Wpis z mikrobloga

Parę osób rok temu naśmiewało się z mojego zakupu Fabii 1.0 MPI 60 KM. Czy wybór był nietrafiony? Cóż, brakuje np. 6-go biegu. Ale ogólnie jestem zadowolony. A szczególnie pod dystrybutorem. W ciągu 12.5 miesiąca przejechane 39 tys. km.

Ostatnio trasa stacja benzynowa okolice Koblencji - okolice polskiej granicy i jechałem specjalnie wolniej (o parę km/h wolniej niż zwykle), po jeździe torowej, a chciałem jeszcze na tym samym oleju dojechać do Polski, a nie wymieniać u Niemca. Prędkość na tempomacie 110-116 km/h (większość czasu prawy pas 110 i momentami lewy pas 115-116). Jazda w 4 osoby i pół-pełny bagażnik (kombi). Trasa 772 km od pełnego tankowania do pełnego tankowania. Spaliło: 0.1 L Pb i 47,4 L lpg, czyli średnio 6,14 L lpg / 100 km.

#samochody #motoryzacja #spalanie #lpg #skoda #vw #vag #chwalesie
  • 235
  • Odpowiedz
Cóż, brakuje np. 6-go biegu. Ale ogólnie jestem zadowolony. A szczególnie pod dystrybutorem. W ciągu 12.5 miesiąca przejechane 39 tys. km.


@Adamfabiarz: nie wyobrażam sobie zrobić tyle km rocznie (zakładam więc, że sporo jeździsz ekspresówkami) i nie mieć szóstego biegu, przecież to katorga.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz podziwiam cię ze chce ci się ganiać autem z takim silnikiem, zero dynamiki przecież tam jest, a mówiąc o silnikach TFSI/TSI, spalanie śmieszne, tutaj trasa z Zakopca, Audi A5 2.0TFSI 150km, choć sam uważam że nie jest to demon prędkości, ale potrafi zrobić fajne spalanie
maikeleleq - @Adamfabiarz podziwiam cię ze chce ci się ganiać autem z takim silnikiem...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • Odpowiedz
Kupiłem Volvo S60 2.5t lpg i się zakochałem, ale im bliżej 180k km tym bardziej było awaryjne. Ok. 200k km automat już mocno niedomagał.


@mam__pytanie: czyżby S60 II z magiczną skrzynią PowerShift o legendarnej już awaryjności? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@WUJICO: Nie miałem za dużego wyboru, jeśli chodzi o koszt zakupu nowego auta w tym budżecie, a dodatkowo, który trzymałby potem odpowiednio niskie koszta serwisowe i paliwowe.

@rocamoya Dotrysk na początku był tylko przy uruchamianiu na zimnym. Poprosiłem potem swojego
gazownika (instalacja we własnym 3 tygodnie po wyjechaniu z salonu) by mi także zrobił dotrysk na najwyższych obrotach. Jak tankowałem w Koblencji, to już auto było rozgrzane (i to w sumie
  • Odpowiedz
  • 0
@Paczek_w_masle Tak, 80-85% mojego przebiegu to drogi szybkiego ruchu.
No niestety brak 6-go biegu to największa bolączka tego auta (obok bębnów z tyłu, ale je wymienię tak za rok na tarcze; oraz obok braku siatki oddzielającą strefę bagażową od pasażerskiej - mogłem dokupić za 200 zł, no ale niestety już nie starczyło mi sosu, budżet i tak przekroczony o kilkanaście %).
  • Odpowiedz
obok bębnów z tyłu


@Adamfabiarz: to tam nie ma tarczobębnów fabrycznie?

oraz obok braku siatki oddzielającą strefę bagażową od pasażerskiej


Jakbym brał teraz auto z salonu, to zdecydowanie dołożyłbym do pakietu z różnymi ułatwiaczami do przechowywania. Może Fabia jest na tyle mała, że pewnie nie jest to aż taki problem ale jeśli kombi, to take rzeczy jak schowki pod podłogą, albo dzielona przestrzeń to mega fajny dodatek.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz kupując to auto i oszczędzając 200 zł na siatkę w nim, której tak żałujesz zachowujesz się trochę jak dzieciak który kupił konsole za wszystkie pieniądze z komunii i już mu na drugiego pada zabrakło. Nie było jakiegoś kredytu 50/50, żebyś nie musiał aż tak zarzynać swojego budżetu, a jednocześnie byś mógł dorzucić trochę dla siebie? Pozostała kasę na ten rok wrzuciłbyś w jakaś lokatę i by było git. A tak jesteś
  • Odpowiedz
  • 0
@Husejnow: Zaciąganie kredytów bankowych niebędących stricte spółkowo-inwestycyjnymi jest wbrew moim wierzeniom. No naprawdę mi nie starczyło na więcej.Byłem wyzerowany w czasie przeszłym - przez okres bezpośrednio po zakupie. W tej chwili natomiast można powiedzieć, że Ułan już zarobił na siebie.

@Paczek_w_masle Na szczęście są własnie schowki pod podłogą (na dużą butlę lpg) i schowki w nadkolach. Fabrycznie z tyłu są bębny. Za 400 zł można było dokupić tarcze, ale ... niestety
  • Odpowiedz
przy tej pojemności i mocy po wrzuceniu 6 biegu przy pochyleniu 0.4% zacznie zwalniać pomimo gazu w podłodze ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ile zajmuje rozpęd 0 - 120km/h i 80-120?


@Philosohero: jeździłem takimi piździkami po Bałkanach gdzie górki mają takie nachylenie, że jedynie niebo widzisz, a zjeżdżać z nich musisz na jedynce - spokojnie dawały radę w dwie osoby + bagaże.

Teraz będę testował kolejnego piździka na
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: o rany, za 70k jak już bardzo nie chciałeś diesla, to mogłeś mieć hybrydowego Aurisa. Wprawdzie z 2017 roku, ale:
- względnie normalnie by przyspieszał (130 KM zamiast 60 KM)
- komfort / jakość wykonania lepsza
- znacznie mniej rzeczy, które mogłyby się zepsuć
- silnik praktycznie nie do zajechania ("sprzedam silnik od aurisa" to taki sam żart jak "ukradli mi multiple")
- spalanie w trasie przy Twoim stylu jazdy
  • Odpowiedz
xd Wiadomo, #!$%@? ludzi jadacych zgodnie z przeznaczeniem drogi, janusz w fabiance 60km najwazniejszy.


@Oskariat: przede wszystkim #!$%@?ć #!$%@? jadących ponad limit. Chcecie łamać przepisy, spoko, wasza sprawa. Ale nikt normalny nie będzie wam tego ułatwiał, jesteście niżej w hierarchii, przykro mi.

Dlatego będziecie grzecznie czekać aż wyprzedzający, nawet jadący poniżej maksymalnego limitu, spokojnie dokończy sobie swój manewr i dopiero wtedy możecie sobie pognać do czasu aż spotkacie kolejnego normalnego kierowcę,
  • Odpowiedz