@Bad_Sector: No i widocznie ludzie jednak wolą iść po pasach. Sam jak ma do wyboru iść górą a dołem to wolę górą. W takich przejściach podziemnych zawsze jest #!$%@?. Ciemno, menele i wali moczem. Nawet w centrach miast.
i bardzo dobrze, może nie chodziłeś nigdy tymi tunelami śmierdzącymi? Bo ja jestem z Gdańska i chodziłem i wole jak człowiek, przejśc normalnie. A kierowcy siędzą sobie wygodnie w autku i tak się nawzajem korkują, nie zrobi im to różnicy
@lukash_jb: taa, oczywiscie, na zlosc kierowcom ludzie wola przejsc szybciej i wygodniej w chwile przejsciem. Przeciez mozna zejsc po oblodzonych schodach, potem ominac kałuże, tradycyjnie w tamtym tunelu, i juz, cyk, sa schody w góre. Przeciez wiadomo, ze jak ktos chodzi na piechote, to na pewno biedak , nie ma roboty i nigdzie mu sie nie spieszy :)
Ah Ci mityczni kierowcy, niech im to będzie gorzej ( ͡°͜ʖ͡°)
@lukash_jb: ja jestem mitycznym kierowcą z gdańska i popieram przejścia naziemne, nie widzę powodu żeby przez główny jeździć gdziekolwiek. Jest tunel pod martwą wisłą, są dwie obwodnice a budują trzecią - ścisłe centrum powinno być dla pieszych.
To nie jest pierwsze takie rozwiązanie i jedyne w trójmieście. Zamiast krytykować to pomyśl czy osobom starszym i niepełnosprawnym takie rozwiązanie nie ułatwi życia. Polecam ze złamaną nogą w zimie dostać się do przystanku tramwajowego korzystając z tego przejścia podziemnego.
@Kristof7: dokladnie. a idiotom ktorzy krzycza ze sa windy to od razu powiem ze windy nie dzialaja 90% czasu. to samo schody ruchome. w samochodzie na glowe nie pada mozna poczekac przed przejsciem
@highlander: Nawet kiedyś na rondzie Regana we Wrocławiu rozmawiałem z niepełnosprawnym na wózku, ze smutkiem mówił, że prawnie nigdy nie może z windy skorzystać, albo wyłączona albo jakiś debil ją zniszczy.
Ja bym powiedział, że chodzi o ciągu pieszego. Najwidoczniej istnieje spory ciąg pieszy, i dla niego zaprojektowane jest przejście podziemne. Jednocześnie, mała wygoda jego użytkowania sprawia, że dla całej reszty jest przejście dla pieszych.
Za przykład niech posłuży ta kładka praktycznie nad przejściem dla pieszych (chociaż tutaj brak jest wejścia bezpośrednio z jednej strony ulicy).
OP zapomniał, że na świecie istnieją osoby z niepełnosprawnościami, osoby prowadzące wózki z dziećmi, osoby niedowidzące, osoby starsze, i tak dalej, które niekoniecznie mają ochotę dymać po schodach. Przejścia podziemne dyskryminują, dlatego należy dążyć do tego, aby w przestrzeni miejskiej było możliwie dużo przejść na powierzchni. Dlaczego to ja mam schodzić do podziemi, a blachosmrody maja sobie jeździć? Niech oni jeżdżą pod ziemią albo po kładkach.
@Mauro666: no widzisz, a jak Warszawie kawałek Wisłostrady miasto wpuściło pod ziemię żeby odzyskać przestrzeń, to się geniusze do dziś śmieją, że hehe, tunel wzdłuż Wisły, idioci... Tymczasem rozwiązanie jest świetne, bo w tym rejonie i tak jechał tylko tranzyt.
No i bardzo dobrze. Przejścia podziemne są spoko o ile są dobrze utrzymane. Jestem z Gdańska i akurat w tym przejściu nie wali menelem i nie trzeba iść na wdechu, ale kiedy jest mokro te schody są strasznie śliskie. Jak miałem rozwaloną nogę i chodziłem o kulach, a było mokro, to naprawdę był zajebisty wybór - albo ciśniesz po schodach i liczysz, że nic się nie stanie, albo dymaj 200 metrów dalej
@gerbilos: Właśnie doczytałem, że mój komentarz jest praktycznie kalką komentarza @Kristof7 ( ͡°͜ʖ͡°) ITT: ludzie z Gdańska bronią pomysłu, ludzie spoza jebią na władze miasta w którym nie mieszkają xD
@kobiaszu: przecież masz przejścia dwa koło urzędu miejskiego
Zauważ, że Gdańsk ma tak #!$%@? infrastrukture drogowa, że ludzie jadący na Orunię czy Pruszcza muszą się pchać codziennie przez centrum. Sam tak dojeżdżałem do liceum i czy na studia. Kiedyś trasę 14 km komunikacja w latach 02-05 robiłem od 6.38 do 7:20-7:30. Autobus i tramwaj. Teraz to można sobie tylko pomarzyć i marnujesz życie w korkach.
@TheDzions: nie chodzi o przejście 100 metrów więcej. Chodzi o trudność w pokonaniu schodów przez inwalidę o kulach lub zwyczajnie, osobę starszą o lasce.
@TheDzions: Ty chyba nigdy wózka z gondola ze schodów nie znosiłeś co nie? Nie mówiąc już o sytuacji, gdzie jesteś sam i nie ma kto dziecka przytrzymać. bardzo dobrze, ze robią przejścia naziemne - tunele to jakaś porażka. Kiedy jestem w Polsce i widze tunel to az mnie wzdryga. Zawsze, ale to zawsze, podczas pobytu jest chociaż jedna widna która nie działa i wtedy musiałam prosić obcych ludzi, żeby mi wózek
Normalny trend w prawie każdym mieście. W wielu miejscach gdzie kiedyś nie mogło być przejścia dla pieszych ruch został uspokojony i już można, więc dlaczego nie? Mają zasypać przejście podziemne żebyś się nie czepiał?
@LibertyPrime: w promieniu 200m masz kolejne skrzyżowania ze światłami więc synchronizacja dla prawidłowo jadącego samochodu nie będzie problemem i nic nie spowolni
Był czas, że wysiadałem z autobusu (jestem ze wsi) przy krewetce i dzień w dzień musiałem tym śmierdzącym tunelem chodzi. Pasy prawdopodobnie nie tylko ułatwiłyby pieszym życie ale też dadzą szansę rozładować ruch na dalszym odcinku drogi. Plus wydaje mi się, że zjazd np. wózkiem z tego stromego zjazdu do tunelu nie jest mega wygodny.
Nie rozumiem zdziwienia - to byl projekt z budzetu obywatelskiego ktory najwyrazniej zdobyl w koncu odpowiednia popularnosc. Pare razy sie przewijal jak mieszkalem w Gdansku. Wiec tutaj zdecydowali sami mieszkancy.
I bardzo #!$%@? dobrze, jeśli już coś, to samochody powinny jeździć tunelami, dla ludzi niepełnosprawnych, starszych czy chociażby mających większy bagaż lub rower takie przejście to jednak jest mniejsza, większa lub niemożliwa do pokonania przeszkoda.
@mateopoznan: Nie przetłumaczysz. Setki badań powstało na ten temat, a za każdym razem jak na wykopie wypłynie temat likwidowania jakiegoś przejścia, lub wprowadzenia równloegle pasów na jezdni, to niektórzy walczą z taką zaciekłością, że żeby ratować likwidowane przejście przed buldożerem, byliby skłonii się do niego przywiązać jak do pomnika przyrody XD
Ze względu na wartość historyczno-turystyczną tej części Gdańska od nowoczesnej galerii Forum Gdańsk po zabytkowy dworzec Gdańsk Główny droga krajowa numer 91 kwalifikuje się do całkowitego schowania w tunelu a nad nią powinna powstać strefa pełna zieleni, deptaków i ścieżek rowerowych (przykłady ze świata Big Dig w Bosotnie) łącząca dworzec i galerię ze starą częścią Gdańska. Samochody i zbiorkom jechałyby tunelem, no ale koszt czegoś takiego to miliardy złotych, samorząd musiałby się
@Gorzki_stulejarz: Że co? Ten przewymiarowany, obrzydliwy architeltonicznie i lokalizacyjnie wągier miejskiej tkanki nazywasz "nowoczesną galerią"? Z tym bunkrem na rogu skrywającym lewe kino? Z niewydolnym parkingiem i wiecznymi korkami? Chyba jaja sobie robisz.
@trenosaurus: Wpis dotyczy głównie schowania drogi krajowej w tunelu ze względu na cenną tkankę urbanistyczną którą droga obecnie zajmuje ale na ten temat wykopek już nie ma nic do powiedzenia to trzeba było się przypieprzyć do neutralnego przymiotnika opisującego galerię Forum. Na zdrówko i miłej soboty.
I bardzo dobrze, ludzie to nie szczury żeby kanałami się przemieszczać. Przejścia podziemne to mogą być pod torami kolejowymi a nie pod zwykłymi ulicami w centrum miasta.
Ten temat będzie ciągle powracał. W ubiegłym wieku na hurra pobudowano przejść podziemnych zazwyczaj bez wind i teraz jak się okazuje, że trzeba dostawić windy to faja mieknie to wolą zlikwidować. Zresztą słusznie, bo dodać winde to jedno a pilnować, żeby ciągle działała to druga sprawa.
Mieszkam w Gdańsku od urodzenia i nie zgadzam się z komentarzami mówiącymi, że to dobre rozwiązanie. Przebicie się przez okolice dworca to już jest masakra. Tunel był dobrym rozwiązaniem, bo zapewniał sprawny ruch i samochodów i pieszych. Teraz ruch pieszych zostanie puszczony górą i w rezultacie pokonanie tego odcinka drogi zajmie więcej czasu zarówno pieszym jak i samochodom.
Pojawiają się argumenty o niepełnosprawnych i niesprawnych windach. Super wymówka - miasto nie ogarnia
@F1A2Z3A4: No znowu szukanie wymówek. Nie sposób posprzątać śmieci albo serwisować windy to zrobimy utrudnienie ruchu samochodów pomimo, że tunel już jest.
Gdańskie tunele mają złą reputację głównie z powodu lat 1990-2000, ale wtedy to można było dostać #!$%@? i stojąc na przystanku.
Komentarze (302)
najlepsze
@lukash_jb: ja jestem mitycznym kierowcą z gdańska i popieram przejścia naziemne, nie widzę powodu żeby przez główny jeździć gdziekolwiek. Jest tunel pod martwą wisłą, są dwie obwodnice a budują trzecią - ścisłe centrum powinno być dla pieszych.
Tak wygaszą jak tunel przy przejściu przejściu przy skrzyżowaniu Łąkowej z Podwalem. XD
@pawelczixd
Ja bym powiedział, że chodzi o ciągu pieszego. Najwidoczniej istnieje spory ciąg pieszy, i dla niego zaprojektowane jest przejście podziemne. Jednocześnie, mała wygoda jego użytkowania sprawia, że dla całej reszty jest przejście dla pieszych.
Za przykład niech posłuży ta kładka praktycznie nad przejściem dla pieszych (chociaż tutaj brak jest wejścia bezpośrednio z jednej strony ulicy).
https://maps.app.goo.gl/tdgvCkfnHKf5sdUu9
Kit z tym że i tak się całe Podwale korkuje w godzinach szczytu z tym przejściem, czy nie
Tymczasem rozwiązanie jest świetne, bo w tym rejonie i tak jechał tylko tranzyt.
http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-83676177-d553-454d-af97-28ee6aa2e24e
https://www.bryla.pl/bryla/1,85298,13496044,Przyszlosc_miast_lezy_nad_rzekami__WYWIAD_.html
https://sztuka-krajobrazu.pl/1681/artykul/przywrocenie-rzeki-do-miasta
https://gig.eu/sites/default/files/attachments/projekty/reuris_podrecznik_act.pdf
https://klubjagiellonski.pl/2021/08/12/koniec-z-betonoza-w-miastach-sa-nowe-wytyczne-generalnej-konserwator-zabytkow-bedzie-wiecej-drzew-i-zieleni/
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/51,54420,26981804.html?i=1
ITT: ludzie z Gdańska bronią pomysłu, ludzie spoza jebią na władze miasta w którym nie mieszkają xD
@gerbilos: W końcu wykop. Elita internatu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak zwykle największy ból dupy mają albo pisowski trolle albo ludzie którzy nigdy w Gdansku nie byli
Zauważ, że Gdańsk ma tak #!$%@? infrastrukture drogowa, że ludzie jadący na Orunię czy Pruszcza muszą się pchać codziennie przez centrum.
Sam tak dojeżdżałem do liceum i czy na studia.
Kiedyś trasę 14 km komunikacja w latach 02-05 robiłem od 6.38 do 7:20-7:30. Autobus i tramwaj.
Teraz to można sobie tylko pomarzyć i marnujesz życie w korkach.
Zapraszamy do stolicy
@LibertyPrime: No i? Pieszych też tam jest dużo, bo to punkt centralny Gdańska ¯\_(ツ)_/¯
Był czas, że wysiadałem z autobusu (jestem ze wsi) przy krewetce i dzień w dzień musiałem tym śmierdzącym tunelem chodzi. Pasy prawdopodobnie nie tylko ułatwiłyby pieszym życie ale też dadzą szansę rozładować ruch na dalszym odcinku drogi. Plus wydaje mi się, że zjazd np. wózkiem z tego stromego zjazdu do tunelu nie jest mega wygodny.
To twoje "xD" w tym wypadku wzbudza we mnie dużą
należy je zostawić jak są, ale tworzyć normalne przejścia naziemne.
@Gorzki_stulejarz: Że co? Ten przewymiarowany, obrzydliwy architeltonicznie i lokalizacyjnie wągier miejskiej tkanki nazywasz "nowoczesną galerią"? Z tym bunkrem na rogu skrywającym lewe kino? Z niewydolnym parkingiem i wiecznymi korkami? Chyba jaja sobie robisz.
Przejścia podziemne to mogą być pod torami kolejowymi a nie pod zwykłymi ulicami w centrum miasta.
Pojawiają się argumenty o niepełnosprawnych i niesprawnych windach. Super wymówka - miasto nie ogarnia
Gdańskie tunele mają złą reputację głównie z powodu lat 1990-2000, ale wtedy to można było dostać #!$%@? i stojąc na przystanku.