Wpis z mikrobloga

#kurier #dhl #allegro #pytanie #pytaniedoeksperta #zakupy #dpd #ups #inpost #fedex
Mirki, kto w poniższej sytuacji powinien złożyć reklamację na podstawie protokołu szkody, nadawca czy odbiorca?
Jestem odbiorcą ale koniec końców zdecydowałem się nie odsyłać towaru do sprzedawcy (uszkodzenia tylko kosmetyczne a zakup w okazyjnej cenie). Firma mimo to prosi o wysłanie protokołu szkody aby mogli złożyć reklamację. Czy jest to standardowa procedura czy może chcą przygarnąć sobie hajs z ewentualnego odszkodowania?

  • 10
  • Odpowiedz
@1tn00pr: protokół szkody spisujesz przy odbiorze, teraz im odpisz że nic nie masz. Przyjąłeś towar tym samym deklarując że ok, no chyba że od razu byś zgłosił po rozpakowaniu do firmy kurierskiej. Niektóre firmy biorą na klatę jak x-kom, morele i hard-pc (z doświadczenia wiem), ale raczej zrzucają na odbiorcę.
  • Odpowiedz
@1tn00pr: reklamacje zgłasza nadawca ale protokół szkody musi być wypełniony przez odbiorcę wraz z firmą kurierską żeby były jakiekolwiek podstawy do odszkodowania. Więc to co mówią jest normalne. Gdyby paka się całkiem rozwaliła poprosiliby o dokładnie to samo.
  • Odpowiedz
  • 0
@MisterMinister: kurier zostawił paczkę pod moją nieobecność. Po rozpakowaniu i zauważeniu uszkodzeń od razu napisałem do sprzedawcy a ten polecił skontaktować się firmą kurierską. Tak też zrobiłem i po 2 dniach kurier przyjechał, porobił foty, obejrzał pakowanie i spisał protokół szkody. I teraz oni chcą, żebym im ten protokół wysłał, by mogli złożyć reklamację ale skoro przedmiot został u mnie, to nie wiem jaki w tym sens.
  • Odpowiedz
  • 0
@MisterMinister: No właśnie tutaj mam dylemat. Ja im wyślę protokół, oni powalczą sobie z firmą kurierska, wyciągną kasę i już się do mnie nie odezwą. I tym sposobem mają kasę za sprzedany towar i jeszcze hajs z odszkodowania za szkodę, która jest po mojej stronie.
  • Odpowiedz
@1tn00pr: no zgłosiłeś uszkodzenie, badają temat, jakieś rozwiązanie dostaniesz po zakończonym procesie. Zgłosiłeś to muszą się podjąć. Ja pracowałem 9 lat w ecommerce i cały czas podobne sytuacje mieliśmy. Na końcu klient miał opcję zwrotu towaru i wymianę na nowy czy zwrot kasy, wiem że się pojawiały częściowe zwroty kasy u nas też.
  • Odpowiedz
  • 1
@1tn00pr
W tym przypadku reklamację może zgłosić zarówno odbiorca jak i nadawca (w domyśle jest to odbiorca, bo odebrał już przesyłkę). To pod wpływem prawa pocztowego.
Natomiast pod względem praw konsumenta, reklamację składasz do sprzedawcy. W przypadku reklamacji sprzedawca nie może uzależniać rozpatrzenia reklamacji od spisania przez kupującego protokołu szkody (jest to klauzula niedozwolona).

A i jak firma kurierska uzna reklamację, to jedna ze stron musi się zrzec roszczenia (tylko jedna strona
  • Odpowiedz