Wpis z mikrobloga

Ehh i komu to przeszkadzało.. niestety już nie kupię drugiego takiego bo Unia zabiła ten silnik - 1.4 TDI. Został wycofany z powodu ekologii, mimo że to euro 6, a na 100km emitował tyle CO2 co taki prius, a mniej niż praktycznie każdy silnik benzynowy dostępny obecnie w ofercie skody.

#samochody #skoda #mechanikasamochodowa
Zubern - Ehh i komu to przeszkadzało.. niestety już nie kupię drugiego takiego bo Uni...

źródło: IMG_20230315_064713

Pobierz
  • 73
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W dieslach chodzi o tlenki azotu, a nie co2

@cwlmod:
@Zubern: beka bo swego czasu boom na diesla wziął się z tego, że uważano go za mega ekologicziejszego od benzyny. Wyższa sprawność to mniej co2 i niższe spalanie. Dopiero później zainteresowano się, że z rury idzie nie tylko co2 i nagle diesel jest wrogiem numer 1 xD

Ciekawe kiedy takie samo olśnienie przyjdzie w kwestii elektryków xD
  • Odpowiedz
Dopiero później zainteresowano się, że z rury idzie nie tylko co2 i nagle diesel jest wrogiem numer 1 xD


@xqwzyts: Tak, pytanie czy te obecne diesle wydzielaj te tlenki po 3 filtrach w wydechu.
  • Odpowiedz
@Zubern: tyle to ja w benzynce 1.5 TSI 150 koni robię przy 90km/h Łódź - Katowice. No ale te TSI z bezpośrednim wtryskiem wydzielają 10x więcej (tlenków chyba) zanieczyszczeń niż silnik z pośrednim wtryskiem np. zwykłe 1.6 MPi a jak się dołoży gaz to dopiero mamy wtedy ekologiczny silnik.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: oczywiscie, ze nie. Ale skoro widac chmure dymu to znaczy, ze to jest albo trup nadajacy sie na zlom albo do generalnego remontu. Nie twierdze, ze 'dieseleły' to najbardziej eko pojazdy. Ale wiesz co? Skoro inni moga latac prywatnymi odrzutowcami wywalajacymi do atmosfery tony CO2 na godzine lotu, to ja moge jedzic kufa 'jeden dziewiec TeDeI'.
  • Odpowiedz
@cwlmod: co prawda to benzyna ale tak wygląda wydech zaraz za filtrem gpf po przejechaniu 30 tys km

u siebie w dieslu też mam praktycznie czysty zawór egr (ostatnio wyjmowałem go do czyszczenia bo się zacina), okazało się że jest leciutki nalot sadzy (taki jak na świeczkach zapachowych) po 165 tys km.
openordie - @cwlmod: co prawda to benzyna ale tak wygląda wydech zaraz za filtrem gpf...

źródło: obraz_2023-03-15_102902201

Pobierz
  • Odpowiedz
@cwlmod: Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale tlenki azotu generują turbiny, silniki wolnossące generują ich o wiele mniej. Więc Unia ,, walcząc" z tlenkami azotu tak dyktuje normy żeby silniki wolnossące ich nie przechodziły a uturubione już tak XD bo niby w testach mniej paliwa spalają i mniej C02 wydalają XD
  • Odpowiedz
@HIMARS: @Zubern W dieslach chodzi o tlenki azotu, a nie co2


@cwlmod: tak naprawdę to w ogóle nie chodzi nigdzie o CO2, bo gdyby o nie chodziło, to byśmy byli świadkami całej naprzód w temacie energetyki jądrowej. A jak jest, każdy widzi.

Ta cała nagonka na CO2 to jest tylko narzędzie nacisku na zwyklaka (nawet jeśli faktycznie CO2 jest problemem).
  • Odpowiedz
@Zubern: To jest właśnie dobre przy spalaniu starszych aut. Kiedy 6 lat temu kupowałem swoje pierwsze auto - Corsę C to każdy mówił że to super wybór, bo spalanie jest najniższe ze wszystkich podobnych aut. Realia są takie, że nigdy nie udało mi się zejść poniżej 5.7l/100, a zazwyczaj jest to 6 - 6.2l/100km. Tymczasem widzę masę aut z mocniejszymi silnikami i które jeżdzą dużo dynamiczniej, a spalanie mają o
  • Odpowiedz
@Madridista98 mało mocy jest tak samo paliwożerne jak dużo.
słabą jednostkę trzeba kręcić żeby jakoś jechała i przez to dużo pali.
wbrew pozorom 2l diesel o mocy 90km może spalić więcej niż 2l o mocy 200km w normalnej dynamicznej jeździe bez zamulania.

@Jacqoo i to jets dobry przykład, ja swoim 2l dieslem o mocy 160kw na spokojnej trasie też poniżej 4l schodzę.
  • Odpowiedz
Tepaki nie rozumieja, ze 1000x bardziej ekologicznie jest uzywac caly czas tych starszych aut niz produkowac nowe elektryczne


@HIMARS: Tępaki to raczej nie są w stanie spojrzeć dalej niż następne 5 lat. Przecież w końcu wszyscy te starocie będą musieli wymienić na nowsze, za te powiedzmy 20 lat i co, wtedy dopiero będziemy rozwijać infrastrukturę i technologie? Napęd elektryczny to nieunikniona przyszłości, dobrze że już dziś zaczynamy do niej dążyć..
  • Odpowiedz