola(zdrowie przede wszystkim).
źródło: temp_file7242634866468463723
Pobierzźródło: temp_file8342393149529130733
Pobierz@2Girls_1Cup: eko-groszkowych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@awful2: Przypomnij dlaczego silniki spalinowe nie moga byc autonomiczne?
Gdyby rozdawali pod lidlem paliwo za darmo, to bylibyście świadkami takiej wojny, że te kilka ostrych słów od Janusza jednego z drugim to jest pikuś. Pół biedy jakby to była benzyna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A wygląda tak, że takie osoby, ładują sobie auta w swoich garażach nocą, a rano odłączają sobie wtyczkę, (co trwa 10 sekund) i auto codziennie mają "zatankowane do pełna", mając nawet 700km miejskiego zasięgu.
Jaki procent osób robi +400 kilometrów dziennie, dzień w dzień? Nie zerowy, ale 80% osób dłuższe trasy robi kilka razy do roku,
źródło: ubitricity-header
PobierzPatusy sa wszędzie, a to ze beda jezdzic elektrykami to byla tylko kwestia czasu
a. robisz krótkie dystanse po mieście, nie jeździsz w jakieś długie trasy po kilkaset km
b. masz ładowarkę w domu na nocnej taryfie wtedy kiedy i tak obciążenie sieci jest znikome i cała energia idzie w gwizdek
ewentualnie
c. masz solary na ewentualnie ładowanie w dzień z własnych paneli
inaczej to ślepa uliczka i dojdziemy do absurdu w których trzeba będzie masowo wymieniać całą