Wpis z mikrobloga

lotniska cargo?


@peszmerd:
1. nie ma czegoś takiego, jak lotniska cargo pośrodku pola.
2. Duża część cargo lata w samolotach pasażerskich
3. Jak chcesz cargo to możesz rozbudować Pyrzowice, które mają większe ośrodki przemysłowe w zasiegu i mimo wszystko bliżej do Europy. Będziesz miał coś lepszego i tańszego
to pewnie dlatego jestesmy liderem w transporcie drogowym


@emjot86: jeszcze jakbyś rozumiał tę statystykę ()
Po pierwsze transport drogowy to zupełnie inna kwestia niż transport lotniczy.
Po drugie to nie dotyczy towaru, który przechodzi przez polskie granice, tylko towaru przewożonego przez polskich przewoźników. Polscy przewoźnicy jeżdżą po całej Europie, np. na trasach jak Niemcy - Francja. Po prostu mamy największe firmy w Europie zajmujące się przewozami towarów,
@WaveCreator: o widzisz, to zupełnie jak Polska, rowniez jest swietnie polozona na szlakach transportowych


@emjot86: co konkretnie z tego "świetnego" położenia przemawia akurat za CPK? To, jesteśmy w centrum Europy, a tak na prawdę na jej uboczu? Czy to, że jesteśmy "po drodze" do Azji, tak jak Stambuł czy Dubaj?

@WaveCreator: dlatego tak wazna czescia budowy CPK jest rozbudowa pkp


@emjot86: a w jakim stopniu PKP pomoże CPK?
- koreański port lotniczy jest z racji geograficznego położenia jednym z głównych hubów przesiadkowych w Azji - jak USA wysyła produkty do Azji to lecą do Seulu, a stamtąd towary są rozsyłane po całej Azji,

@Rasteris: To samo można powiedzieć o Polsce, że nie mamy połączenia ze światem poza Europą zachodnią, terytorium rosji się nie liczy.
@zarowka12: aż przykro się czyta komentarze pod tym wpisem.

Polska ma nadal tańsza siłę robocza niż Europa Zachodnia, wyspecjalizowanych pracowników i kompetencje mamy możliwość zrobienia kroku cywilizacyjnego. Jesteśmy geograficznie w świetnym miejscu, otaczają nas kraje które nie mają możliwości odebrania pierwszeństwa w Europie środkowowschodniej gdzie będzie bardzo dużo kapitału płynęło w najbliższych latach. Zobaczcie jak branża transportowa eksplodowała po zbudowaniu Autostrad przed Euro... projekt CPK oraz KDP wystrzeli nas jeszcze wyżej.
@StaraSzopa: psychologia tłumu + boty pisowskie + pokolenie które jak stare baby łyka wszystko, co zobaczy na szklanym ekranie (za źródło informacji w życiu bierze twitter, za idoli youtuberów) ( ͡° ͜ʖ ͡°) I wszystko jasne..
Polska ma nadal tańsza siłę robocza niż Europa Zachodnia, wyspecjalizowanych pracowników i kompetencje mamy możliwość zrobienia kroku cywilizacyjnego. Jesteśmy geograficznie w świetnym miejscu, otaczają nas kraje które nie mają możliwości odebrania pierwszeństwa w Europie środkowowschodniej gdzie będzie bardzo dużo kapitału płynęło w najbliższych latach. Zobaczcie jak branża transportowa eksplodowała po zbudowaniu Autostrad przed Euro... projekt CPK oraz KDP wystrzeli nas jeszcze wyżej. Stać nas ma ambicje i działanie albo utkniemy w bylejakosci
@Little_Makak: nie mieliśmy połączenia to przed wojną i dlatego trzeba było szybko budować Gdynię. Z Niemcami wojna celna, z Czechosłowacją napięte stosunki, z Litwą też, z sowietami to wiadomo, jedynie mały kawałek z Rumunią. Btw mieliśmy umowę z Rumunią na korzystanie z portu w Konstancy, pociągiem do Rumunii i potem przesiadka. Polskie statki obsługiwały emigrację Żydów do Palestyny. Trasa Konstanca - Jaffa.
A pokaż mi drogę lądową z Korei Południowej? Na
@Ogau: najwięcej ruchu cargo w Niemczech obsługuje lotnisko w Lipsku. Pasażerów 2 mln w 2016, cargo milion ton, dla porównania Okęcie za 2022 14 mln pasażerów i cargo 101 tys. ton. I lotnisko w Lipsku nie kosztowało 150 mld. I zgadnij czy ruch na CPK z cargo będzie podobny do tego z Okęcia czy z Lipska?
@Rasteris:

To samo można powiedzieć o Polsce, że nie mamy połączenia ze światem poza Europą zachodnią, terytorium rosji się nie liczy.

ergo CPK jest potrzebny, ale dziękuje za dodanie niepotrzebnego wpisu.