Aktywne Wpisy

enzomatrix +127
W sobotę ostatni raz widziałem się i rozmawiałem z moją mamą, miałem podjechać wczoraj z małym upominkiem, ale rano zadzwonił tata, że mama zmarła w nocy, we śnie, po prostu już się nie obudziła. A jak Wam minął Dzień Matki?
#chcesiewyzalic
#chcesiewyzalic

mi96 +66






Dornier Seastar
Wodnosamolot ogólnego przeznaczenia napędzany dwoma silnikami turbośmigłowymi zamocowanymi w gondoli ponad kadłubem skonstruowany głównie z materiałów kompozytowych. Pierwszy prototyp wykorzystywał metalowe skrzydła wzięte z modelu Do 28 i został oblatany 17 sierpnia 1984r. W trakcie rewizji projektu skrzydła zostały zamienione na kompozytowe oraz cały płatowiec stał się znacząco większy. Kadłub wykonany jest z włókna szklanego, które w porównaniu do metalu jest odporne na korozję oraz mniej podatne na przecieki. W przeciwieństwie do innych wodnosamolotów, które są zazwyczaj konwersjami zwykłych maszyn, Seastar posiada bardzo nisko położony środek ciężkości przez umieszczenie całego zapasu paliwa w sponosonach (boczne wypusty znajdujące się w środkowej części spodu kadłuba) zamiast w skrzydłach – wpływa to też na dużą stabilność na powierzchni wody. Same sponosony mieszczą też tylne podwozie oraz są zaprojektowane aby przełamywać napięcie powierzchniowe wody i generować noszenie w trakcie startu. Podowozie może być opcjonalnie demontowane i zakładane ponownie w razie potrzeby. Liczne problemy finansowe trapiące projekt od samego początku wpłynęły na istnienie obecnie jedynie trzech egzemplarzy. W 2013 Seastar został wykupiony przez chińskie Wuxi Communication Industry. W styczniu 2016 ogłoszono, że płatowce Seastar’a będą produkowane przez Diamond Aircraft Industries.
Podstawowe dane techniczne (Seastar CD-2)
Załoga: 1-2 + 12
Długość: 12.70m
Rozpiętość skrzydeł: 17.74m
Wysokość: 3.82m
Powierzchnia nośna: 30.6m^2
Masa własna (pusty): 2900kg
MTOW: 4600kg
Napęd: 2x Pratt & Whitney Canada PT61-135 650hp (478kW)– silniki turbośmigłowe
Vmax: 335km/h | 180kts
Prędkość przelotowa: 282km/h | 152kts
Prędkość przeciągnięcia: 120km/h | 65kts
Pułap: 4500m | 14800ft
Zasięg: 1667km |900nmi
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: comment_1670219517QqwNQMhVhHdfKTiGBtK49W.jpg
Pobierzźródło: comment_1670219577NwvbhAYFF2uQ7Gcj5nZIXm.jpg
Pobierzźródło: comment_1670219589YPFTnrYRB4IOjYrtZt0xAX.jpg
Pobierzźródło: comment_16702196009evLbKTHvIGexCcvw3cnXV.jpg
Pobierzźródło: comment_1670219610xsTxNh2J7PuXYVC8R6QivV.jpg
PobierzTreść została ukryta...
źródło: comment_1670222918xv0vLNsezRPpDvR8nColTF.jpg
Pobierzźródło: comment_1670222932Bthu6wj49GysT6CaZRw4TN.jpg
Pobierzźródło: comment_1670223013I4aBjeN73Ml6zVgVYTf8uK.jpg
Pobierz@terr0r_dr0ne: widać to też po rejestracji na poniższej maszynie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Delta India Charlie Kilo Sierra
źródło: comment_16702245267H7RQXS3w8lQuDrZW4uTs5.jpg
Pobierzźródło: comment_1670224970eiYvjOzmQb5UmuyhGYBmyJ.jpg
Pobierzźródło: comment_1670226620abCMUPh48Qn6XQ3sjVz2en.jpg
Pobierz