Wpis z mikrobloga

Rozwalił mi się pasek w zegarku Garmin Fenix, przyjęli reklamacje w Garminie bez problemu, dostałem link z zamówieniem za 0 Euro i po 2 tygodniach od zamówienia dostałem informacje, że nie mają paska w kolorze czarnym i zaproponowali mi wybór z czterech oczojebnych kolorów, które w ogóle mnie nie interesują. Nie są w stanie powiedzieć kiedy będą mieli czarny w magazynie i kiedy zostanie wysłany. Teoretycznie powoduje to, że nie mogę używać zegarka. Czy jestem w stanie rościć jakieś dodatkowe prawa? Czy mogę coś ugrać, czy muszę grzecznie czekać?

#prawo #reklamacja #garmin #bieganie #rower
  • 12
@RymMajster: Tłumacząc - rozwaliłeś pasek, Garmin uznał Ci reklamacje chociaż nie musiał, nie ma kolorku, który chcesz więc będziesz kombinował zeby jeszcze coś więcej ugrać. Tak to dla mnie wygląda.
@cohontes: @owl152 Obowiązuje gwarancja, więc nie "ja sobie rozwaliłem", tylko nie wytrzymał eksploatacji, którą przewiduje producent, co zresztą przyznał Garmin drogą mailową. Producent nie ma czarnego koloru, a nie chcę neonowo limonkowego lub podobnego, co jest normalne, bo kupując produkt za kilka tysięcy złotych patrzy się również na wygląd. Nadal zarzucanie mi, że kombinuje jest wzięte totalnie z dupy.
@RymMajster: czysto teoretycznie, jesli gwarant nie jest w stanie wymienic urzadzenia na identyczne (tak rowniez kolor), to masz prawo odstapic od umowy i dostac zwrot kasy.

W praktyce, pytanie w jakim trybie garmin ci to wymienia. I jak mocno i dlugo chcesz sie z nimi przepychac. Bo raczej od strzalu ci na to nie przystana.
czysto teoretycznie, jesli gwarant nie jest w stanie wymienic urzadzenia na identyczne (tak rowniez kolor), to masz prawo odstapic od umowy i dostac zwrot kasy


@PurpleHaze: a czysto praktycznie nie ma na to żadnych szans. Mogą mu wysłać cały różowy zegarek i nic nie będzie w stanie ugrać
Obowiązuje gwarancja

@RymMajster: Najpewniej skorzystałeś z gwarancji, więc przeczytaj co w niej jest. Od jej treści zależy co możesz w tym przypadku. Może być tak, że gwarantują dostarczenie równorzędnego wolnego od wad. Wtedy wywiązują się z warunków gwarancji.
Jeśli jednak skorzystałeś z rękojmi, to w tym przypadku masz prawo żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/