✨️ Obserwuj #mirkoanonim #rower #kolarstwo #rowery Siema, nie mam konta, a chcę zadać tylko jedno pytanie. Całe życie jeździłem na hardtailu. Aktualnie mam około 12k wolnej gotówki i chciałbym pierwszy raz w życiu kupić sobie fulla. Podjeżdżam i zjeżdżam tyle samo i z tego co wyczytałem to należę do kategorii XC. (Widziałem jeszcze coś takiego jak downcountry, ale nie czaje).
W okolicach 12k pojawiają się fulle w Carbonie. Poszedłem do CentrumRowerowego i przetestowałem sobie Orbea M30 za 15k (W Internecie do znalezienia taniej). I wyprowadźcie mnie z błędu, ale ten rower wydawał mi się strasznie plastikowy/papierowy. Pierwsze wrażenie jakie miałem to, że jak bym zjeżdżał w dół po kamieniach i wywalił to ta rama w życiu by tego nie przetrwała. Miałem nawet wrażenie, że jakbym mocniej ścisnął tę ramę to by już powstały jakieś odkształcenia.
I teraz pytanie. Czy carbon po prostu taki jest? Czy akurat Orbea ma jakiś słabszy? Jakie generalnie są zalety carbonu oprócz wagi? Jestem amatorem, co prawda ścigam się w jakiś maratonach, ale to wszystko amatorsko. Czy nie lepiej by mi było kupić po prostu coś na aluminium z lepszym osprzętem? Bo jak widzę jak wsadzają do rowerów za 12k przerzutkę Deore to nie wiem czy się śmiać czy płakać
@mirko_anonim jak zniszczysz karbon o kamień to najpewniej aluminium też by się uszkodzilo. Karbon jest o tyle lepszy że jest stosunkowo łatwy do naprawienia, w przypadku jakiekolwiek uszkodzenia aluminium wymieniasz ramę.
W karbonie nie powstają odkształcenia, karbon pęka jak suchy patyk więc możesz ściskać śmiało. Orbea robi ponadprzeciętne rowery, więc jeśli Twój egzemplarz wyglądał dla Ciebie podejrzanie to inne rowery zapewnie lepsze nie będą.
Osprzęt będziesz cyklicznie wymieniał, a ramę będziesz