Wpis z mikrobloga

via Android
  • 39
@swiadomy_anakolut no i usunięcie kopciuchow z poza miasta miała by sens był covid aut nie było smog był na większym poziomie niż w trakcie korków zimą. To samo Niemcy zauważyły iż za pandemii był większe zanieczyszczenia powietrza mimo zerowego ruchu ogrzewanie domów robi większy syf. Niemcy się nawet wycofali z tych stref bo nic nie dają a my jesteśmy 4 lata wstecz za Niemcami. Plus Kraków miał być pierwszym miastem w całej
Jeśli była by to jedna część miasta spoko ale nie całe


@Lardor: Czyli proponowałbyś SCT, ale na wybranych częściach miast? No niby spoko, ale już widzę argumenty przeciwników, którzy sadziliby się, że to nieuczciwe, że na granicy strefy, jeden mieszkaniec może mieć diesla, a ktoś 100m dalej już nie może, mimo, że mieszkają w jednym mieście, albo że nierealna jest kontrola takiego zakazu, jeśli granica strefy miałaby przebiegać w poprzek miasta
@Lardor dokładnie tak jest i wiesz co? Bardzo dobrze. Na czerwonej części grafiki widać problem czyli coraz większe samochody. Każdy teraz takiego kupuje nawet jak nim wozi powietrze i nawierzchni innej niż asfaltowa nigdy nie widzi.

Ja akurat popieram ograniczanie ruchu samochodem w największych miastach bo w Polsce to duży problem.
@swiadomy_anakolut: już Ci mogę napisać jak to można zrobić (pomijając realność wykonania takiego planu). Zbudował bym zespół urbanistów i innego rodzaju ekspertów, którzy opracowaliby plan zagospodarowania przestrzennego miasta tak aby zachować jak najlepsze korytarze powietrzne i układ dróg, z zachowaniem najcenniejszych zabytków, później bym wyburzył wszystko i postawił według ich planu.

Ale tak realnie, zabudowa korytarzy powietrznych w miastach, brak planów urbanistycznych na rozrost miast sprawił, że przez ostatnie 20-30 lat