Wpis z mikrobloga

@zarowka12: tylko koreańczycy nie mają żadnej drogi lądowej do innych państw. Korea Pólnocna się nie liczy. To zupełnie inną sytuacja. Równie można podać przykład mostu powietrznego do Berlina na dowód, że samolotami opłaca się transportować węgiel.
  • Odpowiedz
@zarowka12: W Polsce jest gęstość zaludnienia jak w lesie xD
Seul ma większą populację niż wszystkie liczące się polskie miasta razem wzięte.
Powodzenia w budowaniu kolei dużych prędkości w takiej rzeczywistości.
  • Odpowiedz
@zarowka12:
- koreański port lotniczy jest z racji geograficznego położenia jednym z głównych hubów przesiadkowych w Azji - jak USA wysyła produkty do Azji to lecą do Seulu, a stamtąd towary są rozsyłane po całej Azji,
- budowa trwała prawie 10 lat + kolejne kilkanaście lat rozbudowy (czyli to co mają teraz nie było zbudowane od razu - tylko dopiero gdy rzeczywiście popyt na usługi lotniska zbliżył się do granic to podjęto decyzje o rozbudowie),
- w momencie rozpoczęcia budowy Seul miał 10mln mieszkańców; czyli mieli 10mln zamożnych mieszkańców stolicy w zasięgu 30-40min jazdy szybką koleją metropolitarną,
- Korea Południowa ma trzykrotnie większą wartość eksportu niż Polska,
- koszt całego lotniska z rozbudowami był, nawet po uwzględnieniu inflacji, mniejszy niż zakładany
  • Odpowiedz
@zarowka12: xD

Pomijając to co napisali przedmówcy: to, że jakiś kraj zbudował nowe lotnisko ma stanowić argument za CPK? xDD

Skoro tak się bawimy, to postawmy sprawę dokładnie odwrotnie: Australijczycy nie zbudowali sobie nowego lotniska, dalej ich największym portem lotniczym jest Sydney, lotnisko sprzed ponad 100 lat. Rozumiem, że to wystarczający dowód na to, że CPK nie ma sensu?
  • Odpowiedz
@zarowka12: Tak wyglądają opinie ludzi, którzy wypowiadają się na tematy, na które nie mają zielonego pojęcia. Trzeba nic nie wiedzieć o Korei, żeby przekładać projekt dostosowany do jej geografii na Polskę, która jest w skrajnie innej pozycji. A te 58 km od centrum Seulu to jest dalej przy samiutkim mieście, bliżej fizycznie się nie da, bo już zabudowania są.
  • Odpowiedz
@frutson: @WaveCreator tak prychlem jak zobaczylem ten wpis na twitterze i
nie wiem czy jestem zbyt negatywny czy czegos po prostu nie widze. Lektura komentarzy pod wpisem raczej standardowa, niemcy nie niemcy. Kompletnie inny przypadek do nas xD
  • Odpowiedz
Porównanie z rodzaju "u kolegi z Hiszpanii rosną pomarańcze, to czemu mówicie, że u nas nie mogą?!?"


@WaveCreator: w punk, elektrowni atomowej też nie potrzebujemy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Turahk: Nie, nie w punkt. Pomarańcze u nas nie rosną bo nie ma do tego warunków geograficznych, nie mamy lata przez 3/4 roku jak Hiszpania.

Elektrownia atomowa natomiast jest na g---t potrzebna choćby ze względu na cele klimatyczne czy elektrownie węglowe, które dobijają powoli do końca swojego "terminu przydatności do spożycia". Nie wspominając o tym, że już teraz jesteśmy na granicy możliwości produkcji energii dla naszego przemysłu.

Swoje prawackie złośliwości
  • Odpowiedz
@zarowka12: w sumie to po uj nam CPK jak w ramach ograniczania CO2 zaraz każdemu będzie przysługiwała godzina lotu samolotem rocznie? Popyt będzie taki, że połowę lotnisk będzie można zamknąć
  • Odpowiedz
koreański port lotniczy jest z racji geograficznego położenia


@WaveCreator: o widzisz, to zupełnie jak Polska, rowniez jest swietnie polozona na szlakach transportowych

- w momencie rozpoczęcia budowy Seul miał 10mln mieszkańców; czyli mieli 10mln zamożnych mieszkańców stolicy w zasięgu 30-40min jazdy szybką koleją
  • Odpowiedz
dlatego tak wazna czescia budowy CPK jest rozbudowa pkp

@emjot86: Raczej: dlatego KDP powinna być procedowana rozdzielnie z CPK, a nie sztywno powiązana.

Poza tym nie spotkałem się z tym aby ktoś negował całą KDP w ramach CPK - jedynie szprychy typu Giżycko (xD) i centralizację wszystkiego w jednym punkcie zbiorczym. Ba, nawet oszołomy z "NIEdlaCPK" mówią, że KDP to w sumie spoko xD
WaveCreator - > dlatego tak wazna czescia budowy CPK jest rozbudowa pkp
@emjot86: Rac...

źródło:

Pobierz
  • Odpowiedz