Wpis z mikrobloga

UPDATE: dostałem ekspertyzę nt. możliwości wykonania instalacji ładowarki w garażu podziemnym bloku w którym mieszkam. Ekspertyzę zrobiła mi firma Arinea, za 2447 zł. Ekspertyza jest pozytywna i wypowiada się pozytywnie na temat ładowarki o mocy do 11kW.

Mają ekspertyzę, złożyłem od razu oficjalny wniosek. O ile są spełnione wszystkie kwestie formalne (a są) i o ile instalacja jest możliwa (a jest), to wniosek powinien być zatwierdzony w przeciągu 14 dni.

Jeżeli nie jest, to według ustawy o elektromobilności wniosek z automatu zatwierdzany jest automatycznie.

Zobaczymy jak szybko to pójdzie i czy będą jakieś problemy.

Teraz czas na wybór ładowarki. Ktos poleci jakieś konkretne modele, dodając argumentu, czemu akurat te a nie inne?

#tesla #ladowarka #samochodyelektryczne #motoryzacja
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@anonimowy_programista: Przy Tesli mieszkając w mieszkaniu możesz wziąć natańszego wallboxa/evse. Najwygoniejszy jest o Tesli bo ma przycisk o otwierania klapki. Możesz też wziąć jakiś który współpracuje z dynamicznymi taryfami, ale tutaj jeszcze nie wyklarowały się rozwiązania w PL, więc wszystkie droższe są smart ready. W samochodzie mozna ustawić harmonogramy więc nie jest to jakieś istotne. Wspolpraca z PV tez niepotrzbna
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: jesli chcesz miec ceny dynamiczne czyl iinna cena za energię w każdej godzinie ( nawet ostatnio przeszliśmy już na 15 minutowe okresy) to urzadzenia SmartGrid które współpracuja z takim cennikiem mogą zużywac energie wtedy gdy jest najtańsza. Czyli jeśli masz do naładowania 30kWh to urzadzenie może wybrac 3 natańsze godziny. W wiosenne wietrzne dni cena jest nawet bliska zero.

Problem z ładowaniem aut jest taki że przy ładowaniu AC
  • Odpowiedz
@PiotrFr: no jest taka opcja że najtąńsze i najprostsze EVSE może pozwalać ładować auto cały czas a aplikacja w chmurze kóra ma dostep przez APi do samochodu i do dynamicznego cennika może sterować przez APi samochodu ładowaniem.
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: nie do końca tak jest jak napisałeś. Zarząd ma od daty otrzymania ekspertyzy 30 dni na wydanie pozwolenia, a nie 14. Jeśli zarząd w tym czasie nie wyda zgody to zgoda nie jest wydawana z automatu. Zasady, o których napisałeś przewiduje nowelizacja ustawy o elektromobilności UDER53 - miała być przyjęta już dawno temu ale dalej wisi w poczekalni. Nawet to, że sam zleciłeś przygotowanie ekspertyzy mogłoby być problemem bo
  • Odpowiedz