@mateopoznan: Nie przetłumaczysz. Setki badań powstało na ten temat, a za każdym razem jak na wykopie wypłynie temat likwidowania jakiegoś przejścia, lub wprowadzenia równloegle pasów na jezdni, to niektórzy walczą z taką zaciekłością, że żeby ratować likwidowane przejście przed buldożerem, byliby skłonii się do niego przywiązać jak do pomnika przyrody XD
Ze względu na wartość historyczno-turystyczną tej części Gdańska od nowoczesnej galerii Forum Gdańsk po zabytkowy dworzec Gdańsk Główny droga krajowa numer 91 kwalifikuje się do całkowitego schowania w tunelu a nad nią powinna powstać strefa pełna zieleni, deptaków i ścieżek rowerowych (przykłady ze świata Big Dig w Bosotnie) łącząca dworzec i galerię ze starą częścią Gdańska. Samochody i zbiorkom jechałyby tunelem, no ale koszt czegoś takiego to miliardy złotych, samorząd musiałby się
@Gorzki_stulejarz: Że co? Ten przewymiarowany, obrzydliwy architeltonicznie i lokalizacyjnie wągier miejskiej tkanki nazywasz "nowoczesną galerią"? Z tym bunkrem na rogu skrywającym lewe kino? Z niewydolnym parkingiem i wiecznymi korkami? Chyba jaja sobie robisz.
@trenosaurus: Wpis dotyczy głównie schowania drogi krajowej w tunelu ze względu na cenną tkankę urbanistyczną którą droga obecnie zajmuje ale na ten temat wykopek już nie ma nic do powiedzenia to trzeba było się przypieprzyć do neutralnego przymiotnika opisującego galerię Forum. Na zdrówko i miłej soboty.
I bardzo dobrze, ludzie to nie szczury żeby kanałami się przemieszczać. Przejścia podziemne to mogą być pod torami kolejowymi a nie pod zwykłymi ulicami w centrum miasta.
Ten temat będzie ciągle powracał. W ubiegłym wieku na hurra pobudowano przejść podziemnych zazwyczaj bez wind i teraz jak się okazuje, że trzeba dostawić windy to faja mieknie to wolą zlikwidować. Zresztą słusznie, bo dodać winde to jedno a pilnować, żeby ciągle działała to druga sprawa.
Mieszkam w Gdańsku od urodzenia i nie zgadzam się z komentarzami mówiącymi, że to dobre rozwiązanie. Przebicie się przez okolice dworca to już jest masakra. Tunel był dobrym rozwiązaniem, bo zapewniał sprawny ruch i samochodów i pieszych. Teraz ruch pieszych zostanie puszczony górą i w rezultacie pokonanie tego odcinka drogi zajmie więcej czasu zarówno pieszym jak i samochodom.
Pojawiają się argumenty o niepełnosprawnych i niesprawnych windach. Super wymówka - miasto nie ogarnia
@F1A2Z3A4: No znowu szukanie wymówek. Nie sposób posprzątać śmieci albo serwisować windy to zrobimy utrudnienie ruchu samochodów pomimo, że tunel już jest.
Gdańskie tunele mają złą reputację głównie z powodu lat 1990-2000, ale wtedy to można było dostać #!$%@? i stojąc na przystanku.
I bardzo dobrze! Mieszkam w Gdańsku, na to przejście czekamy od lat i mówię to jako kierowca. Nie wolno spychać pieszych do podziemii, to jest bardzo upierdliwe i rozrywa tkankę miejska. Zobaczcie co się stało po wybudowaniu przejść na podwalu przedmiejskim.
@kasa: pozdrawiam ziomka. Też uważam, że to przejście jest bardzo potrzebne, a jak komuś przeszkadza spiętrzenie ruchu to przecież jest wygodny objazd tunelem pod Forum Budynium.
Jak chociaż jedna widna jest zepsuta to babka z dzieckiem i tak pójdzie górą, więc lepiej niech ma przejście. Były ostatnio statystyki jak czesto windy do przejść podziemnych sa nieczynne i wniosek był taki, że jest dramat.
Komentarze (302)
najlepsze
należy je zostawić jak są, ale tworzyć normalne przejścia naziemne.
@Gorzki_stulejarz: Że co? Ten przewymiarowany, obrzydliwy architeltonicznie i lokalizacyjnie wągier miejskiej tkanki nazywasz "nowoczesną galerią"? Z tym bunkrem na rogu skrywającym lewe kino? Z niewydolnym parkingiem i wiecznymi korkami? Chyba jaja sobie robisz.
Przejścia podziemne to mogą być pod torami kolejowymi a nie pod zwykłymi ulicami w centrum miasta.
Pojawiają się argumenty o niepełnosprawnych i niesprawnych windach. Super wymówka - miasto nie ogarnia
Gdańskie tunele mają złą reputację głównie z powodu lat 1990-2000, ale wtedy to można było dostać #!$%@? i stojąc na przystanku.