@genkamyk: ja mając xdrive i nowiutkie opony nie brałbym tak tego zakrętu w takich warunkachxD Ale to trzeba mieć #!$%@? żeby cisnąć w tak nawalonej syfem i błotem drodze
@Kerad_Afum88: bardziej się zastanawiam co jest nie tak z tym autem, że przy ~70km/h i lekkim łuku robi fiku miku w ścianę. Przecież tam nawet kałuży nie było, tylko mokry asfalt.
@HeniekZPodLasu: bo najbardziej śliska jest nawierzchnia zaraz po tym jak spanie deszcz bo cały brud i kurz na drodze tworzy z wodą super śliska mieszanke. Jak już deszcz zmyje brud to przyczepność jest lepsza
@gucio123456: prawda, non stop widzę jakieś super fury, które pochłonęły 500% rocznego domowego budżetu, właściciel zajada się chlebem ze smalcem, o utrzymaniu auta w należytym stanie nie ma mowy- ale lans na dzielni jest, bo przecież Be Em Wu, czaisz?
Było do wyjęcia tym bardziej przy pomocy ESP i innych systemów (chyba, że wyłączone/zepsute), ale widać, że kierowca spanikował i przesadził z kontrą. Innymi słowy prędkość zdecydowanie nie dostosowana do umiejętności. Dobrze, że tylko w barierkę...
@Herqles79: Z tego co kojarzę to niektóre suvy 4x4- np Alfa Romeo Stelvio mają wręcz napęd na tył i przód się dołącza. U mnie w fiacie (aka dodge journey) napęd jest na przód. Ale i tak jak zrobię kickdown to tył się załącza na śliskim. I przez ułamek sekundy potrafi zarzucić dupa mimo że chyba max 50 proc może iść na tylną oś.
@obibokaleksandrowski: dokładnie, tylnią oś ciężko kontrolować. Fun fact: freemont ma napęd na przód ewentualnie 4x4, przy czym jak piszesz główny to przód. Journey ma główny napęd na tył, ewentualnie 4x4 choć to bliźniaki. Różnica bierze się z preferencji klientów USA i Europy
A może chciał po prostu pokazać, czego to on/ona nie umie. Bo to się trzeba naprawdę postarać, żeby na tak łagodnym, ledwo mokrym zakręcie, takie coś wywinąć. W dodatku autem z milionem systemów kontroli trakcji i innych bajerów.
@bleblebator: pewnie jakieś 40na60 ale jakie to ma znaczenie kiedy w momencie uslizgu napęd jest w stanie przenieść prawie cały moment na kola które tego potrzebują
#!$%@? on moze jechal 10-15km/h szybciej od wyprzedzanego i jakos tamten sie nie #!$%@? Opony tylko i wylacznie ewentualnie jeszcze #!$%@? czyjniki ABS (wsperaja dzialanie xDrive i kontrola trakcji) innych opcji nie ma aha i opony w rozmiarach do x3 / x5 to obecnie okolo 2200 za komplet gum ze sredniej polki i jakies 3-4k za takie dobre (niecale 1k /szt), dlatego niechetnie polaki-biedaki kupujo nowe
Kilka miesięcy temu moja żona stała na światłach na podporządkowanej, a z głównej skręcał gość, który też miał ciężka nogę, grzał jak głupi i nie trafił pas. Na szczęście pasy były rozdzielone barierką, na którą wjechał jak na rampę i pojechał na niej jak na szynach że 20 metrów podwoziem. Spadł na sąsiedni pas tuż za samochodem mojej żony. Nikomu nic się nie stało, ale wrażenia miała takie że jazdy na świecie
Komentarze (273)
najlepsze
@luk04330: panie po co dobre łopony jak mam 4x4 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Kerad_Afum88: Jak 1/4 polskich "kierowców".
Gdyby wcisnął sprzęgło i minimalnie skręcił kierownicą, to by nie było poślizgu.
Tak sobie radziłem z poślizgami jeżdżąc Polonezem.
Opony tylko i wylacznie
ewentualnie jeszcze #!$%@? czyjniki ABS (wsperaja dzialanie xDrive i kontrola trakcji)
innych opcji nie ma
aha i opony w rozmiarach do x3 / x5 to obecnie okolo 2200 za komplet gum ze sredniej polki i jakies 3-4k za takie dobre (niecale 1k /szt), dlatego niechetnie polaki-biedaki kupujo nowe
@sportpomnikow: to raczej ona miał takie wrażenia.
całe szczęście przeleciał ci obok żony
Po prostu BMW
Widzi, że mokro jest, a deptał jak by asfalcik był suchy, czysty i ładnie wygrzany przez słoneczko.
Wniosek: Kierowca nie umie jeździć i nastąpiła selekcja naturalna przez brak umiejętności oceny warunków oraz brak znajomości własnego pojazdu.