@heniek_8: http://www.cepik.gov.pl/interfejs-dla-cepik Można pobrać pliki ale teraz są niedostępne Generalnie chodzi o to że od pojemności 2.0 Litrów akcyza wynosi iirc 18,5% co może lub nie wpływać na wybór ludzi i blokować producentów którzy mają inną filozofię projektowania silników
@xan-kreigor: o filozofii producentów raczej nic nie wywnioskujesz z takich danych jeżeli znasz datę wprowdzenia akcyzy, to np. możesz porównać ile % samochodów w kategoriach "do 2" vs. "2 i więcej" rejestrowano co roku przed i ile po tej dacie gdzie być może uda sie wykazać, że udział dużych silników spadł (ale czy nie o to chodzi w akcyzie?)
@cohontes: teza/y to: pojemność silnika nie ma znaczącego wpływu na emisję co2 emisja co2 ma związek z mocą silnika pojemność silnika nie ma wpływu na moc cięższe samochody powodują większą emisję co2 w związku z tym powinny być bardziej opodatkowane
@xan-kreigor: pytanie czy ta emisja jest poprawnie wpisana, ściągnąłem jakiś pliczek i widzę tam 0 dla aut takich jak Ford Focus 1596.0 a Tesla ma brak danych w polu emisja_co2 ja bym tego pola nie uważał za wartościowe źródło danych
@heniek_8: @xan-kreigor Wystaczy zrobić rozkład na wykresie ilości pojazdów do pojemności silnika. i widać będzie że nie jest to rozkład normalny, bo powyżej poj silnika 2.0 będzie duży spadek. Tak brzmi hipoteza, trzeba ją tylko za pomocą wykresu zaprezentować.
@xan-kreigor: też można, jak będziesz miał jakiś wynik to daj proszę znać, ciekawy jestem :-) chyba dlatego że lubię analizować dane a także lubię motoryzację.
Mirki chowam tatę. Nie wiem dlaczego to piszę tutaj, biorąc pod uwagę liczbę debilów na portalu... Ale pomyślałem że może ktoś to przechodził i zrozumie.... Jest mi w CH smutno i przykro #zalesie #religia #smierc
Witam mam 4 miliony (nie oczyszczonych i będzie ich jeszcze więcej) wierszy w jaki sposób udowodnić że "coś" jest nie uczciwe?
niejasno opisujesz co chcesz zrobić - na czym polega że akcyza ma albo nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości?
Można pobrać pliki ale teraz są niedostępne
Generalnie chodzi o to że od pojemności 2.0 Litrów akcyza wynosi iirc 18,5% co może lub nie wpływać na wybór ludzi i blokować producentów którzy mają inną filozofię projektowania silników
jeżeli znasz datę wprowdzenia akcyzy, to np. możesz porównać ile % samochodów w kategoriach "do 2" vs. "2 i więcej" rejestrowano co roku przed i ile po tej dacie
gdzie być może uda sie wykazać, że udział dużych silników spadł (ale czy nie o to chodzi w akcyzie?)
pojemność silnika nie ma znaczącego wpływu na emisję co2
emisja co2 ma związek z mocą silnika
pojemność silnika nie ma wpływu na moc
cięższe samochody powodują większą emisję co2 w związku z tym powinny być bardziej opodatkowane
[EDIT] Nie mam racji, nie wiedziałem, że to już tam jest :O https://www.truck.pl/pl/article/1198/cepik-20-centralna-ewidencja-pojazd%C3%B3w-i-kierowc%C3%B3w,8
ja bym tego pola nie uważał za wartościowe źródło danych
Wystaczy zrobić rozkład na wykresie ilości pojazdów do pojemności silnika.
i widać będzie że nie jest to rozkład normalny, bo powyżej poj silnika 2.0 będzie duży spadek.
Tak brzmi hipoteza, trzeba ją tylko za pomocą wykresu zaprezentować.
czy mógłbyś się podzielić?
@piwomojepaliwo: nie można zakładać że rozkład pojemności silników będzie normalny
dane są na stronie cepik w postaci plików CSV po kilkaset (!) MB
skoro już przy tym jesteśmy to czemu po prostu nie dać R^2 i pójść do domu ?
@xan-kreigor: też można, jak będziesz miał jakiś wynik to daj proszę znać, ciekawy jestem :-) chyba dlatego że lubię analizować dane a także lubię motoryzację.