Wpis z mikrobloga

Zrobiłem sobie zestawienie jak bardzo polepszył mi się komfort jazdy dzięki zmianie auta. Miałem Fabię III 1.0 MPI Kombi Classic Ambition z pakietami dodatków z 2022, a teraz kupiłem Volvo V70 w wersji T5 z 1998 roku.

Plusy:
1) prowadzi się przyjemniej, kierownica stawia przyjemny opór, czuć prawdziwą mechanikę i solidność
2) wnętrze ładniejsze, a’la drewniane dekory zamiast tandetnego plastiku
3) tłumi nierówności lepiej o 201% względem starego (Fabia III 1.0 MPI MY22) - płynie po drodze jak ponton, a nie dobija na małych nierównościach
4) automatyczna klima działa i spełniła swoje funkcje bez zarzutu nawet w takich miejscach typu Bułgaria albo Suwałki, podczas gdy w poprzednim klima jednostrefowa i manualna
5) bagażnik podobny, ale w Volvo bardziej ustawny ze względu na pudełkowaty kształt, można złożyć siedzenia i spać w środku albo przewieźć lodówkę
6) nie zakładałem gazu, auto pali średnio o 6 L więcej na 100 km, ale zbiornik na benzynę ma przynajmniej 70 litrów
7) silnik ma 5 cylindrów zamiast 3, dzięki czemu przyjemnie i basowo mruczy a nie terkocze jak rozładowujący się trymer do brody
8) moc 240 KM vs 60 KM w fabii, przyspieszenie od 100 km/h do 200 km/h trwa niewiele dłużej niż w Fabii od 0 do 100 km/h
9) wygodne i ergonomiczne fotele a nie jakieś stołeczki jak w Fabii
10) brak przyciemnianych szyb, we wnętrzu jest jasno i przyjemnie
11) radio z CD, w Fabii nie było odtwarzacza CD
12) pozwalam sobie na przejazdy o 70-80 km/h szybciej niż poprzednim autem bo czuję, że silnik się tak nie męczy przy tych prędkościach, w Fabii już mocno terkotały te 3 cylindry przy dużo mniejszych prędkościach. Prowadzenie jest także o jakieś 100% stabilniejsze, w Fabii lekko dmuchnął wiatr i przestawiało auto o 2 pasy w bok. w Fabii silnik sie męczył już przy 130 km/h a w Volvo na 4 biegu można lecieć ponad 200.
13) brak denerwujących asystentów i zbędnej elektroniki typu automatycznie załączające się światła do jazdy dziennej czy hill holder, im mniej tego typu rzeczy tym mniej potencjalnych usterek
14) bezpieczeństwo, gruba szwedzka blacha a nie cienka wytłoczka z puszki jak w przypadku Fabii
15) wyciszenie zdecydowanie lepsze w Volvo, w Fabii było słychać nie tylko terkot słabowitego grzechotnika ale także wszystko co dzieje się na zewnątrz
16) może nie tyle komfort co reprezentatywność ale to w pewnym sensie przekłada się na komfort umysłowy - wcześniej parkowałem auto gdzieś dalej żeby ludzie nie myśleli że jestem kierowcą ubera/bolta, a teraz nie mam problemu zaparkować autem w samym centrum czy to Białegostoku czy Juraty, Zürichu, albo City of London. Ludzie często się patrzą i reagują pozytywnie, uśmiechają się a czasami nawet zagadają - głównie mężczyźni. Mam w planach przykleić małą nalepkę Matchbox na tylną boczną szybę.

Jedyne co nie poszło na plus, to koszty utrzymania, ale jest to relatywne. W pierwszym roku użytkowania włożyłem już ponad 20k PLN w serwis. Auto jest odporne na „zaniedbania użytkownika” i przechodziło badania techniczne normalnie, ale robię na klasyka więc chce mieć wszystko tip top. Podsumowując wyszło z zakupem auta mniej niż kosztowała nowa Fabia.

A z rzeczy co poszły maksymalnie na plus to osiągi, w Fabii były fatalne i o ile w mieście było w miarę ok, to na drogach szybkiego ruchu stwarzały realne zagrożenie - brak możliwości dynamicznego włączenia się do ruchu, brak elastyczności przy wyprzedzaniu.

#samochody #motoryzacja #vag #vagboners #vw #volkswagen #golf #skoda #fabia #wygryw #volvo
BenizBurger - Zrobiłem sobie zestawienie jak bardzo polepszył mi się komfort jazdy dz...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 115
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@BenizBurger:
do przewidzenia
Kiedyś producenci ścigali się który zrobi lepsze auto, albo auto lepsze do konkretnych wymagań.
Teraz ścigają się który sprzeda więcej sztuk czegoś.
  • Odpowiedz
@MZ23: Mam od nowości wnuczka auta opa XC70 2015 D5 (ostatnie prawdziwe szwedzkie volvo). Te auta są praktycznie niezniszczalne. Jedyny mankament to spalanie w mieście, ale tej wygody, pewności i komfortu prowadzenia próżno szukać nawet w obecnej klasie premium. Można przejechać tym bez zatrzymywania kilkaset km i nie poczujesz nawet lekkiego bólu szyi.

>ten czołg całą siłę uderzenia przeniesie na ciebie


Tu masz zderzenie prawie czołowe tego modelu z ciężarówką.
smutny_kojot - @MZ23: Mam od nowości wnuczka auta opa XC70 2015 D5 (ostatnie prawdziw...
  • Odpowiedz
  • 2
@eldo16: Sama wymiana rozrządu, ogarnięcie zmiennej fazy rozrządu, koło pasowe i uszczelnienie silnika to był koszt ok 6k PLN na oryginalnych częściach, reszta to zawieszenie, komplet amorów, hamulce, pozostałe pierdoły i się zsumowało.
  • Odpowiedz
  • 1
@Zloty_Siekacz: Ciężko w ogóle kupić bo tych modeli już prawie nie ma, co ciekawe więcej jest obecnie R-ek wystawionych na sprzedaż, ale one mają często napęd 4x4 i automatyczną skrzynię a to słabe punkty. Szukaj też na blocket.se
  • Odpowiedz
to twoje 300c to szczyt wieśniactwa i bezguścia


@bocznica: Dlaczego? Wygodne, dynamiczne, fajnie brzmi, fajnie wygląda z zewnątrz, proste w budowie i mało awaryjne (zależy też jak trafisz). No środek jest słaby i silnik dużo pali, więc tylko na LPG ma sens na dłuższą metę.
  • Odpowiedz
@Pandillero wszystko zależy od auta, np Mercedes s z 2010 jeśli chodzi i jakość i prowadzenie jest dużo lepszy niż te po 2015 roku mimo że wygląda dużo starzej to wygoda i komfort jest bez dwóch znań lepszy, ale auto opa wpisuje się w ten kanon, jeździł skoda doświadczył czegoś nowego i zdecydował dziś takich aut nie kupuje się przypadkowo to nie peugeot czy renault
  • Odpowiedz
@BenizBurger: jezeli to zdrowa sztuka to warto sie zastanowic nad naprawa lecz to nie jest łatwa robota bo trzeba caly przód sciagac, do teog grill w krate (z v70xc) i troche dupe obnizyc i furka jak sie patrzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@Archaniol_bo_rzyga_bryje: samym programem ok 260 KM, a z modyfikacjami typu większy cooler, wtryski, DP, turbo etc podobno można dojść do 350 KM bez kutych tłoków. Nie, na razie nie planuję powiększenia mocy, jedynie bym przesunął odcinkę 6.2k RPM na 6.8k RPM.
  • Odpowiedz
  • 2
@smutny_kojot @BenizBurger auto fajne, osobiście też wolałbym takie Volvo niż fabię, ale twierdzenie, że auto z 98 roku jest bezpieczniejsze od auta z 2022 jest dość naiwne. To, że auto ma grubszą blachę nie oznacza, że jest bezpieczniejsze.
  • Odpowiedz