Wpis z mikrobloga

Kupiłem ostatnio #skoda scala, benzyna 1.0 tsi. Auto serwisowane w ASO i przed zakupem sprawdziłem je w innym ASO - wszystko ok. Dzisiaj jednak zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Jak szukałem miejsca parkingowego i jechałem dość wolno na 1 i 2 biegu zależnie od prędkości, to miałem dwa razy sytuację, że auto nie reagowało na wciskanie gazu. Efekt był taki, że raz auto zgasło. Najpierw myślałem, że nie wbiłem biegu, no ale nie dwa razy z rzędu.

Od razu zaznaczę, że auto miało start stop wyłączone. Nie pojawiła się żadna kontrolka, auto na trasie normalnie funkcjonuje i turbina działa. Jakieś sugestie co to może być? Ktoś spotkał się przy tych silnikach z taką reakcją #volkswagen #seat #audi ?

#mechanikasamochodowa #mechanik #motoryzacja #samochody
  • 11
dodam, że to są te silniki z poprawionej i mającej dobre opinie generacji EA211


@LipaStraszna: haha, legendarne volkswagenowskie "te poprawione" xD

Najprawdopodobniej zdusiłeś po prostu silnik, one na samym dole nie mają w ogóle momentu (jak to mała trzycylindrówka, szczególnie od VW).
@bidzej: wiesz, nie wiem czy legendarne ;) To moje pierwsze auto ze stajni VAG, a trochę ich miałem w życiu. Czytałem, że jednak problemów z tym silnikiem jest mniej, niż z poprzednią generacją. Niestety wybór aut z innymi pojemnościami jest na rynku mocno ograniczony w stosunku do lat 2000, prawie wszędzie teraz 1.0, 1.2 itp. Też wolałbym R4 1.6, ale miałem kilka wymogów i tylko Scala z 1.0 je spełniła. Moc
@bidzej: @r5678 @tomek_olo @mariusz_and @Mawid_Dotyka

Wiecie co, faktycznie chyba zdławiłem silnik i to moja wina, a nie pedału gazu. Wczoraj miałem jeszcze raz taką sytuację jak na 2 biegu zwolniłem przed progiem zwalniającym i na 99% silnik zgasł i stąd był brak reakcji na gaz, bo chwilę później sam się uruchomił po wciśnięciu sprzęgła (jak przy start stop). Chociaż dziwne, bo nie czułem wibracji z powodu niskich obrotów.

Dodam, że mam