Jeśli sprzedam jakieś akcje z zyskiem w IKE na XTB, ale nie będę tego wypłacał, to będę musiał zapłacić jakiś podatek od tego? Bo jeśli wypłacę to wiem, ale jeśli ta kasa tam zostanie? Przyjąłem chyba złą strategię na inwestycje i chyba kupiłem za dużo, sporo w akcjach ułamkowych i chyba chciałbym to wycalakować i sprzedać na górce i wpakować po prostu w jakieś etfy. Chyba, że dalej dopłacać do wszystkiego? Mam chyba z 10 akcji, a kapitał względnie mały tam przelałem xD #gielda
@Vestor: w IKE póki nie wypłacisz pieniędzy, to nie płacisz podatków mimo zrealizowanego zysku. Na zwykłym koncie maklerskim w takim przypadku musiałbyś zapłacić podatek. Tutaj widać niektórzy niedoczytali ze to IKE lub nie ogarniają jak IKE działa.
@azirck: Nigdy nie możesz kompensować podatku od dywidendy stratą na akcjach (nie ważne czy zwykłe konto czy IKE/IKZE), to są inne źródła opodatkowania.
@diabel_z_piekla: To że nie można na zwykłym koncie to doskonałe wiem. W temacie IKE natomiast jestem zielony (wiem co to, wiem pi razy drzwi jak działa ale nie interesowałem się tym od strony akcji), stąd moje może wydawać się glupie pytanie. Ale idąc dalej:
Skoro podatek na IKE płacimy przy wyplacie, to ktoś tu kiedyś też tłumaczył że płacony jest od nadwyżki środków nad środkami wpłaconymi. Jeśli faktycznie tak działa
@azirck: poczytaj jak działa IKE, nie ma sensu odpowiadać na każde pytanie, kiedy wystarczy jeden artykuł. Przeczytaj jaki podatek płacisz przy wypłacie na IKE - bo to różni się w zależności od wieku. IKE z założenia to konto do oszczędzania na emeryturę i jest traktowane niejako osobno i tak do niego powinieneś podchodzić. A co do dywidendy - to tak jak napisał @diabel_z_piekla - tam płacisz osobny podatek, więc
Leciało w dół jak głupie, w pierwsze dni listopada. Kupiłem, i jestem 10% na minusie :p Dziś, i wczoraj, sytuacja się lekko ustabilizowała, cena krąży wokół 6,60€. Za 7 dni ogłaszają wyniki finansowe. #ubisoft #gielda
#gielda
@DalaCiLama: podatek płacisz przy wypłacie