Wpis z mikrobloga

Chyba otwieram tag #visherdev. Wcześniejsze wpisy na temat mojej gry tu i tu. Tym czasem, w przerwie od zajmowania się liną znalazłem bibliotekę z niesamowitymi możliwościami, box2dlights. Dodałem do projektu, wstawiłem parę świateł i efekt zdumiewający, choć jeszcze niedopracowany.. Daje spore możliwości tworzenia nowych plansz, gdzie np. utrudnieniem będzie ciemność, oraz ogólnie upiększa widoki. Najlepsze w niej jest to, że światło tworzone jest na podstawie świata w Box2D, przez co ściany pochłaniają światło, tworzy się cień itd. Dobrze że jest to biblioteka open-source, bo trzeba będzie ją rozwinąć o parę możliwości - jakieś filtrowanie ciał, bo np. łańcuch nie przepuszcza światła.

Efekty w obrazku poniżej. Szkoda tylko, że z ~400 FPS na Windowsie robi się ~200. To może wykluczyć dalsze użycie tej biblioteki, bo FPSy spadły poniżej 50 LG L3 (telefon za ~280zł, ale a nim chcę mieć >50 FPS, przynajmniej na obecnym etapie programowania, gdzie jest tylko scena i lina..)

Na tą chwilę pobawiłem się efektami, wracam do liny. Już zaiplementowałem wydłużanie i skracanie o 1 ogniwo, teraz trzeba zrobić to żeby było płynne przejście.

#programowanie #gamedev #java #android #libgdx #box2d #gry #gryandroid
Visher - Chyba otwieram tag #visherdev. Wcześniejsze wpisy na temat mojej gry tu i tu...

źródło: comment_ZpF8zYaPJAS1VoUps65GX9bNeC0c5PIV.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@voroshmitov: fajny motyw, choć myślałem o różnych planszach, też na otwartym terenie. Ale pomyślę bo to ma sens :) dużo łatwiej tworzy się takie ładne jaskinie niż coś na powierzchni. Także dzięki.
  • Odpowiedz
@Visher z moich doświadczeń box2dlight zabija FPSy na mobile, ale efekty daje bardzo fajne. Mimo wszystko na pewno da się uzyskać równie przyjemne efekty oświetlenia w wydajniejszy sposób. Poza tym jeśli nie chcesz, żeby lina rzucała cień to może wypalić wcześniej oświetlenie zamiast liczyć realtime?
  • Odpowiedz
@jasiek13: światełka są statyczne. aktualizacje oświetlenia są w celu aktualizacji cullingu, nie zmniejsza to FPS. Jakie są te wydajniejsze sposoby na oświetlenie?
  • Odpowiedz
@pablas: raczej zatrzymam do siebie, poza tym nie mam do końca rozwiniętej architektury gry, na razie zajmuje się perfekcjonowaniem algorytmów, tak aby mieć pewność że nic na końcu nie zawiedzie
  • Odpowiedz