Wpis z mikrobloga

na pewno nie dlatego, że jest 40 milionowym krajem, z tanią siłą roboczą ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@lhotse89: to pewnie jestesmy tez potega w wielu innych branzach nie? Na pewno dominujemy Europe np. w produkcji samolotów, albo motoryzacyjnie to w ogóle musi by gigant z taka tanią siłą roboczą.

No chyba że nie, i są jednak inne powody naszego #1 w transporcie w Europie. Może ogarniesz :)
@emjot86: no tak, bo przecież wszyscy wiemy, że do budowy samolotów i samochodów potrzeba takich samych inwestycji, kompetencji, własności intelektualnych i zasobów co do kupienia TIRa i zatrudnienia człowieka którego jedyną kompetencją jest prawo jazdy xD

W tym całym wytykaniu chłopskiego rozumu, pomijam w ogóle fakt porównywania transportu drogowego i lotniczego xD
@lhotse89: pa ile tu jest chlopskiego rozumu

Ze względu na strategiczną lokalizację na przecięciu głównych szlaków transportowych, na linii północ-południe oraz wschód-zachód, Polska mocniej akcentuje silną pozycję na logistycznej mapie Europy.


https://www.paih.gov.pl/dlaczego_polska/wybierz_polske/strategiczna_lokalizacja_w_sercu_europy/

https://www.money.pl/gospodarka/po-pierwsze-logistyka-polska-jako-globalny-hub-transportowy-6637041588038496a.html

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wielka-szansa-dla-polski-w-koncu-mozemy,199,0,2342855.html

Ogolnie mam nadzieję ze troll bo sa jakies granice :)
ą lokalizację na przecięciu głównych szlaków transportowych, na linii północ-południe oraz wschód-zachód, Polska mocniej akcentuje


@emjot86: typie, ale co ma do rzeczy lokalizacja drogowa do lotniczej? xDD
@lhotse89:

W cytacie nic nie ma o transporcie drogowym tylko szlakach transportowych - rowniez lotniczych.

Poza tym ktos mi wyżej probowal udowadniac, ze mamy slabe polozenie w kontekscie transportu, do tego również sie odnosze ;)

Mamy zajebiste polozenie i nalezy inwestowac w infrastrukturę, rowniez huby lotnicze.
@emjot86: na wschodzie masz ścianę pod nazwą Rosja. Tego nie zmienisz. A żeby byłbsensownych ruch cargo to musiałby wejść jakiś globalny operator typu DHL. Oni rozlokowali się w Lipsku i nie będą się stamtąd ruszać. My jesteśmy za małym rynkiem. Przez okęcie przelatuje jakieś 270 ton dziennie. To jest nic. To nawet nie jest pociąg towaru. W Lipsku leci 2700 ton dziennie. Te 270 ton to i Radom obsłuży.
@zarowka12: czyli co gościu który mieszka we Włoszech będzie mógł z USA przylecieć do Polski i później do Włoch? Dlaczego ma skorzystać z tego niż bliżej pokornego lotniska w Niemczech?
zgadnij czy ruch na CPK z cargo będzie podobny do tego z Okęcia czy z Lipska?


@Rasteris: oczywiście, że nie będzie. To nie jest trudne ( ͡° ͜ʖ ͡°)

najwięcej ruchu cargo w Niemczech obsługuje lotnisko w Lipsku.


@Rasteris: ekhem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tabelka potwierdza, że bez pasażerów (i zakładów produkcyjnych w okolicy) #!$%@? zrobimy, a nie lotnisko cargo. 4 największe
Ogau - >zgadnij czy ruch na CPK z cargo będzie podobny do tego z Okęcia czy z Lipska?...

źródło: topcargoap2023t1

Pobierz
@WaveCreator: spoko, może podczas tych rządów się wywiążą z budowy XD a przypomnienie sobie co to albicja chwilę mi zajęło, pamięć o takiej gówno stronie raczej świadczy na twoje z nią powiązanie, nie moje ()/
jakiś globalny operator typu DHL. Oni rozlokowali się w Lipsku i nie będą się stamtąd ruszać


@Rasteris: infrastruktura DHL-a na niemieckich lotniskach to akurat najmniej istotna kwestia. To po prostu jest niemiecka firma i oni będą siedzieć na niemieckich lotniskach XD
@lhotse89: w swoim śmiesznym wpisie poruszyłeś też ważny punkt i polecam sprawdzić jak zmienia się bilans wymiany handlowej odkąd większość autostrady A1 zostało oddanych do użytku czyli autostrady która ma łączyć Czechy z Baltykiem i tak siec autostradową łącząca nas z sąsiadami jest potrzebna, nie wiem czy po 10 pasów ale na 100% jak przeanalizujemy temat równie dogłębnie jak CPK to będzie można odpowiedzieć gdzie, jakie i o jakiej przepustowości mają