Aktywne Wpisy

haakenn +872
W maju wylatuję na 5 dni do Włoch w składzie 2+3 - jeśli ktoś jest zainteresowany kosztami niech zaplusuje ten komentarz, będę porównywał ogólny wydatek vs tydzień na urlopie nad polskim morzem.
#podroze
#podroze

kamil-tumuletz +105
#antykapitalizm #antynatalizm #zwiazki #ekonomia
Tl;dr 10-15% polaków (zakładając same szczęśliwe związki) jest w stanie siebie zastąpić.
Dokładając dane o rozwodach:
Tylko około 1% par w Polsce jest w stanie wspólnie wychować dwójkę dzieci w sposób zapewniający im godne życie, biorąc pod uwagę aktualne dane dotyczące dochodów, rozwodów i oczekiwań społecznych.
Ile
Tl;dr 10-15% polaków (zakładając same szczęśliwe związki) jest w stanie siebie zastąpić.
Dokładając dane o rozwodach:
Tylko około 1% par w Polsce jest w stanie wspólnie wychować dwójkę dzieci w sposób zapewniający im godne życie, biorąc pod uwagę aktualne dane dotyczące dochodów, rozwodów i oczekiwań społecznych.
Ile





Dornier Seastar
Wodnosamolot ogólnego przeznaczenia napędzany dwoma silnikami turbośmigłowymi zamocowanymi w gondoli ponad kadłubem skonstruowany głównie z materiałów kompozytowych. Pierwszy prototyp wykorzystywał metalowe skrzydła wzięte z modelu Do 28 i został oblatany 17 sierpnia 1984r. W trakcie rewizji projektu skrzydła zostały zamienione na kompozytowe oraz cały płatowiec stał się znacząco większy. Kadłub wykonany jest z włókna szklanego, które w porównaniu do metalu jest odporne na korozję oraz mniej podatne na przecieki. W przeciwieństwie do innych wodnosamolotów, które są zazwyczaj konwersjami zwykłych maszyn, Seastar posiada bardzo nisko położony środek ciężkości przez umieszczenie całego zapasu paliwa w sponosonach (boczne wypusty znajdujące się w środkowej części spodu kadłuba) zamiast w skrzydłach – wpływa to też na dużą stabilność na powierzchni wody. Same sponosony mieszczą też tylne podwozie oraz są zaprojektowane aby przełamywać napięcie powierzchniowe wody i generować noszenie w trakcie startu. Podowozie może być opcjonalnie demontowane i zakładane ponownie w razie potrzeby. Liczne problemy finansowe trapiące projekt od samego początku wpłynęły na istnienie obecnie jedynie trzech egzemplarzy. W 2013 Seastar został wykupiony przez chińskie Wuxi Communication Industry. W styczniu 2016 ogłoszono, że płatowce Seastar’a będą produkowane przez Diamond Aircraft Industries.
Podstawowe dane techniczne (Seastar CD-2)
Załoga: 1-2 + 12
Długość: 12.70m
Rozpiętość skrzydeł: 17.74m
Wysokość: 3.82m
Powierzchnia nośna: 30.6m^2
Masa własna (pusty): 2900kg
MTOW: 4600kg
Napęd: 2x Pratt & Whitney Canada PT61-135 650hp (478kW)– silniki turbośmigłowe
Vmax: 335km/h | 180kts
Prędkość przelotowa: 282km/h | 152kts
Prędkość przeciągnięcia: 120km/h | 65kts
Pułap: 4500m | 14800ft
Zasięg: 1667km |900nmi
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: comment_1670219517QqwNQMhVhHdfKTiGBtK49W.jpg
Pobierzźródło: comment_1670230387xQLVD7YfeZpKNAUhYIOlX6.jpg
Pobierzźródło: comment_1670231600eGAv3dRRVHrXHZxk3isv6y.jpg
PobierzTo znoszenie momentu to coś jak w helikopterach z dwoma wirnikami?
Ciekawy układ, zastanawiam się nad stabilnością pracy tylnego propellera z racji śladu. Druga rzecz to poprzeczny kanał spalinowy generujący dodatkowe przeciwciśnienie
te sponosony swoim ksztaltem powoduja powstanie efektu przypowierzchniowego podczas startu i lądowania?
źródło: comment_1670237340yLSlENIzpPThW7CoFv5H9e.jpg
Pobierz@Taikun44: no nieeee, multipla samolotów to M-15, tylko w przeciwieństwie do multipli jest całkowicie bez sensu.
@MajsterZeStoczni:
źródło: comment_1670246086sWwNywfG8Nm6uyaDLc7Ltg.jpg
Pobierz