Wpis z mikrobloga

Zabrania się wchodzenia bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd.


@Maciejos00: o kurde, zaczną chodzić z lunetą, bo może kilometr dalej ktoś jedzie po drodze na tórą chcę wejść xd
Chłop: jedzie z zamkniętymi oczami i nie hamuje, chociaż ma chyba 15 metrów do pasów.
Wykopek: ftargnieńće!
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Javert_012824: postu oczywiście z uwagi na swoje bezpieczeństwo powinni uważać, ale z drugiej strony niestety najczęściej jest tak:
1. Kierowca dojeżdżający drogą podporządkowaną do drogi z pierwszeństwem wie że musi ustąpić pierwszeństwa, więc przed skrzyżowaniem zwalnia, rozgląda się i po upewnieniu się że może bezpiecznie jechać dalej - jedzie. Jeśli coś się zbliża - zatrzymuje się i czeka.
2. Kierowca dojeżdżający do przejścia dla pieszych wie (a przynajmniej powinien) że musi
  • Odpowiedz
@Gmeras: przepisy o wtargnięciu na jezdnię dalej istnieją i obowiązują. Wyjście zza płotu oznacza, że kierujący mógł zachować szczególną ostrożność, ale piesi pojawili się w jego polu widzenia zbyt późno na reakcję.

@Serrrek: wtargnięcie jest wtedy, gdy wchodzisz na jezdnię przed pojazd, a dystans do niego jest mniejszy niż fizycznie potrzebny na jego zatrzymanie. Nie trzeba do tego "wbiegać" czy "wskakiwać", dlatego przepis nie mówi w tym miejscu o wbieganiu,
  • Odpowiedz
nawet gdyby jechał 30km/h to by się na tej drodze nie zatrzymał


@Senuyo: To nie powinien jechać 30. Jedzie po lodzie i widzi przejście przy którym jest murek i nie widać czy ktoś idzie, to powinien się przed nim zatrzymać albo zwolnić do absolutnego minimum. Nie ma prawa zakładać że się uda i akurat nie będzie pieszego.
  • Odpowiedz
Nie ma prawa zakładać że się uda i akurat nie będzie pieszego.


@Serrrek: Dokładnie tak samo jak piesza, więc szukanie winy tylko po jednej stronie jest bez sensu.
  • Odpowiedz
Dokładnie tak samo jak piesza


@Senuyo: No nie, nieprawda. Ja mówię o przepisach a nie o jakiejś sprawiedliwości ludowej. To ona ma pierwszeństwo na pasach. Jak jadą 2 samochody to też będzie wina tego kto musiał ustąpić.
  • Odpowiedz
Wiadomo, piesza nawet nie musiała patrzeć, ona po prostu lazła. Szkoda że magia ustawy nie chroni przed złamaniami i zgonem, no ale "HURRR DURRR KIRUFCA MUSIOŁ STANOŃĆ"- martwemu na pewno poprawi to humor xD


@tellet: tobie na pewno poprawia humor, kiedy możesz bronić bandytów na drogach tym, ze ich ofiary giną albo doznają uszczerbku na zdrowiu.
Zamiast jak cywilizowany człowiek, członek społeczeństwa obywatelskiego potępiać łamanie przepisów to ty jak dzikus wschodni
  • Odpowiedz
@Serrrek: technicznie jak nie widzisz pieszego, to możesz zakładać, że nie ma pieszego. Art 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym znasz? W ogóle wg tej logiki, to pieszy technicznie zawsze powinien się zatrzymać przed pasami i nie zakładać, że kierujący go widzi i ma w ogóle sprawne hamulce w pojeździe. Skoro zza murku miałby zawsze wybiec potencjalny dzieciak, to masz za kółkiem zawsze potencjalnego mordercę, co nie ustąpi pierwszeństwa, czy pijanego
  • Odpowiedz
Skoro zza murku miałby zawsze wybiec potencjalny dzieciak


@eloar: No słowo klucz- wybiec. Po co porównywać wejście na pasy z wtargnięciem? Jakby ta babka biegła to by nie było tematu nawet. Nie wiem po co dajesz art. 4, przecież właśnie mówi on o tym że ta babka miała prawo zakładać że on się przed przejściem zatrzyma i umożliwi jej przejście. Sama przecież idzie zgodnie z prawem.
  • Odpowiedz
Ja mówię o przepisach


@Serrrek: ja też mówię o przepisach:

Pieszy wchodzący na jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko albo przechodzący przez te części drogi jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz korzystać z przejścia dla pieszych.


tutaj kierowca nawet gdyby jechał wolniej, to by nie zdążył zatrzymać pojazdu
  • Odpowiedz
@Serrrek: nie ma porównania wejścia na pasy z wtargnięciem, bo wtargnięciem jest każde przemieszczenie na drogę przed pojazd w odległości mniejszej niż potrzebna do zatrzymania pojazdu. Są wyroki sądowe potwierdzające tą interpretację. Nie musisz wbiegać aby wtargnąć, wystarczy, że zrobisz to w sposób uniemożliwiający kierowcy bezpieczne zatrzymanie przed Tobą.
  • Odpowiedz