Wpis z mikrobloga

Miał ktoś doświadczenia z reklamowaniem w jakikolwiek sposób (sklep, producent) sprzętu AGD/RTV, który psuje się zdecydowanie zbyt wcześnie? Moja sytuacja: lodówka do zabudowy, sprzęt za 5 koła, psuje się po 2 latach i 2 miesiącach. Serwisant stwierdza usterkę nienaprawialną - sprężarka działa, elektronika działa, ale istnieje wada fabryczna producenta - nieszczelność układu chłodzenia w tylnej płycie i wyciek czynnika chłodniczego.

Z tego co rozumiem, to według przepisów prawa jestem w takiej sytuacji w dupie? Rękojmia, czy tam niezgodność towaru z umową obowiązuje tylko 2 lata, więc nawet jeśli sprzęt taki jak lodówka, od którego oczekujemy znacznie dłuższego czasu działania, psuje się tak szybko i to z powodu wady fabrycznej, to nikt za to nie ponosi odpowiedzialności? Czy może są jakieś sposoby, aby to rozwiązać korzystniej dla konsumenta?

#pytanie #agd #rekojmia #awaria #prawakonsumenta
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ulath: nie da, serwisant z 20. latami doświadczenia rozkłada ręce. Można niby jedynie uzupełnić czynnik chłodniczy w układzie, ale to bez sensu, skoro i tak wycieknie prędzej czy później.
  • Odpowiedz
@AnonymousDev: Ale jakie zdecydowanie zbyt wcześnie? Producent daje gwarancję na 2 lata i elo. Stare lodówki układ chłodzenia miały oparte na miedzi, w nowych lodówkach to aluminium. Aluminium się utlenia, czynnik chłodniczy sp!erdala i elo. To jest w 50% lodówek po gwarancji w okresie 3-4 lata po zakupie. Przynajmniej 2-3 lodówki tygodniowo przyjmujemy na sklep tuż po okresie gwarancyjnym.
  • Odpowiedz
Przynajmniej 2-3 lodówki tygodniowo przyjmujemy na sklep tuż po okresie gwarancyjnym.


@Notakaprawda i co z nimi robicie? Do utylizacji, czy jednak da się w nich coś wymienić, żeby dalej chodziły? Zwłaszcza, że niby teraz obowiązuje podobno unijne "prawo do naprawy".
  • Odpowiedz
@AnonymousDev: Utylizacja. Prawo UE do naprawy to 10 letnia dostępność do części wymiennych, a nie prawo do bezpłatnego uzyskania części i jej wymiany. Gaz jak Ci poszedł to możesz dobić, ale serwisant nie da Ci gwarancji że lodówka nie rozszczelni się 5cm wyżej za miesiąc xD
  • Odpowiedz
@Notakaprawda: a są jeszcze jacyś producenci, którzy nie produkują takiego gówna? Bo mimo, że lodówka była na wymiar (i to na niestandardową szerokość), to tej samej firmy co wcześniej na pewno nie kupię, ale jak czytam o innych, to też nie wydają się być trwałe. ;<
  • Odpowiedz