Wpis z mikrobloga

Parę osób rok temu naśmiewało się z mojego zakupu Fabii 1.0 MPI 60 KM. Czy wybór był nietrafiony? Cóż, brakuje np. 6-go biegu. Ale ogólnie jestem zadowolony. A szczególnie pod dystrybutorem. W ciągu 12.5 miesiąca przejechane 39 tys. km.

Ostatnio trasa stacja benzynowa okolice Koblencji - okolice polskiej granicy i jechałem specjalnie wolniej (o parę km/h wolniej niż zwykle), po jeździe torowej, a chciałem jeszcze na tym samym oleju dojechać do Polski, a nie wymieniać u Niemca. Prędkość na tempomacie 110-116 km/h (większość czasu prawy pas 110 i momentami lewy pas 115-116). Jazda w 4 osoby i pół-pełny bagażnik (kombi). Trasa 772 km od pełnego tankowania do pełnego tankowania. Spaliło: 0.1 L Pb i 47,4 L lpg, czyli średnio 6,14 L lpg / 100 km.

#samochody #motoryzacja #spalanie #lpg #skoda #vw #vag #chwalesie
  • 235
@Adamfabiarz: Znowu przychodzisz i twierdzisz, że ta Fabia to jest najlepsze auto pod słońcem.

Pod każdym tym wpisem ludzie Ci mówili, że jak na trasy wybór był słaby. Ty dalej twierdzisz, że jest super.

Sam piszesz, że musisz ogarniać wcześniej wyprzedzania czy włączanie się do ruchu. Jakbym miał tą Fabią jeździć po mieście głównie to bym nie jojczył. Do miasta każdy rzęch się nada. Tłuc trasy Fabią z 1.0? Można tylko
@Adamfabiarz:

W nowoczesnym dieslu dochodzi jeszcze koszt adblue


Adblue to mniej więcej 12L co wymianę oleju trzeba dolać w 140-150 konnym dieslu. Czy to kosztuje dużo czy mało to już kwestia indywidualna.

Parę osób rok temu naśmiewało się z mojego zakupu Fabii 1.0 MPI 60 KM. Czy wybór był nietrafiony? ... Ale ogólnie jestem zadowolony.


Jeśli tylko Ty jesteś zadowolony to życzę bezawaryjnej jazdy ????
@Adamfabiarz to twoje 1.0 60 KM to konstrukcyjnie to samo co 1.0 75 KM? Pytam, bo trochę się zdziwiłem, że była wersja 60 KM. Być może różnią się tylko wgraną mapą. Jeździłem w firmie wersją 75 KM i do miasta była spoko.
@Adamfabiarz jak jesteś zadowolony to spoko chociaż jak już było wałkowane to jest mega słaba opcja na trasę, niby ekonomicznie ale szczerze w ruchu autostradowym moim zdaniem auto ewidentnie za słabe, osobiście strasznie bym się męczył jeżdżąc długie trasy czymś takim, do miasta opcja bardzo spoko
@Adamfabiarz Zależy od potrzeb i co Cie zadowala. Jeżeli pojechałbyś tym autem w góry kiedyś to zobaczyłbyś naprawdę jaką mocą dysponuje i zdziwiłbyś się czemu ciężarówki wyprzedzają Cię pod górkę i musisz redukować pewnie do trójki.
Mi tam wystarczy 300km optymalne i jeśli trafi się kiedyś jakiś dzban na drodze, który zacznie przyspieszać gdy go wyprzedzam to tylko dotknę mocniej gaz i zrobię to bez stresu o własne życie
¯_(ツ)_/¯

IMO trochę
@duzeelobenc: 60k + dodatki 7.5k = 67.5k zł

@fff112 Dokładnie. Zrobił 40k km i czuję, że ma szansę bezproblemowo zrobić 10x tyle.

@1001001 Dzięki

@open_or_die Robię głównie trasy - więc chyba raczej wolę auto z niższym środkiem ciężkości niż klasyczny SUV.

@okfmale Jednak nie, te auto z ciągnięciem przyczepy to na dłuższą metę byłby dramat dla silnika i sprzęgła. Jednak oszczędzam w ten sposób, że biorę ludzi na Bla bla car
@dr3vil: 120 km/h = 3750 obrotów.

@duzeelobenc Takie teraz ceny nowych aut. Dziękuję.

@Oskariat Te Oski, na co mam czekać aż będzie pusto. Na trzypasmowych nie ma problemu - auto na prawym do 100 km/h, auta na środkowym 100-125 km/h, auta na lewym 125+, i wszystko jest cacy. A co do dwupasmowych, to nie moja wina, że dana droga ruchu jest dwupasmowa, a nie trzypasmowa - ja mam swoje tempo i