Wpis z mikrobloga

@crimson_fckr:

zdaniem wielu ekspertów, przedsięwzięcie ma jedynie wymiar propagandowy, a z ekonomicznego punktu widzenia jest kompletnie chybione. Brak jest ładunków, których przewożenie tą drogą byłoby racjonalne. W odległości 60 km leży gdański terminal kontenerowy DCT, wyremontowana jest droga ekspresowa S7, więc kontener z Gdańska dotrze do Elbląga i okolic w ciągu godziny. Sens inwestycji ma także negować brak odpowiednich jednostek, których wykorzystanie w transporcie nową drogą byłoby opłacalne. Nawet gdyby znalazły
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Coffesue: jest jeszcze kwestia przepustowości. To, że blisko, w Gdańsku jest terminal to nie znaczy, że może w nieskończoność obsługiwać obsługiwać coraz większy ruch. Inna sprawa, że w Elblągu nie ma żadnego poważnego terminalu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ale zrobienie drugiego, mniejszego terminalu, który odciążył by przeładowany terminal w Gdańsku to nie musi być aż taki głupi pomysł.
@Coffesue Ty stara rzepo, to że pływają tam kajaki nie oznacza, że nie pływają statki. Ten przekop to jedna z ważniejszych rzeczy jaką PiS zrobił. Dzięki temu uniezależnilismy się od ruskich. Ale lepiej powielać jakieś pierdy od wąsacza z platformy.
@Coffesue Po pierwsze podaj link do źródła, po drugie dopiero co to otworzyli, więc potrzeba czasu zanim będzie więcej. Też ma nam to dawać niezależność, a nie być głównym portem Polski.
@Coffesue Podaje wyborcza - mam wątpliwości co do autentyczności, ale nawet jak to prawda, to dalej nie widzę w tym nic złego i uważam, że to była kluczowa inwestycja.
@Nanuno: przecież liczbę wpływających statków można łatwo zweryfikować xD już nie przesadzaj to są publiczne dane. Wg tego co mówią spece to bubel co zacytowałam wyżej ale pożyjemy zobaczymy na chwile obecna to rów dla kajaków za 2 mld zł :)