Wpis z mikrobloga

Prześle 100zl blikiem, jak ktoś zaproponuje skuteczne rozwiązanie problemu.

Pacjent: Opel Astra K 1.4T HB, 125KM, benzyna

Błąd: Powracający check engine: P0420 Nieprawidłowa wydajność katalizatora
Objawy: Aktualnie właściwie żadne podczas jazdy (brak spadku mocy, brak falowania, brak smrodu w kabinie, brak problemu z odpalaniem). Natomiast przed wymiana kata, było zwiększone spalanie.

Co zostało zrobione:

Niezwiązane ale w tym roku:
- Wymiana Turbo
- Wymiana świec
- Regeneracja klimy

Dotyczące błędu:
- Wymiana sondy lambda
- Czyszczenie przepustnicy (jednorazowo był błąd o wysokiej temp.)
- Wymiana zaworu EVAP (jednorazowo był błąd wskazujący na evap)
- Wymieniony katalizator na nowy
- Sprawdzenie potencjalnych nieszczelności
- Na stacji diagnostycznej pomiary spalania wyszły dosłownie idealnie
- Kalibracja systemu programem OP COM OE

#motoryzacja #samochody #opel #astra
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

obd za 5 dyszek i kasujesz. Ja tak robiłem w Clio przez ładnych kilka lat i dalej jeździ


@yrrotnuu: nie no k---a idealne rozwiązanie problemu.
To nie prościej izolacją z-----ć kontrolkę, żeby nie świeciła? xD 50zł zostanie na browara heeheheh
a jak zawieszenie w------e to wystarczy radio podgłośnić. Możem serwis
  • Odpowiedz
  • 0
@SaperX: Tak, potrafi sam z siebie zniknąć (nawet na kilka dni), a później powraca. Częściej jest jak go nie ma. @hpiotrekh: Przypadkiem to nie jest zwykła sonda lambda za katalizatorem, ta która służy wyłącznie do pomiarów? Jeżeli tak, to ostatnio ją wymieniliśmy.
  • Odpowiedz
  • 0
sprawdź czy wtryski nie leją


@walokid: Była mowa o tym, żeby może to sprawdzić też. Natomiast czy lejące wtryski nie dawały by jakiś znaków? Np nierówna praca silnika? Przez ten cały czas (już 4 miesiąc), nie było żadnych problemów z mocą i samą pracą jednostki. W tym czasie zrobiliśmy sporo kilometrów.
  • Odpowiedz
Natomiast czy lejące wtryski nie dawały by jakiś znaków


@ejenes: a czy fakt że musiałeś wymienić kata nie jest właśnie tym znakiem? Sprawdź korekty na wtryskach. Jak wyjdą duże to już wiesz. Jak wyjdą w normie to i tak warto wyciągnąć wtryski na stół i sprawdzić
  • Odpowiedz
  • 0
może mechanik katalizator wyciął


@pomywacz: Te katalizatory to chodzą po max 290zl, szkoda zachodu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Natomiast w Oplu siedzi on pod maską prawie, więc widać nówkę sztukę
  • Odpowiedz
@ejenes: w benzynie chyba faktycznie jest tylko lambda.
Jest też szansa, że sonda jeśli to zamiennik to może być uwalona, albo podawać nie te wartości, których oczekuje ecu.

Jeśli pomiary wychodzą dobrze, to bym się skupił na upewnieniu się, że auto tez je dobrze odczytuje. A jak to tylko taki problem, to równie dobrze można go j---ć i jeździć jak jest xD
  • Odpowiedz
@ejenes: niech Ci sprawdzi sondy lambda przed i za katalozatorem Bank 1 Sensor 1 oraz Bank 1 Sensor 2. Ktora z nich była wymieniona? Czy na pewno wymienili też te za katalizatorem? Inna rzeczą jest jaki katalizator ci dali - czy nie jakiś badziew no name?
  • Odpowiedz
- Wymiana sondy lambda


@ejenes: jest jedna, czy dwie?
Jak masz jakiś interfejs i soft, to wrzuć sondę / sondy na wykresy i zobacz co się dzieje.
  • Odpowiedz
  • 0
niech Ci sprawdzi sondy lambda przed i za katalozatorem Bank 1 Sensor 1 oraz Bank 1 Sensor 2. Ktora z nich była wymieniona? Czy na pewno wymienili też te za katalizatorem? Inna rzeczą jest jaki katalizator ci dali - czy nie jakiś badziew no name?


@Pomarancza008: Tylnia dawala odchylenia (mimo, ze wczesniej bylo z nia ok). Znow wymieniona i zobaczymy. EDIT. Juz w------o checka xD

było mówione ale też obstawiam problem ze
  • Odpowiedz
  • 0
a czy fakt że musiałeś wymienić kata nie jest właśnie tym znakiem? Sprawdź korekty na wtryskach. Jak wyjdą duże to już wiesz. Jak wyjdą w normie to i tak warto wyciągnąć wtryski na stół i sprawdzić


@walokid: Uwalone wtryski to jeden temat, bedize to sprawdzone. Natomiast one nie powinny wywalac checka P0420 doslownie po 24h od zamontowania nowego katalizatora.
  • Odpowiedz