Wpis z mikrobloga

Jeśli ktoś myśli, że powrót do biura na hybrydę to jakaś ostateczna forma zgnojenia crudziarza, to chyba nie slyszal o nowej modzie w IT - dyżurach xDD
Już dwóch moich kumpli z różnych projektów ostatnio dostało. Więc musisz rotacyjnie cały tydzień siedzieć pod telefonem, bo nuż akurat John z fabryki kurzu w New Jersey ma problem o północy twojego czasu, albo Rajesh o 4 rano.

Stawka za taki stand-by też nie powala, chyba nawet 20zł/h nie dostali. Odmowa brania udziału w tym cyrku to instant ławeczka, w przypadku b2b niepłatna oczywiście.

#pracait #programista15k #programowanie
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Romska_Palo_Ul_Laputa to jest standard w wielu firmach gdzie jest support 24h. Jak się trafi na dobry projekt, to można to traktować w kategorii darmowych pieniędzy, bo dzwonią rzadziej niż raz w roku i jest 45 minut na podjęcie zadania więc można spokojnie normalnie żyć. Jedynie na basen nie można iść i n-----ć się :) A koledzy z innego projektu mają klienta z APAC i n----------ą do nich po nocach co parę
  • Odpowiedz
@Romska_Palo_Ul_Laputa: jak sobie daliscie wcisnac mniej niz 20 pln za godzine to wasza sprawa xD

u mnie za gotowosc sa przyzwoite pieniądze (To sa pieniądze dosłownie za bycie trzeźwym.. albo i nie :) ) a każda interwencje rozliczasz jako nadgodziny i to w pozytywnym przeliczeniu, np mozesz odebrac wiecej niz siedziales.

Trzeba być dzbanem myśląc, że w IT pracuje sie 8:00-16:00
  • Odpowiedz
@Romska_Palo_Ul_Laputa: to rzeczywiście nowość XD. Oncalle w niektórych firmach być muszą i zawsze były. Ze stawką różnie to bywa, zazwyczaj jest na tyle atrakcyjna że ludzie biją się o te oncalle żeby dorobić. 20 zł/h to chyba ponizej najniższej więc 1/10
  • Odpowiedz
@Romska_Palo_Ul_Laputa: my sweet summer child xD On calle to normal w wielu firmach. Problemem jest to że ktoś się zgodził na taką dziadowską stawkę. Sensowny standard na rynku to ryczałt za gotowość plus każda godzina faktycznej pracy na on callu płatna 150-200% stawki godzinowej.
  • Odpowiedz
@Romska_Palo_Ul_Laputa: zatoczyliśmy koło - był taki moment, nie pamiętam dokładnie, możliwe że 2022? gdzie rynek devops tak mocno zszedł na psy, że firmy pozwalały sobie na co raz więcej i znalezienie ogłoszenia BEZ oncalli graniczyło z cudem - serio. a później jak rynek odbił...oncalle zaczęły znikać masowo z ogłoszeń jak za machnięciem czarodziejskiej różdżki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@ArchaicznyTaboret:

@Romska_Palo_Ul_Laputa: Where moda? On-call 24/7 to norma od dekad. Jeśli pracujesz nad krytyczną dla organizacji aplikacją to normalne jest, że firma chce zapewnić pewne sla. Jeśli awarie są rzadkie to praktycznie masz darmową kasę. Where minusy? ¯\(ツ)/¯


w tym że o ile nie mam problemu brać odpowiedzialności za kod który sam projektuje i wdrażam, to oncall zazwyczaj wygląda tak że przychodzisz jako nowy do firmy, zastajesz legacy
  • Odpowiedz
@tomi_12: jak nie protestowaliście to co zrobić? ;)

Jak byłem w pato kontraktorni to gosc chciał dac 100 PLN za dyzur netto b2b (nie wazne czy swieta czy co) ale w systemie klienta trzeba było logowac czas roboty na dyzurach, po protestach i wyłączeniu telefonów sie okazalo, ze mozna oncalla liczyc po standardowych stawkach (a w ramach marudzenia wyliczono, ze 150%)

W innej firmie góra zaproponowala 30 pln za reakcje 16:00-8:00
  • Odpowiedz