Chociaż jedna łyżka miodu w tej beczce dziegciu. Zmiana zdecydowanie na plus, dzieciaki znacznie lepiej przyswajają wiedzę rano, gdy nie są jeszcze zmęczone całym dniem zajęć. To teraz jeszcze religia na koniec dnia, aby mogły się urywać, i jest git ( ͡°͜ʖ͡°)
@Kondono: akurat wydłużanie tych przerw to bezsens, szczególnie jak nauczycielki mają tendencję do przetrzymywania na lekcji - teraz po prostu godzina lekcyjna się wydłuży z 45+2 do np. 45+7 minut. Ja bym tam wolał nie mieć przerw niż siedzieć pół godziny dłużej w szkole.
@ostatni_lantianin: jak nauczycielka wydłuża lekcję to trzeba nauczyć dziecko asertywności i szacunku do swojego czasu. Zostają na dodatkowe 15 minut przerwy a potem robią darmowe nadgodziny w pracy bo nie nauczono ich, że jak się umawia na X godzin lekcji/pracy to właśnie tyle powinny one trwać, a zostać dłużej można tylko w uzasadnionych przypadkach.
@YourNightmare: zajecia wieczorem dobrze wchodziły, zwłaszcza w piątki, bo miałeś czas na wytrzeźwienie po czwartku i po zajęciach idealna pora na kolejny melanż.
@Mordschlag: a po co ktokolwiek ogarnięty w naukach ścisłych i pedagogice miałby pracować jako nauczyciel? Istnieje miliard lepszych, lepiej płatnych ścieżek kariery.
@tyrytyty: z pasji? ¯\_(ツ)_/¯ osobiście znam gościa który nauczycielem był bo lubił wykładać fizykę, a jego głównym źródłem utrzymania była firma zajmująca się jakimiś instalacjami cieplnymi
@pss8888: jak przypomnę sobie czasy szkolne to aż mnie ściska w żołądku... Gorzej jak w więzieniu, bo jeszcze te wszystkie sprawdziany, testy, odpytywania potem prace domowe, nauka w domu... za żadne skarby nie wrócił bym do tych czasów, chyba ze z takiego masochistycznego sentymentu, na parę dni... Fakt wspomina się niektóre sytuacje, jakieś doświadczenia, śmieszne sytuacje ale to jak na froncie wojennym z kumplem, można wracać wspomnieniami, doswiadczeniami ale nikt
Fizycznie niemożliwe jest ograniczenie przedmiotów trudnych do pierwszych 5. lekcji w klasie ósmej, gdzie przy 32-34 (dyrektorskie) godzinach tygodniowo z michałków zostały: wf, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa. Nie ma muzyki czy plastyki jak w klasach młodszych. Luźnych godzin jest raptem 5-7 tygodniowo, więc biologia czy fizyka i tak trafią na 6-7 godzinę lekcyjną. edit, bo zaraz się ktoś obudzi, te 32h to bez religii.
@krystal_Tri_tapik Masz rację. Ale plusów nie będzie bo tylko nauczyciele i ludzie mający odrobinę inteligencji znają i rozumieją ten problem. Jiz teraz nauczyciele maja od 3 do 10 okienek a co dopiero jakby ułożyć plan wg tego chorego schematu?!
@ZbednyNick mam w rodzinie nauczycieli i z tego, co mówią, wynika że okienka są im na rękę. Zawsze to godzina czy dwie na sprawdzenie sprawdzianów (jeśli się wyrobią, to nie przynoszą pracy do domu), przygotowanie ksero czy materiałów na lekcje, albo lunch. Jeśli ktoś umie zorganizować swój czas, to poradzi sobie z takim okienkiem.
Popatrz na to z tej strony: nauczyciel kończąc zajęcia idzie na dyżur. Nie ma zbyt dużo czasu
@czajniko: polski jeszcze nie jest taki nielogiczny jak masz klucz. Nielogiczne to jest z-----e nauczanie polskiego. Najpierw czytasz lekturę/wiersz i starasz się zgadnąć o co chodzi, a dopiero potem poznajesz kontekst. To jakby na matmie ci dali rozwiązanie, kazali napisać równanie wyjściowe, a potem podawali treść.
Komentarze (300)
najlepsze
Klasyk na rozszerzonej matmie, najlepsze były 3 pod rząd na ostatnich godzinach w piątek
źródło: comment_CI07M7tLiFEnh8aTA4lR5BixFWAOkL8c.jpg
Pobierzosobiście znam gościa który nauczycielem był bo lubił wykładać fizykę, a jego głównym źródłem utrzymania była firma zajmująca się jakimiś instalacjami cieplnymi
źródło: comment_1odJpikx68E1nTcT8ZV2dxcqv1EAJ5V4.jpg
PobierzCo więcej, mówię o sytuacji idealnej ze szkołą,
Jiz teraz nauczyciele maja od 3 do 10 okienek a co dopiero jakby ułożyć plan wg tego chorego schematu?!
Popatrz na to z tej strony: nauczyciel kończąc zajęcia idzie na dyżur. Nie ma zbyt dużo czasu
Najpierw czytasz lekturę/wiersz i starasz się zgadnąć o co chodzi, a dopiero potem poznajesz kontekst.
To jakby na matmie ci dali rozwiązanie, kazali napisać równanie wyjściowe, a potem podawali treść.