Wpis z mikrobloga

Zrobiłem sobie zestawienie jak bardzo polepszył mi się komfort jazdy dzięki zmianie auta. Miałem Fabię III 1.0 MPI Kombi Classic Ambition z pakietami dodatków z 2022, a teraz kupiłem Volvo V70 w wersji T5 z 1998 roku.

Plusy:
1) prowadzi się przyjemniej, kierownica stawia przyjemny opór, czuć prawdziwą mechanikę i solidność
2) wnętrze ładniejsze, a’la drewniane dekory zamiast tandetnego plastiku
3) tłumi nierówności lepiej o 201% względem starego (Fabia III 1.0 MPI MY22) - płynie po drodze jak ponton, a nie dobija na małych nierównościach
4) automatyczna klima działa i spełniła swoje funkcje bez zarzutu nawet w takich miejscach typu Bułgaria albo Suwałki, podczas gdy w poprzednim klima jednostrefowa i manualna
5) bagażnik podobny, ale w Volvo bardziej ustawny ze względu na pudełkowaty kształt, można złożyć siedzenia i spać w środku albo przewieźć lodówkę
6) nie zakładałem gazu, auto pali średnio o 6 L więcej na 100 km, ale zbiornik na benzynę ma przynajmniej 70 litrów
7) silnik ma 5 cylindrów zamiast 3, dzięki czemu przyjemnie i basowo mruczy a nie terkocze jak rozładowujący się trymer do brody
8) moc 240 KM vs 60 KM w fabii, przyspieszenie od 100 km/h do 200 km/h trwa niewiele dłużej niż w Fabii od 0 do 100 km/h
9) wygodne i ergonomiczne fotele a nie jakieś stołeczki jak w Fabii
10) brak przyciemnianych szyb, we wnętrzu jest jasno i przyjemnie
11) radio z CD, w Fabii nie było odtwarzacza CD
12) pozwalam sobie na przejazdy o 70-80 km/h szybciej niż poprzednim autem bo czuję, że silnik się tak nie męczy przy tych prędkościach, w Fabii już mocno terkotały te 3 cylindry przy dużo mniejszych prędkościach. Prowadzenie jest także o jakieś 100% stabilniejsze, w Fabii lekko dmuchnął wiatr i przestawiało auto o 2 pasy w bok. w Fabii silnik sie męczył już przy 130 km/h a w Volvo na 4 biegu można lecieć ponad 200.
13) brak denerwujących asystentów i zbędnej elektroniki typu automatycznie załączające się światła do jazdy dziennej czy hill holder, im mniej tego typu rzeczy tym mniej potencjalnych usterek
14) bezpieczeństwo, gruba szwedzka blacha a nie cienka wytłoczka z puszki jak w przypadku Fabii
15) wyciszenie zdecydowanie lepsze w Volvo, w Fabii było słychać nie tylko terkot słabowitego grzechotnika ale także wszystko co dzieje się na zewnątrz
16) może nie tyle komfort co reprezentatywność ale to w pewnym sensie przekłada się na komfort umysłowy - wcześniej parkowałem auto gdzieś dalej żeby ludzie nie myśleli że jestem kierowcą ubera/bolta, a teraz nie mam problemu zaparkować autem w samym centrum czy to Białegostoku czy Juraty, Zürichu, albo City of London. Ludzie często się patrzą i reagują pozytywnie, uśmiechają się a czasami nawet zagadają - głównie mężczyźni. Mam w planach przykleić małą nalepkę Matchbox na tylną boczną szybę.

Jedyne co nie poszło na plus, to koszty utrzymania, ale jest to relatywne. W pierwszym roku użytkowania włożyłem już ponad 20k PLN w serwis. Auto jest odporne na „zaniedbania użytkownika” i przechodziło badania techniczne normalnie, ale robię na klasyka więc chce mieć wszystko tip top. Podsumowując wyszło z zakupem auta mniej niż kosztowała nowa Fabia.

A z rzeczy co poszły maksymalnie na plus to osiągi, w Fabii były fatalne i o ile w mieście było w miarę ok, to na drogach szybkiego ruchu stwarzały realne zagrożenie - brak możliwości dynamicznego włączenia się do ruchu, brak elastyczności przy wyprzedzaniu.

#samochody #motoryzacja #vag #vagboners #vw #volkswagen #golf #skoda #fabia #wygryw #volvo
BenizBurger - Zrobiłem sobie zestawienie jak bardzo polepszył mi się komfort jazdy dz...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 115
brak możliwości dynamicznego włączenia się do ruchu, brak elastyczności przy wyprzedzaniu


@BenizBurger: no, niestety takie już życie w tej Polsce... W krajach, gdzie kierowcy nie są małpami, nie ma takich problemów przy posiadaniu słabszego auta.
@Adamfabiarz: może wreszcie przestaniesz wychwalać tą kosiarkę pod niebiosa żeby beki z Ciebie nie cisnęli xD dobrze że Cię we wpisie nie oznaczył z #pdk Ale ja to w ogóle Cię podziwiam że jeździsz tym w trasę i jeszcze to chwalisz, miałem niedawno tą nieprzyjemność jechać w 600km trasę Megane III 1.6 16V żony i nigdy więcej. Już wolę zostać przy moim starym CLC w dieslu, może i spali w trasie,
@bor123: No widzisz, a mnie nie stać na duże spalanie. Więc albo wyjadę w trasę ekonomicznym autem, albo nie pojadę w ogóle. Tym bardziej, że te wspomniane 600 km to dla mnie nie jest jakaś wyjątkowa trasa - robię cały czas regularnie kilkusetkilometrowe trasy.
@BenizBurger powiem Ci tak, mam Hondę accord VIII 2008rok 2.0 benzyna, wersja wyposażenia najwyższa, zamontowany gaz. No stare auto, chciałoby się zmienić. No stary gruz, do wymiany. Ile dostanę teraz za takie auto nawet nie wiem, ale powiedzmy 24k. No i teraz pytanie, jak nie chce gruza to jakie mam auto kupić? Nie sram pieniędzmi, a wymiana na jakiegoś kilkuletniego Opla astrę z dopłatą kilkadziesiąt k to przecież głupota. Nie widzę innej
zasadzka01 - @BenizBurger powiem Ci tak, mam Hondę accord VIII 2008rok 2.0 benzyna, w...

źródło: temp_file469749391084103548

Pobierz
@Saeglopur: Felgi Volvo model Tethys 17 cali. Akurat te Aisiny to średnio się spisują, producent nie zalecał wymiany oleju w tej skrzyni i ludzie tego nie robili a biorąc pod uwagę przebiegi często ponad 300, 400 a nawet 500k km naprawa skrzyni często jest pierwszym większym wydatkiem. Podobnie było z napędem 4x4. Aż strach pomyśleć ile bym wydał jakbym miał automat i napęd na 4 koła xD
@smutny_kojot: jakby ten gościu na filmiku jechał volvo z 98' to nie byłoby co z niego zbierać. Volvo zawsze stawiało na bezpieczeństwo i mogło być najlepsze w danym roku czy danej erze motoryzacji, ale przeskok technologiczny w ciągu ponad 20 lat jest ogromny. Nie są to jakieś małe różnice czy dodanie jakiegoś elektronicznego esp (to też), ale zupełnie inna konstrukcja samochodu. Teraz samochody przy stosunkowo niewielkich prędkościach zwijają się jak papierowy