Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Piotrek7231:

Największe koszta generują obiekty inżynieryjne i systemy kolejowe, które muszą być takie same przy 300km/h i przy 350km/h sam pociąg to już drobne


Nie. 300 a 350 to bardzo duża różnica w kosztach eksploatacji. Pomijając wymogi utrzymania torów, to na >320 km/h można puszczać tylko pojedyncze składy, nie ma możliwości łączonych (jak to zwykle bywa).
  • Odpowiedz
@losmarte: nie wspomniał o jednej istotnej rzeczy. Prędkości fali mechanicznej na trakcji to właśnie 350 km/h. Jeśli skład ma jeździć z takimi preksociami, wymaga to mocnego naprężenia przewodów i bardzo krótką ich żywotność
  • Odpowiedz
@Piotrek7231: fajnie ale co z takich ogólników?
Nie ma tam takich istotnych rzeczy jak wspomniana przeze mnie wyżej fala mechaniczna czy taka podstawa, że pobór prądu w jednym miejscu jest ograniczony.
Jak myślisz, dlaczego np TGV jeżdżący od pół wieku, mający znacznie większe odległości do pokonania niż w Polsce nie jeździ 350? Bo nie ma to uzasadnienia ekonomicznego. No ale głupi, mogli poczytać wpis na x
  • Odpowiedz