Rząd przyjął projekt nowelizacji nt. m.in. pierwszeństwa pieszych na przejściu
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1606218975ja39JpeGj9EESpLvvoiKGm,w300h194.jpg)
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy. Zgodnie z nowymi przepisami, piesi będą mieli pierwszeństwo przy wchodzeniu na przejście. Obniżona zostanie także dopuszczalna prędkość pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach nocnych - do 50 km/h.
- #
- #
- #
- #
- #
- 592
Komentarze (592)
najlepsze
W myśl nowej zasady przed każdym przejściem będziesz musiał zwalniać praktycznie do zera bo nigdy nie będziesz wiedział czy za chwilę zza krzaków nie wyskoczy ci jakiś Seba który nagle stwierdzili że mam ochotę przejść przez pasy. już
Brawo rzont! Jak zwykle zabieracie się do wszystkie od dupy strony. Zamiast zając się skrzyżowaniami i przygotować je najpierw do takiej decyzji, to najlepiej zmienić prawo i patrzeć jak zaczynają się igrzyska. Jak zwykle byle jak, byle na szybko.
@mietkomietko: nie ma takiego przepisu
@mietkomietko: Czemu możliwość utraty?
No i jeszcze mamy te wielopasmowe przejścia, których w zachodnich krajach w ogóle nie ma i nie są dozwolone.
Nie wiem, podaj mi taką okulistę, która mi
@Krosi on nie trolluje, pisze to na serio.
To, cyt. Pana kolarza Szurkowskiego, "cudowne dziecko dwóch pedałów".
U nas modle się podczas wieczornego jesiennego deszczu, żeby zauważyć pieszego zbliżającego się do nieoświetlonego przejścia. W mieście wygląda to źle, ale na wsiach jest naprawdę dramat. Tu nie jest problem w przepisach, tylko infrastrukturze. Wprowadzenie przepisów, których nie da się przestrzegać nie ma moim zdaniem sensu. Więcej osób przez to zginie.
Po pierwsze, przechodzenie poza wyznaczonym przejściem nie jest w cywilizowanym kraju wykroczeniem, po prostu pieszy nie ma wtedy pierwszeństwa.
Po drugie, zebry wyznaczone są w miejscach dobrze widocznych, w ewidentnych ciągach komunikacyjnych
Dodatkowy bonus jeśli jest na zakręcie.
Dodatkowy bonus nr 2 - hulajnoga elektryczna to na razie nadal wg interpretacji policji pieszy, więc "pieszy" może "wejść" na przejście i
@reddin: To samo dotyczy tras poza terenem zabudowanym, gdzie jest 90 a jednocześnie piesi i rowerzyści mogą tam się znajdować.
@Dadas77: Oczywiście ludzie (i zwierzęta) śpiący w tych wsiach się nie liczą. Samochód poruszający się z prędkością 70 km/h wytwarza ok. dwa razy więcej hałasu, niż taki, który jedzie 50 km/h i jest prawie czterokrotnie głośniejszy niż jadący 30 km/h. Ale w końcu kto by się liczył z ludźmi, skoro pan i władca jedzie, prawda?
Kwestie
W Niemczech i Belgii tez tak jest. I szczególna ostrożność tez musi być.
Zmiany głupie, bez zmian w infrastrukturze. W Grecji pieszy nie ma żadnych praw a wypadków na pasach maja mniej niż w Polsce. Magia? Niezupełnie.
W każdym cywilizowanym kraju pieszy na i nawet przed przejściem ma pierwszeństwo. W każdym cywilizowanym kraju kierowcy tego przestrzegają.
-Tylko w Polsce jakoś magicznie wszyscy kierowcy mają większe doświadczenie od kierowców zachodnich w związku z tym wiedzą lepiej.
-Tylko w Polsce wysokie ceny benzyny są argumentem przeciw ciągłym zwalnianiu przed przejściem ale jednocześnie nie
A teraz czekam na minusy od wszystkich, ktorym 10 razy dziennie piesi wynuszaja pierwszeństwo. Jakos robiac 50k-60k km rocznie nie miałem od lat taka sytuację. Wszystkie imby
Słuchawki na uszach łeb w telefonie i heja. Co gorsza ostatnio pacjentka biegła z wózkiem na przejście wprost pod ciężarówkę. myślisz że w domu się przyzna że wbiegła pod ciężarówkę czy powie że
@PrawdziwyRealista: Tak z ciekawości i trochę poza tematem. Jak w Niemczech jest uregulowana sprawa jazdy w nocy - chodzi mi o jazdę z taką prędkością, żeby być w stanie się
Nieoświetlone przejście = trzeba zwolnić
Krzaki i inne gówno przy przejściu= trzeba zwolnić
Wioska noc = trzeba zwolnić
Mgła, deszcz, złe warunki = trzeba zwolnic
Niestety jak się czyta komentarze, większość oburzona że nie można #!$%@?ć przy zlej pogodzie to ręce opadają. CDzieci nie będą rozsądniejsze niż im wiek pozwala,
Mieszkam w miejscowości przez która przebiega DK. Mało który tutaj zwalnia do 50km/h.
Nieopodal mnie jest przejście dla pieszych. Nie przejdziesz bez wyraźnego zasygnalizowania albo zwyczajnie wpi3rd01enia się na pasy.
Jednak infrastruktura też jest do poprawy.
O ile same pasy są oświetlone to w obrębie przejścia jest zwyczajnie ciemno. I niejednokrotnie nie widać czy ktoś się zbliża do przejścia.
Przytoczę poraz kolejny przykład miejscowości w której mieszkam.
Kontrola prędkości. Policja zamiast stać przy przejściu dla pieszych, ustawia się tak by bloczek mandatowy jak najszybciej się skończył.
A przez przejście jak nie mogłeś przejść tak dalej lipa bo nikt się nie zatrzyma.
@MistrzMieczyslaw
Ja się z Tobą zgadzam, tylko akurat ten argument źle używasz, bo zasada ograniczonego zaufania mówi o tym że Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
@piter-forfiter: no i to jakiś problem jest? Bo nie rozumiem.
@Krupier: bardzo duży problem. Nasza infrastruktura ma złe założenia, pieszy nie może przejść w dowolnym miejscu i robi się tysiące przejść dla pieszych. Zatrzymując się 50 razy w drodze do pracy na każdym przejściu będą zajebiste korki. I tak, twój autobus też będzie stał w tych jebitnych korkach
Idea dobra żeby przy miał pierwszeństwo, ale w praktyce to wydaje się dosyć niebezpieczna zmiana. Ponieważ pieszy może przez to bardziej pewnie wchodzić na pasy, a jest pewna grupa kierowców która już teraz ma za nic to że ktoś po pasach przechodzi. Oby tak nie było ale to może zwiększyć liczbę wypadków.
Więc wchodząc pod auto jadące 50km/h które jest bliżej niż 25m się wpada pod auto!
Do tej pory nie można było wchodzić pod nadjeżdżające auto... No ale widać rząd chce znieść prawa fizyki ustawą!( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zdecydowanie jestem za tym jak realizowane jest to w Niemczech. A u nas - samo oświetlenie jest problemem, o rozmieszczeniu przejść i znaków nie wspomnę. Jak ktoś mądrze powiedział - zamiast zacząć od infrastruktury, próbują problem załatać zmianą