Wpis z mikrobloga

✨️ Zwolnienia w korporacji - jak się przygotować?
Hej mireczki,

Pracuje dla korpo i dział w którym robię otrzymał informację, że ze 100 pracowników do zwolnienia musi iść 5 osób. Pracuję w IT od 10 lat i w sumie to jest pierwsza taka sytuacja u mnie i nie wiem czego się spodziewać. Czytałem, że generalnie do odstrzału idą najdroższe jednostki i "świeżaki". Zastanawiam się, czy mam się czego obawiać. Z jednej strony jestem jednym z pierwszych pracowników gdy firma powstała (pracuję 4,5 a firma istnieje od 6 lat), raz dostałem podwyżkę i zarabiam dość przeciętnie w porównaniu do innych (którzy byli po podwyżkę po 3-5 razy). O ile się tez dobrze orientuję, to w pracy nikt się nie obija i każdy pracuje.

Przez ostatnie dwa lata firma zatrudniła z 20-30 nowych osób i podejrzewam, że otrzymali taką samą stawkę jak ja, albo nawet i większą (Przeciętnie ludzie zarabiają o 10-30% więcej ode mnie, ale jest też kilka osób które zarabiają mniej). Generalnie nie ma u nas juniorów, głównie midy i seniorzy i różne stanowiska, od frontu pod PM, tech leady itp.

Jedyne co wiem, to że dyrektor działu ma już listę ludzi do zwolnienia i nie była konsultowana z nikim bo nawet tech leaderzy ( w tym jeden jest moim dobry przyjacielem szczerze mi powiedział, że nie mają żadnych info i jest niewiadoma) boją się o posadę, więc jestem prawie pewny, że ludzi wybierała Grażynka z HR'u ale mogę się mylić

Ta cała sytuacja wynika z tego, że firmę za kilka miliardów odkupili inwestorzy z Dubaju i teraz chcą windować cenę i ciąć koszta aby odsprzedać firmę z zyskiem, się nawet z tym nie kryli.. Rok temu poleciały masowe zwolnienia w głównej siedzibie i posadę straciło ponad 1000 osób.