Aktywne Wpisy
tojestmultikonto +121
#diy #elektronika #hobby #zrobtosam #tojestmultikonto
Zrobiłem podświetlenie do wyłącznika światła. Mostek prostowniczy, dwa rezystory 390k 1/4 W, kondensator 1 nF / 3kV i niebieska dioda dyfuzyjna. Dioda może posłużyć również za kontrolkę. Jest podłączona między L i N (mam dodatkowy przewód N w puszce, więc jest to osobny obwód elektryczny omijający oświetlenie i działający non stop niezależnie od tego czy światło jest
Zrobiłem podświetlenie do wyłącznika światła. Mostek prostowniczy, dwa rezystory 390k 1/4 W, kondensator 1 nF / 3kV i niebieska dioda dyfuzyjna. Dioda może posłużyć również za kontrolkę. Jest podłączona między L i N (mam dodatkowy przewód N w puszce, więc jest to osobny obwód elektryczny omijający oświetlenie i działający non stop niezależnie od tego czy światło jest
tenebrarum +4
#samochody #skoda #mechanikasamochodowa
@cwlmod:
@Zubern: beka bo swego czasu boom na diesla wziął się z tego, że uważano go za mega ekologicziejszego od benzyny. Wyższa sprawność to mniej co2 i niższe spalanie. Dopiero później zainteresowano się, że z rury idzie nie tylko co2 i nagle diesel jest wrogiem numer 1 xD
Ciekawe kiedy takie samo olśnienie przyjdzie w kwestii elektryków xD
@xqwzyts: Tak, pytanie czy te obecne diesle wydzielaj te tlenki po 3 filtrach w wydechu.
Racja, skoro czegoś nie widać gołym okiem, znaczy że tego nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°)
u siebie w dieslu też mam praktycznie czysty zawór egr (ostatnio wyjmowałem go do czyszczenia bo się zacina), okazało się że jest leciutki nalot sadzy (taki jak na świeczkach zapachowych) po 165 tys km.
@cwlmod: tak naprawdę to w ogóle nie chodzi nigdzie o CO2, bo gdyby o nie chodziło, to byśmy byli świadkami całej naprzód w temacie energetyki jądrowej. A jak jest, każdy widzi.
Ta cała nagonka na CO2 to jest tylko narzędzie nacisku na zwyklaka (nawet jeśli faktycznie CO2 jest problemem).
słabą jednostkę trzeba kręcić żeby jakoś jechała i przez to dużo pali.
wbrew pozorom 2l diesel o mocy 90km może spalić więcej niż 2l o mocy 200km w normalnej dynamicznej jeździe bez zamulania.
@Jacqoo i to jets dobry przykład, ja swoim 2l dieslem o mocy 160kw na spokojnej trasie też poniżej 4l schodzę.
a takie zrobiłem w golfie z 1.6tdi 66kw na trasie 60km.
do 236k km jeździłem. 0 dolanego oleju i 0 na remonty i awarie i to mimo flotowego interwału serwisowego co 30k km.
Komentarz usunięty przez autora
Strasznie dużo mi palił zimą.
@HIMARS: Tępaki to raczej nie są w stanie spojrzeć dalej niż następne 5 lat. Przecież w końcu wszyscy te starocie będą musieli wymienić na nowsze, za te powiedzmy 20 lat i co, wtedy dopiero będziemy rozwijać infrastrukturę i technologie? Napęd elektryczny to nieunikniona przyszłości, dobrze że już dziś zaczynamy do niej dążyć..